S80 V8 4.4 zonder einddempers

 
 
 
 
 
jordstory
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Driezum
Leeftijd: 28
Homepage: vsecsecurity.nl/
Berichten: 34
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

S80 V8 4.4 zonder einddempers

 · 
Posted: 31.03.2023 - 19:42  ·  #1
Gister was het dan zo ver, de achter dempers er onder uit..
Nu klinkt hij tenmiste als een V8.. hij was zo braaf. (zie bijlage voor de video)

Wat vinden jullie ervan?

Iemand nog ideeën wat ik nu kan doen?

Is Chiptune het waard? ga je de 30PK op de nu 315pk's merken?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: S80 V8 4.4 zonder einddempers

 · 
Posted: 31.03.2023 - 19:49  ·  #2
Bijna altijd zit de winst bij zo'n motor in het eerste deel van je uitlaat, daar zitten de pk's. Met een mooi equal lengte berekend spruitstuk geeft je met afstellen +/-50pk

Dat is stap 1, de rest is weinig zinvol tot je dat gedaan hebt, zo ook bij de V8 van Volvo, ik heb ze al op de dyno met 50pk extra gezien.

Mocht je interesse hebben, misschien kunnen we een paar setjes laten maken, ik zou er zelf ook 2 willen dan, ik vermoed al snel €2000+ dus als we wat korting kunnen krijgen met een grotere order is wel interessant.
jordstory
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Driezum
Leeftijd: 28
Homepage: vsecsecurity.nl/
Berichten: 34
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

Re: S80 V8 4.4 zonder einddempers

 · 
Posted: 31.03.2023 - 19:52  ·  #3
Quote door V70R^2

Bijna altijd zit de winst bij zo'n motor in het eerste deel van je uitlaat, daar zitten de pk's. Met een mooi equal lengte berekend spruitstuk geeft je met afstellen +/-50pk

Dat is stap 1, de rest is weinig zinvol tot je dat gedaan hebt, zo ook bij de V8 van Volvo, ik heb ze al op de dyno met 50pk extra gezien.

Mocht je interesse hebben, misschien kunnen we een paar setjes laten maken, ik zou er zelf ook 2 willen dan, ik vermoed al snel €2000+ dus als we wat korting kunnen krijgen met een grotere order is wel interessant.


ik ben nog niet zo thuis in hoe en wat verder. Ik wilde puur voor nu het geluid even wat beter hebben.
En qua 50PK wat je bedoelt moet je me nog even bijpraten.. is dit los van chiptune?
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: S80 V8 4.4 zonder einddempers

 · 
Posted: 31.03.2023 - 20:04  ·  #4
Quote door jordstory

Quote door V70R^2

Bijna altijd zit de winst bij zo'n motor in het eerste deel van je uitlaat, daar zitten de pk's. Met een mooi equal lengte berekend spruitstuk geeft je met afstellen +/-50pk

Dat is stap 1, de rest is weinig zinvol tot je dat gedaan hebt, zo ook bij de V8 van Volvo, ik heb ze al op de dyno met 50pk extra gezien.

Mocht je interesse hebben, misschien kunnen we een paar setjes laten maken, ik zou er zelf ook 2 willen dan, ik vermoed al snel €2000+ dus als we wat korting kunnen krijgen met een grotere order is wel interessant.


ik ben nog niet zo thuis in hoe en wat verder. Ik wilde puur voor nu het geluid even wat beter hebben.
En qua 50PK wat je bedoelt moet je me nog even bijpraten.. is dit los van chiptune?


Inderdaad, 50pk om en nabij valt er te winnen met een berekend uitlaatspruitstuk en daarna afstellen ("chiptuning").

Het originele spruitstuk met die katalysator direct aan het begin in nogal een blokkade om bovenin meer pk's te kunnen maken. Hoewel de V8 een koppelbeest is, mis je bovenin toch wel wat pk's die je dan vrij krijgt, is wel een stukje hogere wiskunde en moet berekend worden, dat kan niet iedereen zo even in elkaar lassen. Vandaar dat het interessant kan zijn als we 5 mensen bij elkaar zoeken met een V8 die een set zouden willen.
jordstory
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Driezum
Leeftijd: 28
Homepage: vsecsecurity.nl/
Berichten: 34
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

Re: S80 V8 4.4 zonder einddempers

 · 
Posted: 31.03.2023 - 20:36  ·  #5
Quote door V70R^2

Quote door jordstory

Quote door V70R^2

Bijna altijd zit de winst bij zo'n motor in het eerste deel van je uitlaat, daar zitten de pk's. Met een mooi equal lengte berekend spruitstuk geeft je met afstellen +/-50pk

Dat is stap 1, de rest is weinig zinvol tot je dat gedaan hebt, zo ook bij de V8 van Volvo, ik heb ze al op de dyno met 50pk extra gezien.

Mocht je interesse hebben, misschien kunnen we een paar setjes laten maken, ik zou er zelf ook 2 willen dan, ik vermoed al snel €2000+ dus als we wat korting kunnen krijgen met een grotere order is wel interessant.


ik ben nog niet zo thuis in hoe en wat verder. Ik wilde puur voor nu het geluid even wat beter hebben.
En qua 50PK wat je bedoelt moet je me nog even bijpraten.. is dit los van chiptune?


Inderdaad, 50pk om en nabij valt er te winnen met een berekend uitlaatspruitstuk en daarna afstellen ("chiptuning").

Het originele spruitstuk met die katalysator direct aan het begin in nogal een blokkade om bovenin meer pk's te kunnen maken. Hoewel de V8 een koppelbeest is, mis je bovenin toch wel wat pk's die je dan vrij krijgt, is wel een stukje hogere wiskunde en moet berekend worden, dat kan niet iedereen zo even in elkaar lassen. Vandaar dat het interessant kan zijn als we 5 mensen bij elkaar zoeken met een V8 die een set zouden willen.

ah oke nu is het me duidelijk.
Voorlopig is het geld er nog niet voor. Ik heb wat plannen (wrappen in 619 - Rebel blue, de kleur van de S60/V60 T6 Polestar Engineered) LPG installatie, polestar velgen eronder..
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: S80 V8 4.4 zonder einddempers

 · 
Posted: 31.03.2023 - 20:40  ·  #6
Mooie plannen, daar zie ik graag foto's van als die rebel blue is, heel dik met Polestar velgen straks!

Ik heb de spruitstukken ook pas later dit jaar nodig vermoed ik, eerst de V8 met een handbak en alles nog in de auto hangen. :D
hetschaap
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: wageningen
Leeftijd: 103
Berichten: 512
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: S80 V8 4.4 zonder einddempers

 · 
Posted: 03.04.2023 - 15:46  ·  #7
Quote door V70R^2

Mooie plannen, daar zie ik graag foto's van als die rebel blue is, heel dik met Polestar velgen straks!

Ik heb de spruitstukken ook pas later dit jaar nodig vermoed ik, eerst de V8 met een handbak en alles nog in de auto hangen. :D


ik ben toch ook wel heel benieuwd naar je project met die V8 swap! is dat ergens te volgen?
ed-oorklep
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 245
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: S80 V8 4.4 zonder einddempers

 · 
Posted: 04.04.2023 - 17:40  ·  #8
Quote door hetschaap

Quote door V70R^2

Mooie plannen, daar zie ik graag foto's van als die rebel blue is, heel dik met Polestar velgen straks!

Ik heb de spruitstukken ook pas later dit jaar nodig vermoed ik, eerst de V8 met een handbak en alles nog in de auto hangen. :D


ik ben toch ook wel heel benieuwd naar je project met die V8 swap! is dat ergens te volgen?


Ik denk dat het hier veel op zal lijken (dit is een zweed, denk ik, die n V8 in n V70 heeft gelegd);

https://www.youtube.com/@swedeprojects
marc apeldoorn
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 328
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: S80 V8 4.4 zonder einddempers

 · 
Posted: 01.05.2023 - 21:45  ·  #9
Ik ben wel geinteresseerd in dergelijk spruitstuk
 
Selected quotes for multi-quoting:   0