S80 alarm uitschakelen

alarm uibouwen

 
 
 
 
 
Leonardus66
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 4
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

S80 alarm uitschakelen

 · 
Posted: 15.01.2014 - 12:26  ·  #1
Mijn Volvo S80/2,4/2003 gebruik ik slechts weinig. Het is een fantastische auto maar de fiets is in mijn geval erg praktisch (en goedkoop) waardoor ik de auto gemiddeld maar een keer per week gebruik voor doorgaans zeer korte afstanden.(enkele kilometers)
Door dit gebruik is mijn accu na ca 2 jaar aan vervanging toe. Ik heb overwogen om speciale gel-accu aan te schaffen maar de prijs daarvoor is aanzienlijk. De belangrijkste stroomverbruiker tijdens stilstand zou het het alarmsysteem zijn. De zelfontlading van de accu zou in mijn geval geen rol van betekenis spelen. Ik heb de Volvo garage gevraagd of het mogelijk is om dit alarmsysteem te verwijderen. Dit blijkt mogelijk maar zal toch ca € 150 euro aan arbeidsloon moeten kosten. ongeveer 100 euro voor het loskoppelen en 50 euro voor het softwarematig verwijderen.Als ik hierdoor inderdaad de verlenging van de accuduur kan verdubbelen heb ik dit bedrag al terugverdiend maar ik vraag me toch af of er ook een andere goedkopere manier is om dit probleem op te lossen.
Graag advies
mad2000
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 52
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: S80 alarm uitschakelen

 · 
Posted: 15.01.2014 - 12:54  ·  #2
Gewoon de zekering in de zekeringkast links zijkant naast het dashboard (zichtbaar bij open bestuurdersdeur) eruit trekken.
Verder niets nodig volgens mij... Alarm werkt dan niet meer. Het lijkt me sterk dat ie via een omweg (ander stroomcircuit) dan nog
laadstroom voor zijn ingebouwde accu betrekt.... Werken doet ie sowieso niet meer zonder zekering.

Stekker 38 in je zekeringkast - 5 Ampere zekering (lichtbruine cq amber kleurige zekering)
Check de zekering sticker op de achterkant van het afdekpaneeltje
yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 30
Berichten: 2683
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: S80 alarm uitschakelen

 · 
Posted: 15.01.2014 - 14:59  ·  #3
Ik weet niet hoe je auto geparkeerd staat etc. Maarehh, druppellader?
Leonardus66
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 4
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: S80 alarm uitschakelen

 · 
Posted: 15.01.2014 - 16:47  ·  #4
bedankt voor de reacties. Een druppellader is gezien de parkeermogelijkheden geen optie.
Het advies van MAD2000 lijkt mij simpel en afdoende,ik ga dat proberen. Lijkt mij simpel en heel logisch.
Zeer bedankt
 
Selected quotes for multi-quoting:   0