Schermen in de hoofdsteunen

 
 
 
 
 
Guestuser
 
Avatar
 
Subject:

Schermen in de hoofdsteunen

 · 
Posted: 22.10.2008 - 21:23  ·  #1
Wie weet er iets van schermen in de hoofdsteunen of heeft ze zelf?
Ik heb namelijk gehoord dat je niet zomaar schermen in de hoofdsteunen kan inbouwen omdat dat dus die anti whiplash beveiliging in de hoofdsteunen ongedaan zou maken?

Ook ben ik benieuwd wat het ongeveer kost als je het bij de dealer besteld of bij een audiozaak

Heeft er toevallig iemand ook foto's?
me
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Leeftijd: 38
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 625
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Schermen in de hoofdsteunen

 · 
Posted: 22.10.2008 - 23:56  ·  #2
Kijk maar eens op http://www.hoofdsteun.tv

Inbouwen kost ongeveer 1000 euro en als je het via die site laat doen dan zoeken ze de dichtsbijzijnde dealer.

Wat het bij volvo kost weet ik zo niet...
draadloos
 
Avatar
 
Subject:

Re: Schermen in de hoofdsteunen

 · 
Posted: 08.11.2008 - 23:59  ·  #3
je kunt ook de setjes kopen die je in de autohandel ziet, zijn universele hoofdsteunen. De whiplash protectie bestaat uit de buizen achterin je stoelleuning, waar de hoofdsteun invalt. Dus ook met een andere hoofdsteun, blijft dit werken... Die setjes kosten 349, incl. btw voor 2 schermen. Is dan de afweging of je voor de vorm van de originele hoofdsteun 650 euro meer wilt overleggen....

Andere optie is om zelf 2 losse schermpjes van 99 euro te kopen, en naar een bekleder bij je in de buurt te brengen. Hier in de buurt heb ik het voor mijn 760 toen laten doen, en was voor bekleden met leer 200 euro kwijt.. Dat is dus 400 bij elkaar..

Zelf doen loont altijd de moeite, als je het niet aandurft, kun je altijd op de sloop eerst 2 hoofdsteunen zoeken..
actuning
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oldenzaal
Leeftijd: 54
Homepage: actuning.nl
Berichten: 706
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Schermen in de hoofdsteunen

 · 
Posted: 09.11.2008 - 11:56  ·  #4
Het beste is , hahaha sorry kan het niet laten. Een tussen de voorstoelen. Niets met kabels en aansluiting die in de weg zitten, perfect gewoon.
draadloos
 
Avatar
 
Subject:

Re: Schermen in de hoofdsteunen

 · 
Posted: 09.11.2008 - 16:19  ·  #5
wacht maar tot je mijn 17" uit het dak ziet komen (aan de binnenkant he ;-) )
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: Schermen in de hoofdsteunen

 · 
Posted: 14.06.2009 - 23:54  ·  #6
erwin v70
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 54
Berichten: 332
Geregistreerd: 03 / 2009
Subject:

Re: Schermen in de hoofdsteunen

 · 
Posted: 15.06.2009 - 17:31  ·  #7
Ik heb ook inbouw schempjes gehad in een Kia Sorento maar bij het parkeren van mijn auto in de stad of op vakantie of waar dan ook ben ik nooit zo gerust (bank voor inbraak) geweest, dus ik heb maar besloten om gewoon schermen te kopen die je er gewoon kan afhalen wanneer ik dat wil.
en het beeld is net zo goed.
En de kinderen kunnen alle 2 zien wat ze willen.
Geen ruzie over wie wat wil zien.
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: Schermen in de hoofdsteunen

 · 
Posted: 16.06.2009 - 23:47  ·  #8
Heb de schermen achterin mijn auto (nog) niet laten inbouwen in de hoofdsteunen, maar vastgezet op een steuntje dat tussen de hoofdsteun en de rugleuning ingeklemd zit. Kabels lopen wel netjes door de stoel. Voordeel is dat de schermen binnen 10 sec. te verwijderen zijn.

Toch ga ik ze laten inbouwen, dat vind ik mooier en netter staan. Het bedrijf dat dat doet maakt, van dezefde stof/leer mooie hoezen die over de hoodsteunen, incl. schermen, heen gedaan kunnen worden, waardoor ze niet meer te zien zijn.

Lijkt mij veilig genoeg.

Even als aanvulling en tip:

De twee diversity antennes van een DVBT tuner, die zijn bedoeld om op de ruiten te plakken en dus zichtbaar (en naar mijn mening lelijk) zijn, bij de mijne ingebouwd in de hoofdsteunen van de achterbank, wordt nl. ook veel bij cabrio's gedaan.

Reden: Dicht bij het raam, toch minimaal 8 cm verwijderd van de (metalen) carosserie en beiden (redelijk) aan twee tegenoverliggende zijden van de auto geplaatst. De eisen van inbouw worden hiermee toch redelijk benaderd. Resultaat: Vrijwel overal waar dekking is, goede ontvangst. Heb eerst lange tijd gereden met de antennes op de ruiten en ik merk geen (negatief) effect t.o.v. de oude situatie. Ben er dus zeer content mee.
jonathanvandermolen
 
Avatar
 
Subject:

Re: Schermen in de hoofdsteunen

 · 
Posted: 13.03.2010 - 20:28  ·  #9
Damn dat ziet er strak uit meneer!! ik ben opzoek naar een setje om achter in de auto tv te kunnen kijken. Nu ik het zo gezien heb weet ik wel hoe ik het wil!! Heb je nog tips voor het aanleggen van de power kabel?

Gr, Jonathan
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: Schermen in de hoofdsteunen

 · 
Posted: 14.03.2010 - 01:07  ·  #10
Ik heb de powerkabel gewoon afgetakt van de constante plus van de radio. En dan via de extra schakelaar in de middenconsole, middels een relais (relais werkt op geschakelde plus, dus contact in stand I), worden de schermen aangestuurd. De kabel loopt via de middenconsole naar achteren en verdwijnt daar dan onder de stoelen (gewoon vastgezet aan het stoelframe met tie-wraps, wel zorgen voor voldoende ruimte voor het naar voren- en achteren schuiven van de stoelen). De Stoelbekleding kun je aan de onderzijde iets loswurmen en dan de draad met een nylon trekveer door de rugleuning naar boven trekken.

Stelt eigenlijk niet zoveel voor dus...
ArieV70
 
Avatar
 
Subject:

Re: Schermen in de hoofdsteunen

 · 
Posted: 07.09.2010 - 21:43  ·  #11
Quote door draadloos

wacht maar tot je mijn 17" uit het dak ziet komen (aan de binnenkant he ;-) )


Laat maar eens een plaatje zien dan.
V70-Black Sapphire-163PK
 
Avatar
 
Subject:

advies voor demonteerbare DVD-speler achterin

 · 
Posted: 08.06.2011 - 08:40  ·  #12
Voor de komende zomervakantie wil ik 2 beeldschermen achterin de V70 plaatsen; maar door de hoofdsteunen is het volgens mij niet makkelijk om de beeldschermen te bevestigen. Heb vorige week een offerte van de Volvo dealer binnengekregen : 2750 euro voor geintegreerde schermen,. maar wil eigenlijk dus demonteerbare schermen!

Weet iemand wat de beste oplossing is voor demonteerbare 2 schermen? Welk merk DVD-speler ?, ik hoor dat Nextbase een goede combinatie heeft?

Ik hoor het graag!
Grotebazz
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Kaag en Braassem
Leeftijd: 54
Berichten: 10
Geregistreerd: 01 / 2009
Subject:

Re: Schermen in de hoofdsteunen

 · 
Posted: 22.03.2016 - 21:15  ·  #13
Ik heb een setje Nextbase SDV47 en heb van de week bij RAS Telcom twee Brobit Headrestmounts met houder besteld.
Vond het zonde om deze zomaar opzij te leggen en bordeaux rode hoofdsteunen met dvd spelers heb ik ook niet gevonden.
Na twee dagen spullen in huis en binnen 10 minuten alles ingebouwd.
Zit als een huis! Echt een aanrader!
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2057
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Schermen in de hoofdsteunen

 · 
Posted: 23.03.2016 - 08:40  ·  #14
Heb de "klem" uiteindelijk maar met tie-wraps bevestigd. Was een tijdelijke oplossing maar het blijft eigenlijk prima zitten. Het valt geeneens zo heel erg op. De voorste klem heb ik met een stukje buisisolatie bekleed (zodat de tiewraps grip hebben) en die heb ik aan de hoofdsteun bevestigd met de tywraps. Het zit zo diep in de naad tussen stoel en hoofdsteun dat je het niet voelt in je nek. Bijkomend voordeel is dat het schermpje lekker dicht tegen de stoel aanzit ipv centimers uitsteekt.

Kan wel een fotootje maken als je wilt.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0