S60 start slecht bij warme motor daarna gaslucht

 
 
 
 
 
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: S60 start slecht bij warme motor daarna gaslucht

 · 
Posted: 13.03.2013 - 22:30  ·  #16
Weet je hoe lang die LPG installatie er in zit? Of is dat niet te achterhalen?

Gelukkig zijn die dingen redelijk goed te vervangen tegenwoordig. Wat ook wel wil helpen is ze preventief om de 100.000 km van nieuwe olie te laten voorzien. De smeer olie voor de pomp gaat er langzaam maar zeker uit. En op moment X lopen de pompen vast.

Waar kwam dan die gaslucht vandaan?
ErnaS60
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leeuwarden
Leeftijd: 47
Berichten: 23
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: S60 start slecht bij warme motor daarna gaslucht

 · 
Posted: 14.03.2013 - 20:53  ·  #17
De LPG installatie zit er al vanaf het begin in, dus 2001.

Waar die gaslucht vandaan komt weten we nog niet, maar waarschijnlijk heeft het iets met rubbertjes te maken. Dit wordt zaterdag ook allemaal nagekeken. Ik hoop dan wel dat het dan over is, want die gaslucht is toch niet fijn..
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: S60 start slecht bij warme motor daarna gaslucht

 · 
Posted: 14.03.2013 - 21:01  ·  #18
Ik heb de gaslucht vroeger wel meegemaakt bij een V70 LPI uit 1997.

Dat was een kwestie van 2 loszittende injectorhouders en vernieuwen van afdichtringetjes bij de injectoren. Mooi dat de S60 helemaal wordt nagekeken. LPG ruik je al redelijk snel, das maar goed ook denk ik. Als deze problemen zijn opgelost moet je toch zeker weer een flink aantal km's met de S60 kunnen rijden.

Misschien ook gelijk vragen of ze een 87 graden thermostaat plaatsen en de klep in het luchtfilter verwijderen waardoor de auto altijd op koude buitenlucht rijdt. Is beide bevorderlijk voor de levensduur van de motor.
ErnaS60
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leeuwarden
Leeftijd: 47
Berichten: 23
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: S60 start slecht bij warme motor daarna gaslucht

 · 
Posted: 14.03.2013 - 21:53  ·  #19
De gaslucht komt overigens niet altijd nadat ie slecht start. De hele week geen startproblemen gehad, maar vanochtend toch weer die gaslucht...

Dat van die thermostaat zal ik zaterdag gelijk ook even naar informeren, bedankt voor de tip :happy:
ErnaS60
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leeuwarden
Leeftijd: 47
Berichten: 23
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: S60 start slecht bij warme motor daarna gaslucht

 · 
Posted: 15.03.2013 - 21:04  ·  #20
De beste man is vanavond al langs geweest, maar wist me te vertellen dat de gaspomp niet stuk is en dat de auto gewoon mooi loopt op LPG...

Gaslucht heeft ie niet kunnen vinden, heeft alles gecontroleerd. Was nergens lekkage te vinden.

Maar...nu weten we dus nog niets, behalve dat we geen geld hoeven uit te geven aan een gaspomp, gelukkig :happy: .

Nu eerst maar eens gewoon doorrijden en afwachten of het probleem nog een keer voorkomt (uitvallen vd motor bedoel ik dan). Zo niet...ook goed.
TeeFive
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: 040
Berichten: 628
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: S60 start slecht bij warme motor daarna gaslucht

 · 
Posted: 18.03.2013 - 23:36  ·  #21
Quote door ErnaS60

De beste man is vanavond al langs geweest, maar wist me te vertellen dat de gaspomp niet stuk is en dat de auto gewoon mooi loopt op LPG...

Gaslucht heeft ie niet kunnen vinden, heeft alles gecontroleerd. Was nergens lekkage te vinden.

Maar...nu weten we dus nog niets, behalve dat we geen geld hoeven uit te geven aan een gaspomp, gelukkig :happy: .

Nu eerst maar eens gewoon doorrijden en afwachten of het probleem nog een keer voorkomt (uitvallen vd motor bedoel ik dan). Zo niet...ook goed.


Toch een goeie zaak dat je het hebt laten controleren.
Weet je wel zeker dat het een gaslucht is...?? Is het niet gewoon een stinkende airco? (want dat kunnen ze doen...zeker na een hele winter niet gebruiken.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0