S80, maar welke is aan te raden?

Klaas76
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

Re: S80, maar welke is aan te raden?

· 
Posted: 22.07.2025 - 16:49  ·  #16
Het wordt sowieso geen handbak en ook geen 4 cilinder 😉
Klaas76
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.07.2025 - 19:36  ·  #17
NK-XC60
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 25.07.2025 - 03:42  ·  #18
Dit is het oude 3.2 blok verzwaard met een awd en trekhaak. Verder een kale uitvoering zonder stoelverwarming en handmatig verstelbare stoelen, standaard audio. Wel een Nederlandse auto, 2 eigenaren en een nette km stand. Staat nog een terugroepactie open voor het vervangen van de gordelspanner.
Verder ziet de auto er zo op de foto’s netjes uit. Ik zou zeggen: ga eens een proefrit maken.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.07.2025 - 07:40  ·  #19
Handmatig verstelbare stoelen is alleen lastig voor arme mensen die hun Volvo moeten delen :P Als ieder gewoon z'n eigen auto heeft hoef je ook niet de hele tijd de stoelen te verstellen.

(Voor degene die dit niet doorheeft, dit is een grapje hè)
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 39
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 25.07.2025 - 13:35  ·  #20
Ik vind 'm aardig aan de prijs voor een behoorlijk kale S80 van een van de eerste series van het nieuwe model.
elevating
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 25.07.2025 - 13:43  ·  #21
Daar sluit ik me bij aan. Er zijn veel mooiere uitvoeringen te vinden. Maar is maar net hoeveel waarde aan luxe je hebt natuurlijk.
Klaas76
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.07.2025 - 14:16  ·  #22
Een nette goed onderhouden is wel belangrijk, net als geen astronomische kilometerstanden.
Luxe is leuk, zaken als stoelverwarming hoort standaard te zijn en een zwart leren interieur ook.
Elektrisch verstelbaar meubilair is niet noodzakelijk, ik ben de enige die erin rijdt en in een vorige S60 kwam juist hier speling op.
Zaken als Dynaudio premium en open dak zou erg leuk zijn, maar ook zeldzaam.
Trekhaak net zo.
Dus bij voorkeur een executive uitvoering met four-C dempers en alle paketten en accessoires zoals pre heat motorverwarming en dubbel glas, maar dat wordt zoeken naar een speld
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 66
Subject:

· 
Posted: 25.07.2025 - 21:10  ·  #23
Quote door Klaas76

Dus bij voorkeur een executive uitvoering met four-C dempers en alle paketten en accessoires zoals pre heat motorverwarming en dubbel glas, maar dat wordt zoeken naar een speld

Heel verstandig om voor een zo luxe mogelijke, en bij voorkeur een 3.0 T6, te gaan.
Heb nu bijna 5 jaar een zeer rijk uitgeruste XC70 T6 Summum en geen dag spijt hiervan.
Wat anderen hier ook zeggen over luxe en motor, na 40 jaar (ook nieuwe) Volvo’s rijden kan ik beamen dat ik van die 3.0 T6 Summum geen dag spijt heb gehad. Alle kilometers met deze auto is een waar genoegen
Succes met het vinden van de juiste uitvoering.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 39
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 26.07.2025 - 07:58  ·  #24
Zeker in de 2e hands markt kan je idd beter naar een zo luxe mogelijk zoeken. Of iig voor jezelf op een rijtje hebben wat je minimaal wilt hebben.
Voor mij zou dat (MINIMAAL!) zijn:
-Leder
-Stoelverwarming
-Elektrische stoelen
-Minimaal HP audio
-Navigatie (want die is om te bouwen naar zo'n chinese carplay model)
-Xenon
-Turbo motor

KM-stand zou ik mij niet blind op staren, ik bedoel, die gepostte S80 is inmiddels ook al bijna 20 jaar oud. Je kan er vanuit gaan dat de schokdempers ook gewoon op zijn als ze nog origineel zijn, en er het e.e.a. aan rubbers in het onderstel/motorsteunen vervangen moet worden. Staat van onderhoud is dan belangrijker.
Barre gaander
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 101
Subject:

· 
Posted: 26.07.2025 - 09:18  ·  #25
De mijne is te koop...kijk al maanden naar een xc60,hogere instap maar zijn schaars in de prijsklasse die ik voor ogen heb.
Klaas76
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.07.2025 - 14:06  ·  #26
Ik zit voorlopig nog met inruil.
Komende week op vakantie en begin augustus kan de Mazda in de verkoop.
Maar vertel, wat heb je? Mag ook in prive bericht
Klaas76
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.08.2025 - 17:30  ·  #27
Er lijkt wat interesse te zijn in mijn huidige auto, dus heb ik alvast wat Volvo's op het oog.
Qua luxe vind ik het maar lastig, het is zelfs al moeilijk om eentje te vinden zonder stoelverwarming.
Laat staan de leukere opties, Dynaudio kom ik bijna niet tegen bijvoorbeeld.
En dan is de vraag, hoeveel waarde hecht je aan minder kilometers en minder luxe t.o.v. meer kilometers met meer luxe.
Alvast wat opties die ik in gedachten heb:

1
https://www.marktplaats.nl/v/a…se-control
Aan de prijs, maar wel wat leuke zaken zoals stoelverwarming en verkoeling, zwart leer, summum uitvoering, weinig kilometers, prijzig, heeft RTI en wat andere knopjes die ik niet ken.

2
https://www.marktplaats.nl/v/a…m-automaat
Momentum , maar wel met xenon, zwart leer, rti, stoelverwarming, electrische stoelen, zwart leer, en een beetje schade in de middenconsole. prijs wel gunstiger t.o.v. die aandere.

3
https://www.marktplaats.nl/v/a…-btw-voord
Licht interieur heeft niet mijn voorkeur, maar ik zou ermee kunnen leven. electrische stoelen, stoelverwarming, maar geen rti, wel een trekhaak.

4
https://www.marktplaats.nl/v/a…m-automaat
Mooie kleur, prijs is gunstig evenals de kilometerstand, geen rti, zwart leer, stoelverwarming, lijkt wat instapschade te zijn.

5
https://www.autowereld.nl/volv…/foto.html
Gunstige prijs, leuke kleur, trekhaak, koplampen moeten gepolijst worden, trekhaak, electrische stoelen, rti, stoelverwarming,

6
zwart leer, stoelverwarming, rti, electrische stoelen,

7
https://www.anwb.nl/auto/kopen…t/55430326
Jonger, duurder, meer kilometers, naast stoelverwarming ook stoelverkoeling, facelift model aan het stuur te zien, rti, electrische stoelen, zwart interieur, dubbel glas, stoelverwarming achter, en electrische stuurverstelling?, rear view camera, standaard ook 233 pk ipv 200? boekjes erbij,

8
https://broekhuis.nl/aanbod/au…=gaspedaal
Leuke kleur, kilometerstand en prijs, trekhaak, zwart leer, rti, geen stoelverwarming,

9
Prijzig, maar weinig kilometers, rti, boekjes, stoelverwarming, extra setje wielen, electrische stoelen.

Optie 7 heeft voor nu mijn voorkeur gezien het facelift model, iets meer vermogen en alle luxe.
Trekhaak is geen vereiste, want is er later wel op te zetten, maar RTI is ook wel handig als je daar iets van android auto en navi op kan zetten samen met een camera achter, en op de een of andere manier vind ik zwart leer toch mooier dan een lichte kleur.
Maar zoals te zien, geen enkele auto heeft de Dynaudio set of een open dak. Daarbij lopen de prijzen ook nogal uiteen.

Wat vinden jullie van deze opties?
Barre gaander
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.08.2025 - 19:03  ·  #28
Als je om info vraagt en iemand doet moeite om de gevraagde info door te geven dan is het wel zo netjes om überhaupt een reactie te geven.
Klaas76
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.08.2025 - 19:18  ·  #29
Je hebt gelijk, dat was ik helemaal vergeten. 2 vakanties tussendoor, en heel veel info gelezen dan kan dat er zomaar bij inschieten.
Ik houd het toch bij de 2.5T vanwege het karakter van de motor.
Barre gaander
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.08.2025 - 19:24  ·  #30
Snap ik,las al eerder iets over vakantie.
De 2.5 zou niet mijn voorkeur hebben maar da,s mijn smaak.
Als ik zo die links open,,zit ik geneens zo gek met mijn vraagprijs.
Selected quotes for multi-quoting:   0