S70 bi fuel loopt niet goed.

 
 
 
 
 
mdw67
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 6
Geregistreerd: 11 / 2014
Subject:

S70 bi fuel loopt niet goed.

 · 
Posted: 10.11.2014 - 23:36  ·  #1
Mijn volvo loopt niet meer stationair en stotterd tot ongeveer 2500 toeren, daarna rijd hij normaal.
Heb tot nu toe de stappen motor vervangen.
Gas klep goed schoon gemaakt.(klopt het dat hij in normale stand iets open staat en dus niet volledig luit?.)
Verdeler getracht schoon te maken.
Verdamper is gerefiseerd.
En toch loopt hij zo slecht, weet iemand misschien war ik er aan kan doen of verhelpen.
Gr martin
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: S70 bi fuel loopt niet goed.

 · 
Posted: 11.11.2014 - 10:06  ·  #2
Je moet wel altijd na schoonmaken klep weer in basisstand terug zetten met uitleesapparatuur. Wellicht zijn er leden met DICE in de buurt van jou die dat kunnen doen.
Ook had met mijn t-5R dat deze bij bepaald toerental inhield. Na vervangen rotor, kabels, bougies en contactpunten was alles weer goed.
mdw67
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 6
Geregistreerd: 11 / 2014
Subject:

Re: S70 bi fuel loopt niet goed.

 · 
Posted: 12.11.2014 - 13:16  ·  #3
De gasklep heb ik uit laten lezen en die was goed.
Ook bij de verdelen de sproei poortjes goed schoon gemaakt maar het probleem blijft.
Zodra ik op gas rij rijdt hij goed boven de 2000 toeren en zodra ik het gas los laat slaat hij direct af en loopt ook niet stationair.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Deze week nog wel ff een afspraak maken bij de daeler voor het uitlezen van de auto, dit lukte niet bij de ATU, of weet iemand een goede garage in de buurt van Amersfoort die de auto kan uitlezen en goed is in bi fuel.

Gr martin.
mdw67
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 6
Geregistreerd: 11 / 2014
Subject:

Re: S70 bi fuel loopt niet goed.

 · 
Posted: 17.11.2014 - 17:17  ·  #4
Probleem opgelost de verdeler was de oorzaak
mdw67
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 6
Geregistreerd: 11 / 2014
Subject:

Re: S70 bi fuel loopt niet goed.

 · 
Posted: 04.02.2015 - 12:46  ·  #5
De storing kwam na een tijdje terug, nu een ander gasklephuis gemonteerd en de software vervangen, masr probleem bleef hij wilde niet stationair te lopen.
stappen motor eraf gehaald en na enig tobben de plunje van de st.mo. iets los gedraaid en alles weer gemonteerd(hij wasceen keer los getrild) en nu dus netjes weer 850t draaien stationair.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0