Schade aan V70, iemand info wbt verzekering?

 
 
 
 
 
Franky B
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: 0523
Leeftijd: 40
Berichten: 448
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Schade aan V70, iemand info wbt verzekering?

 · 
Posted: 25.02.2014 - 12:46  ·  #1
Hallo allen,

vandaag heb ik schade mogen vinden aan mn V70. Er zit een dikke kras met de nodige deukjes in de bestuurdersdeur.

Nu zit er natuurlijk geen briefje achter de ruitenwisser en ben ik benieuwd wat ik hier mee moet doen.

Auto staat voor het huis op een openbare parkeerplaats. staat met bestuurders kant lans de doorgaande weg. Ik heb de buren al even gevraagd of hun iets opgevallen is, zij hebben ergens in de paar afgelopen dagen een fietser horen vallen. Dit in de zin van een klap en daarna het geluid van een fietsbel op de grond.

Nu ben ik WA plus verzekerd, dus hier kan ik helaas geen aanspraak op maken en volgens mij moet je als je aanspraak wilt maken op het waarborgfonds aan kunnen tonen dat de schade aangebracht is door een motorvoertuig.

Wat kan ik hier nog mee? is dit gewoon pech en voor mijn eigen rekening?





Franky B
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: 0523
Leeftijd: 40
Berichten: 448
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Schade aan V70, iemand info wbt verzekering?

 · 
Posted: 25.02.2014 - 12:48  ·  #2




Lunar
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Swifterbant
Leeftijd: 31
Berichten: 313
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: Schade aan V70, iemand info wbt verzekering?

 · 
Posted: 25.02.2014 - 12:50  ·  #3
Pech en voor eigen rekening, maar je kan het altijd proberen bij de verzekering. Nee heb je en Ja kan je krijgen. Al geef ik je weinig kans.
V-driver
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 763
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Schade aan V70, iemand info wbt verzekering?

 · 
Posted: 25.02.2014 - 12:58  ·  #4
WBF betaalt schade (met geloof ik 150 euro eigen risico) tengevolge van een onbekend gebleven of onverzekerd motorrijtuig, dus geen fiets. Wel weer WAM plichtige snorfietsen, fiets met hulpmotor of bromfiets.

Je moet daarvoor zsm aangifte doen bij de politei, in de aangifte op laten nemen dat je onderzoek hebt gedaan en dat er geen schuldige uit bleek. Je moet een getuige hebben die kan verklaren dat je op moment A de auto onbeschdigd parkeerde en zonder dat er intussen mee is gereden op moment B de auto met schade aantrof.
Je moet bewijs hebben (expertiserapport of verklaring van je garage) dat de schade onmiskenbaar als door een WAM plichtig voertuig is veroorzaakt.

Er zijn dus nogal wat eisen die het WBF stelt (en terecht), dus eenvoudig word het niet, helemaal omdat om te beginnen je al zei dat het door een fiets gebeurde.

Uiteraard zijn er legio mensen die toch graag willen dat een ander betaalt en gaan fraude plegen, maar dat kan nimmer je bedoeling zijn neem ik aan. Ik heb in diverse functies fraudecoordinator als hoofd of bijtaak gehad en het is zo makkelijk te herkennen, de kans dat je tegen de lamp loopt is groot.

Ik kan je helaas niet iets voorspiegelen dat je de schade op kosten van een fonds oid kan laten herstellen.

Sterkte. Is erg grieplig dat mensen een dergelijke schade niet melden. Op je avp (waaronder een fiets ook valt) is vaak geen eigen risico, geen no claim verval oid, dus er is feitelijk geen enkele reden om zo onredelijk weg te rijden....
laro4x4
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meijel
Leeftijd: 54
Homepage: bartsautoservice.n…
Berichten: 119
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Schade aan V70, iemand info wbt verzekering?

 · 
Posted: 25.02.2014 - 13:45  ·  #5
Volgens mij was dat een jongen met een snorfiets die er tegen was gereden, een vriend van je was op bezoek, die zag het ook gebeuren, jullie rende naar buiten maar toen was de vogel al gevlogen. Zo was het toch gegaan? Of heb ik het verkeerd?? :police:

Gr, Bart
Arthur30
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 42
Berichten: 332
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Schade aan V70, iemand info wbt verzekering?

 · 
Posted: 25.02.2014 - 14:10  ·  #6
Dat was ook wat ik van de overburen had gehoord ;-)
laro4x4
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meijel
Leeftijd: 54
Homepage: bartsautoservice.n…
Berichten: 119
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Schade aan V70, iemand info wbt verzekering?

 · 
Posted: 25.02.2014 - 14:20  ·  #7
Ja klopt, die stonden ook net voor het raam. De jeugd van tegenwoordig toch, schandalig! :D
Franky B
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: 0523
Leeftijd: 40
Berichten: 448
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Schade aan V70, iemand info wbt verzekering?

 · 
Posted: 25.02.2014 - 19:43  ·  #8
Quote door laro4x4

Ja klopt, die stonden ook net voor het raam. De jeugd van tegenwoordig toch, schandalig! :D


Haha ja, wat een boefjes toch!

Zal morgen voor de zekerheid eens naar een schade hersteller. kijken of zij er iets over kunnen zeggen. voor hetzelfde geld is het wel een auto oid geweest.

In het kader van nooit geschoten is altijd mis...

V-driver bedankt voor de uitgebreide uitleg! Mocht er nog iets zinnigs uitkomen houd ik jullie op de hoogte!
Volvo_V70
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noord-Groningen
Leeftijd: 29
Berichten: 1384
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: Schade aan V70, iemand info wbt verzekering?

 · 
Posted: 25.02.2014 - 19:47  ·  #9
Succes met de afhandeling ervan in ieder geval!
En ik hoop op het beste voor je! :-)
Baksteen
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Berichten: 791
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Schade aan V70, iemand info wbt verzekering?

 · 
Posted: 26.02.2014 - 01:48  ·  #10
Quote door laro4x4

Volgens mij was dat een jongen met een snorfiets die er tegen was gereden, een vriend van je was op bezoek, die zag het ook gebeuren, jullie rende naar buiten maar toen was de vogel al gevlogen. Zo was het toch gegaan? Of heb ik het verkeerd?? :police:

Gr, Bart


Geweldig.

Dan betalen wij met z'n allen die schade.

Geen probleem natuurlijk, want als wij wat hebben dan stond de buurman en je neef natuurlijk ook toevallig te kijken.

En toen je in Leeuwaarden zelf achteruit tegen die paal reed.... tja, toen stonden ze ook net te kijken hoe een vrachtwagen bij jouw thuis eigenlijk die schade veroorzaakte door achteruit tegen je auto te rijden.

Heerlijk misbruik maken van dit soort regelingen, houden ze vroeg of laat op te bestaan.



En ja, tuurlijk is het zwaar qud als je schade hebt terwijl je zelf niets verkeerd hebt gedaan maar om dan zelf maar een misdrijf te plegen door fraude te plegen ?
Zou mij m'n eer te na gaan.
laro4x4
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meijel
Leeftijd: 54
Homepage: bartsautoservice.n…
Berichten: 119
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Schade aan V70, iemand info wbt verzekering?

 · 
Posted: 26.02.2014 - 08:26  ·  #11
Daar heb je ook een punt. Ik ben alleen de laatste tijd flink gen**id door verzekering en overheid dat ik er zelf een beetje misdadig van wordt. Ken je Frans Weekers? Maar laten we niet afdwalen...... Handel de schade af zoals je het zelf het prettigst vindt. Het was ook een beetje voor de lol, vandaar de smileys achter de berichten.

Gr, Bart
Franky B
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: 0523
Leeftijd: 40
Berichten: 448
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Schade aan V70, iemand info wbt verzekering?

 · 
Posted: 26.02.2014 - 12:47  ·  #12
Vandaag bij de schadehersteller geweest. hij verwacht de schade te kunnen repareren voor ongeveer 700,- dit dmv deur strak te maken en weer te spuiten. het kan zelfs nog goedkoper als er geen sierlijsten vervangen worden. dit is in mijn optiek ook niet nodig.

Verder snap ik Laro helemaal dit is voor mij ook al de 5de keer dat ik schade aan mijn auto heb zonder dit te kunnen claimen terwijl ik al die keren echt niet schuldig ben geweest.

- Uitgeweken voor een auto die met gladheid een kruispunt over kwam gegleden. Heb toen een paaltje geraakt, behoorlijke schade aan zijkant auto (geen vergoeding enkelzijdig ongeval. ik had de glijdende auto maar frontaal moeten rammen)
- Ongeval met scootmobieler, ik kom van rechts, hij voert geen verlichting tijdens schemer, ik kijk naar links, rechts, ik kijk weer naar links, trek tegelijkertijd op om links af te slaan, staat die opeens voor mij. geen zwaar ongeluk maar wel schade. kreeg niets vergoed want hij stond zogenaamd stil... (MIDDEN OP EEN KRUISPUNT VOOR MIJN AUTO!!!)
- Splinternieuwe auto (Citroen ds3) geparkeerd kom terug heeft iemand er een deur tegenaan geslagen deuk in wielkast
- zelfde ds3 schade aan bumper ook op parkeerplaats mevrouw rijd achteruit tegen mijn auto en wil zo wegrijden... kwam toevallig net de supermarkt uitgelopen en zag het gebeuren. Moest er potverdorie achteraan rennen!

En nu de Volvo, sorry ik zal niet moedwillig iemand op lichten of de feiten verdraaien maar ik ga hier toch zeker werk van maken. Wie zegt dat dit inderdaad die fietser is geweest, dat mag in mijn optiek de schade expert gaan beoordelen.

Ik ben het iig zat constant voor iemand anders zijn fouten en asociaal gedrag (dmv geen briefje achterlaten) op te draaien! Ik ben zuinig op mijn spullen en ben er flauw van dat anderen het verpesten. Zo, dat ben ik ff kwijt :devil:
laro4x4
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meijel
Leeftijd: 54
Homepage: bartsautoservice.n…
Berichten: 119
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Schade aan V70, iemand info wbt verzekering?

 · 
Posted: 26.02.2014 - 13:23  ·  #13
Het waarborgfonds is er voor zo'n gevallen, of het nou een fietser of een brommer is, iemand heeft je auto beschadigd en heeft opzettelijk het hazepad gekozen. Dus een misdrijf plegen vind ik zwaaaaaar overtrokken.

Gr, Bart
Baksteen
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Berichten: 791
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Schade aan V70, iemand info wbt verzekering?

 · 
Posted: 26.02.2014 - 18:12  ·  #14
Quote door laro4x4

Het waarborgfonds is er voor zo'n gevallen, of het nou een fietser of een brommer is, iemand heeft je auto beschadigd en heeft opzettelijk het hazepad gekozen. Dus een misdrijf plegen vind ik zwaaaaaar overtrokken.

Gr, Bart


Het waarborgfond is er niet voor gevallen als een fiets tegen je auto komt.

Ja, iemand heeft op z'n minst een onrechtmatige daad begaan of misschien zelfs wel een misdrijf, maar om dan jezelf ook te verlagen tot een ander misdrijf ?

Jij kan het zwaar overtrokken vinden maar dat is slechts jouw persoonlijke mening.

Let wel, er heeft al iemand geregageerd die zelf schadegevallen onderzoek/onderzocht. Ook die geeft aan dat een onterechte opgave niet altijd zo moeilijk te zien is, in dat geval zal je verzekering je ook gelijk royeren.
Dan is er nog maar 1 overkoepelende maatschappij waar je terecht kan, voor notoire schaderijders of voor iemand die niet meer bij reguliere maatschappijen terecht kan en daar betaal je een vreselijk hoge premie.

In een ideale maatschappij zouden we de dader achterhalen die de schade heeft aangericht, sterker...zou die zichzelf melden en kan de schade geregeld worden.
laro4x4
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meijel
Leeftijd: 54
Homepage: bartsautoservice.n…
Berichten: 119
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Schade aan V70, iemand info wbt verzekering?

 · 
Posted: 26.02.2014 - 18:27  ·  #15
Maar we leven nu eenmaal niet in een ideale maatschappij.....
 
Selected quotes for multi-quoting:   0