Volvo rijders en kenners
(hmm erg lange inleiding geworden)
Vanochtend gaat m'n telefoon, das raar, ik wordt nooit gebeld en zeker niet om 10 uur op zondag ochtend
Een van de zoons aan de lijn, zeg jij weet nog wel es wat, mijn S80 viel uit onder het rijden, alle lampjes ging even aan en motor viel uit. Daarna accu leeg en starten wil niet meer, alleen geratel als ik sleutel omdraai.
Klinkt als lege accu jongen, zeker opstap met een meisje en romantisch muziekje aan gehad op een stille plek.
Nope, onderweg naar de schietbaan met 3 kerels.
Ok, zal ik dan nooit een schoondochter krijgen, maar dat terzijde.
Kort en goed, volvo 940 aangeslingerd en vol goede moed 100 km gereden om te gaan kijken.
Want, aantal keer al gezegd, neem nou een anwb abbo, maar nee, volvo heeft dat niet nodig vind ie.
Nee, Pa nwb dus weer
Terplekke gekeken, accu totaal plat. En accu in achterbak, maar achterbak electrisch te openen dat wilde dus niet.
Sleutel in slot op klep deed ook niks.
Via het skiluik de airsoft geweren er uit gehaald en de mannen naar de baan gebracht.
Als ik het zo gezien heb, laad de accu dus niet op.
de vragen:
is er een plek onder de motorkap waar ik een startkabel op kan drukken zodat het systeem weer onderspanning komt?
Ik vond onder een klep wel de zekeringen, hier lijkt een +12 Volt punt te zijn, kan ik daar 12 Volt van mijn 940 opzetten?
Dan hebben we tenminste even een aanvangs spanning.
Vraag 2:
Als de dynamo niet laad, is de spanningsregelaar op de dynamo te vervangen? en zijn de koolborstels te vervangen?
Bij mijn 940 is dat 1 ding welke je er zo uit pakt en vervangt.
vraag 3, iemand in de lijn van steenwijk naar swifterbant, lelystad die een regelaal of dynamo heeft liggen ?
Ik weet, veel vragen.
Arjan
(hmm erg lange inleiding geworden)
Vanochtend gaat m'n telefoon, das raar, ik wordt nooit gebeld en zeker niet om 10 uur op zondag ochtend
Een van de zoons aan de lijn, zeg jij weet nog wel es wat, mijn S80 viel uit onder het rijden, alle lampjes ging even aan en motor viel uit. Daarna accu leeg en starten wil niet meer, alleen geratel als ik sleutel omdraai.
Klinkt als lege accu jongen, zeker opstap met een meisje en romantisch muziekje aan gehad op een stille plek.
Nope, onderweg naar de schietbaan met 3 kerels.
Ok, zal ik dan nooit een schoondochter krijgen, maar dat terzijde.
Kort en goed, volvo 940 aangeslingerd en vol goede moed 100 km gereden om te gaan kijken.
Want, aantal keer al gezegd, neem nou een anwb abbo, maar nee, volvo heeft dat niet nodig vind ie.
Nee, Pa nwb dus weer
Terplekke gekeken, accu totaal plat. En accu in achterbak, maar achterbak electrisch te openen dat wilde dus niet.
Sleutel in slot op klep deed ook niks.
Via het skiluik de airsoft geweren er uit gehaald en de mannen naar de baan gebracht.
Als ik het zo gezien heb, laad de accu dus niet op.
de vragen:
is er een plek onder de motorkap waar ik een startkabel op kan drukken zodat het systeem weer onderspanning komt?
Ik vond onder een klep wel de zekeringen, hier lijkt een +12 Volt punt te zijn, kan ik daar 12 Volt van mijn 940 opzetten?
Dan hebben we tenminste even een aanvangs spanning.
Vraag 2:
Als de dynamo niet laad, is de spanningsregelaar op de dynamo te vervangen? en zijn de koolborstels te vervangen?
Bij mijn 940 is dat 1 ding welke je er zo uit pakt en vervangt.
vraag 3, iemand in de lijn van steenwijk naar swifterbant, lelystad die een regelaal of dynamo heeft liggen ?
Ik weet, veel vragen.
Arjan