S80 B4204S3 op LPG

zijn deze echt klepgevoelig?

 
 
 
 
 
alfredgeel
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 54
Berichten: 8
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

S80 B4204S3 op LPG

 · 
Posted: 22.03.2016 - 08:01  ·  #1
Dag jongelui,

ik ga me eerdaags duidelijk voorstellen op jullie forum maar ik had even een belangrijke vraag.
Ik stond op het punt om een prachtige S80 van 2008 met de B4204S3 motor ( dus niet de flexfuel) te kopen. We verhuizen met het bedrijf en ik ga nu 100km per dag moeten afleggen. Mijn oude 850 is eigenlijk niet meer geschikt om die afstanden te doen.

Maar toen ik eindelijk begrepen had dat zowel Vialle als Prins een LPG installatie konden leveren bleek dat mijn dealer ( en vroegere baas ) me wist te vertellen dat deze motor echt heel veel last heeft vastzittende kleppen zelfs met flashlube. Klanten bij hem moeten om de 20.000km kleppen komen laten stellen wat toch enkele uren in beslag neemt.
ik heb de wagen dan maar laten schieten, maar heb er toch enigszins spijt van.
Rijdt er iemand van jullie rond met een S80 met dezelfde motor op LPG en kunnen jullie bevestigen dat er wel degelijk klepproblemen kunnen optreden?

Zelf rijdt mijn vrouw met een V70 2.5T 2006, daar staan nu 180.000km op waarvan er 150.000km op LPG met flashlube. Tot nu toe maar éénmaal kleppen moeten laten stellen en bij de laatste controle was het (nog) niet nodig om de kleppen te regelen. En dat van een motor waarvan men mij zei dat die ook klepproblemen had....

De S80 die ik op het oog had is redelijk geprijst, maar had amper 60.000km.

heeft er iemand raad?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0