S60 Park Assist Camera storing

Wie heeft inzicht

 
 
 
 
 
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

S60 Park Assist Camera storing

 · 
Posted: 21.01.2024 - 20:54  ·  #1
Heren mag ik jullie inzicht even lenen.

Ik heb bij de S60 bij aankoop, orgineel door de Dealer een achteruitrijcamera laten inbouwen. Alleen die blijft storingen geven (zie bijlagen).

Hij werk zoals het moet, maar als je 800€ voor inbouw betaald en orgineel bij de Dealer dan zou dat geen storingen moeten opleveren. De Dealer gooid het op "spook storing" jammer maar het gebeurd.

Na rond geneuzen tehebben opzoek naar Vida installatie opties voor de parkeer camera etc zijn er twee opties.

Of de auto is al voor bereid qua kabels,
Of je moet alles zelf aanleggen incl kabelboom.

Nu heb ik een installatie gevonden van een S60, 2013 en 2015. Ik neem aan dat die weinig tot niks verschillen van de laatste productie in 2018. Of zou ik dat mis hebben?

Als je zelf alle kabels moet aanleggen is dat inclusief de PAC modulen onder de linker voorstoel.

Als je een voorbereide variant hebt dat hoef je alleen het knopje en camera achterin in tebouwen. Neem aan dat dan de module onder de voorstoel er al ligt? Die wordt bij die variant niet genoemd.

Bij beide varianten moet je een zekering plaatsten onder het dashboard. Lokatie 28 in de linker zekering box.

Nu heb ik die zekering er al zitten ivm parkeer sensoren. Ik heb de proef genomen en die zekering er uitgehaald. Kijken wat blijft werken en wat niet.


Wat blijkt, de sensoren werken niet, camera wel. Dus die krijgt zijn stroom dus van wat anders..........?

De PAC unit die onder de stoel zou moeten zitten bij inbouw bij niet voorbereide auto's heb ik niet zitten.

Welke logica mis ik? Dealer heeft gezegt bij gesprek dat ze een kabelboom hebben moeten plaatsten plus andere modulen. Maar dat strookt niet met wat ik in de Vida handleiding zie......
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: S60 Park Assist Camera storing

 · 
Posted: 21.01.2024 - 20:58  ·  #2
Spookstoring, daar maken ze zich weer lekker makkelijk vanaf. Als je 800 euro betaald voor een originele accessoire die prima achteraf te installeren valt, dan mag je verwachten dat het ook probleemloos werkt. Anders ging je wel naar de hobby-bob op de hoek.
Hoe vaak komt het voor? Kun je het simuleren?
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: S60 Park Assist Camera storing

 · 
Posted: 21.01.2024 - 21:01  ·  #3
Storingen kan ik wissen, zodra ik achteruitrij komen eerst twee storingen. De rest komen er in de dagen erna er bij na achteruitrijden. Dit zijn de eerst twee na laatste reset.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1524
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: S60 Park Assist Camera storing

 · 
Posted: 21.01.2024 - 21:15  ·  #4
Als je dik geld betaald voor idd een achteraf ingebouwde originele accessoire dan mag je idd verwachten dat het gewoon werkt zoals het hoort ja…. Maar ja, zo gaat het tegenwoordig …
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: S60 Park Assist Camera storing

 · 
Posted: 21.01.2024 - 22:03  ·  #5
Zouden die storingen niet gewoon komen omdat de PAC module niet aanwezig is? Ik ben niet bekend met dit systeem, dus ik weet het niet. Waar lees je mee uit, een live Vida abonnement? Omdat je 2018 niet met alle 'illegale' versies kunt uitlezen. Bij het overzicht van je auto, kun je de PAC module dan wel benaderen?
Misschien moet je de dealer ook even op het idee van de PAC module brengen. Of misschien kun je het er ook met de monteur over hebben, die het heeft geïnstalleerd.
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: S60 Park Assist Camera storing

 · 
Posted: 21.01.2024 - 22:08  ·  #6
Ik heb op het grote web de installatie schema's gevonden van Vida. Die hebben mij dit inzicht verschaft. Ik probeer nu zoveel mogelijk info te vinden wat dit zou kunnen zijn zodat ik hun even kan klem zetten en ze wel over de brug moeten komen met een duidelijke uitleg. Daar is de Dealer erg zuinig mee. Zo ook dat ze me dan kunnen uitleggen wat ze gedaan hebben en ik het dus redelijk kan volgen.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1524
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: S60 Park Assist Camera storing

 · 
Posted: 21.01.2024 - 22:37  ·  #7
Even een blonde vraag voor de zekerheid , functioneert de camera correct en weet je enkel van de foutmelding omdat jij toevallig de boel uitleest . Geven die foutmeldingen ergens problemen ?
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: S60 Park Assist Camera storing

 · 
Posted: 22.01.2024 - 04:17  ·  #8
Quote door MTE

Even een blonde vraag voor de zekerheid , functioneert de camera correct en weet je enkel van de foutmelding omdat jij toevallig de boel uitleest . Geven die foutmeldingen ergens problemen ?



Camera doet het..... dus enkel tezien met uitlezen. Maar heb t juist orgineel laten inbouwen omdat ik graag een storings vrije auto heb.
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: S60 Park Assist Camera storing

 · 
Posted: 22.01.2024 - 18:35  ·  #9
Vandaag her en der wat na gevraagd.

Opties zijn, zit een aftermarket in. Zeker ondat hij dus stroom houd terwijl ik de zekering van de achter uitrij sensoren/camera heb verwijderd.

Software is niet oke, is een software pakket geweest die dit soort storingen veroorzaakte.

Pac module niet aanwezig, zou onder de voorstoel moeten zitten onder het tapijt. Nu heb ik me hand er onder gestoken, voor nu niet verder gekomen dan alleen een ventilatiebuis die daar loopt.

Van de week zal ik wat interieurdelen weg halen en de kabelboom gaan volgen. Kijken of ik toch ergens een module ga vinden.
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: S60 Park Assist Camera storing

 · 
Posted: 22.01.2024 - 22:36  ·  #10
Tja, wie weet hebben ze zich er voordelig vanaf gemaakt door een aftermarket oplossing erin te zetten. Heb je wel van die dynamische rij/parkeerlijnen?
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1524
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: S60 Park Assist Camera storing

 · 
Posted: 22.01.2024 - 22:40  ·  #11
Wat is je eigenlijk exact verkocht door de dealer voor die 800 euro ?

Dus niet wat je hebt gekregen maar wat je zou krijgen volgens de verkoper.
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: S60 Park Assist Camera storing

 · 
Posted: 23.01.2024 - 03:18  ·  #12
Quote door Doeke Dobma

Tja, wie weet hebben ze zich er voordelig vanaf gemaakt door een aftermarket oplossing erin te zetten. Heb je wel van die dynamische rij/parkeerlijnen?


Ja, ik heb die lijnen in het scherm staan als ik hem aanzet.
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: S60 Park Assist Camera storing

 · 
Posted: 23.01.2024 - 03:22  ·  #13
Quote door MTE

Wat is je eigenlijk exact verkocht door de dealer voor die 800 euro ?

Dus niet wat je hebt gekregen maar wat je zou krijgen volgens de verkoper.


Ik heb excact gevraagd om een orginele camera, software etc etc om storingen te voorkomen.
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: S60 Park Assist Camera storing

 · 
Posted: 23.01.2024 - 19:44  ·  #14
Even wezen kijken of ik wat kabelbomen kon terug vinden. Er loopt een kabel van de camera rechtstreeks naar voren toe. Opzich al vreemd aangezien dat die onder de voorstoel nog in een unit zou moeten. Ben alleen nog nog niet verder wezen kijken onder het dashboard. Weet wel dat de sofware pas bij de 5de poging geladen kon worden. Heb die info verkregen via een andere dealer. Al was die niet happig om mij wat info teverschaffen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0