schijven verkleuren met keramische blokken

 
 
 
 
 
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1686
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: schijven verkleuren met keramische blokken

 · 
Posted: 20.08.2020 - 18:04  ·  #16
Quote door VOLVOSCHEURDER

Quote door RIVADA

Quote door Bolbo

@Volvoscheurder: Wat wel raar is, is dat iedereen bevestigt dat die blokken geen (of iig merkbaar minder) zwart remstof op de velgen achterlaten, behalve jij.


Ik deel deze verbazing: ik ging van 1 x per week velgen schoonmaken, naar 1 x per half jaar (en dat alleen maar omdat ik aparte winterwielen heb).

Heb je al eens contact opgenomen met de leverancier? het zou zo maar kunnen dat je een slechte set hebt gekregen agv een productiefout. Als de leverancier de fout erkent is het denkbaar dat je een neiuwe set kan krijgen.

Zal eens een mail uitsturen. Zou die dan maar Ate zelf moeten of naar AutoDoc?


als ik het me goed herinner waren de doosjes verzegeld ( weet het niet 100% zeker)
Maar had je toevallig een verbroken zegel
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: schijven verkleuren met keramische blokken

 · 
Posted: 20.08.2020 - 18:08  ·  #17
Quote door bartk

Quote door VOLVOSCHEURDER

Quote door RIVADA

Quote door Bolbo

@Volvoscheurder: Wat wel raar is, is dat iedereen bevestigt dat die blokken geen (of iig merkbaar minder) zwart remstof op de velgen achterlaten, behalve jij.


Ik deel deze verbazing: ik ging van 1 x per week velgen schoonmaken, naar 1 x per half jaar (en dat alleen maar omdat ik aparte winterwielen heb).

Heb je al eens contact opgenomen met de leverancier? het zou zo maar kunnen dat je een slechte set hebt gekregen agv een productiefout. Als de leverancier de fout erkent is het denkbaar dat je een neiuwe set kan krijgen.

Zal eens een mail uitsturen. Zou die dan maar Ate zelf moeten of naar AutoDoc?


als ik het me goed herinner waren de doosjes verzegeld ( weet het niet 100% zeker)
Maar had je toevallig een verbroken zegel



Neej nieuw doosje, daar let ik altijd op als ik iets bestel. Dat het nieuw en ongeopend is.
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: schijven verkleuren met keramische blokken

 · 
Posted: 20.08.2020 - 20:07  ·  #18
Quote door VOLVOSCHEURDER

Quote door RIVADA

Quote door Bolbo

@Volvoscheurder: Wat wel raar is, is dat iedereen bevestigt dat die blokken geen (of iig merkbaar minder) zwart remstof op de velgen achterlaten, behalve jij.


Ik deel deze verbazing: ik ging van 1 x per week velgen schoonmaken, naar 1 x per half jaar (en dat alleen maar omdat ik aparte winterwielen heb).

Heb je al eens contact opgenomen met de leverancier? het zou zo maar kunnen dat je een slechte set hebt gekregen agv een productiefout. Als de leverancier de fout erkent is het denkbaar dat je een neiuwe set kan krijgen.


Zal eens een mail uitsturen. Zou die dan maar Ate zelf moeten of naar AutoDoc?


Ate is ook gewoon een merk. Weet je zeker dat je de keramische blokken besteld hebt?

Edit:
Ik zie dat voorasblokken keramisch zo €80,- kosten, regulier €60,-

Welke heb je gekocht?
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: schijven verkleuren met keramische blokken

 · 
Posted: 20.08.2020 - 20:09  ·  #19
Ja zeker. Zat in een blauwe doos met de caramice line er op. Met de pr code die ik al eerder opgaf.
RIVADA
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 370
Geregistreerd: 07 / 2019
Subject:

Re: schijven verkleuren met keramische blokken

 · 
Posted: 20.08.2020 - 20:10  ·  #20
Quote door VOLVOSCHEURDER

Zal eens een mail uitsturen. Zou die dan maar Ate zelf moeten of naar AutoDoc?


Naar AutoDoc, dat is je leverancier.
Beschrijf zo precies en concreet mogelijk wat er loos is en geef de leverancier de ruimte om zelf met een oplossing te komen.
En wie weet: nooit geschoten is altijd mis...

Ik sluit me 100% aan bij de forumleden die op dit topic hebben gereageerd: symptoom dat jij beschrijft is volstrekt niet overeenkomstig het gebruik van keramische blokken...
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: schijven verkleuren met keramische blokken

 · 
Posted: 20.08.2020 - 20:17  ·  #21
Soms bestel ik ook bij Autodoc, maar dit lijkt mij typisch weer zo’n geval wat daar blijkbaar wel meer misgaat.

Voor hetzelfde geld het jij een doosje gekregen wat al eerder is geleverd en retour gegaan.

Maar met reguliere blokken erin. En iemand anders heeft goedkope keramische

Nou ja, hopen op goed nieuws.
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: schijven verkleuren met keramische blokken

 · 
Posted: 20.08.2020 - 20:28  ·  #22
Ik heb een mail gestuurd. Ben benieuwd. Maar Ate caremic is toch atw caramic? Er is toch niet een apparte lijn voor low dust?

Die gene die op deze link staan zijn toch oke?

https://m.autodoc.be/ate/956467
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: schijven verkleuren met keramische blokken

 · 
Posted: 20.08.2020 - 20:31  ·  #23
Zeker is het de goede doos, maar wellicht ben je belazerd zoals ik eerder schreef.
RIVADA
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 370
Geregistreerd: 07 / 2019
Subject:

Re: schijven verkleuren met keramische blokken

 · 
Posted: 20.08.2020 - 20:49  ·  #24
Quote door VOLVOSCHEURDER


Die gene die op deze link staan zijn toch oke?

https://m.autodoc.be/ate/956467


Ja, de link laat in ieder geval de juiste blokken zien.
AutoDoc lijkt me een serieuze leverancier (althans qua verkoopvolume) en zoals hier al geopperd: dan is een foutje is zo gemaakt.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: schijven verkleuren met keramische blokken

 · 
Posted: 20.08.2020 - 23:04  ·  #25
Als je het echt zeker wil weten zal je toch even een van de blokken eruit moeten pakken en het part nr achterop het remblok zelf checken. Bestellink, doosje of factuur kan in een slecht geval toch het onjuiste blok opleveren.
Vogel
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Leeftijd: 46
Berichten: 1461
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: schijven verkleuren met keramische blokken

 · 
Posted: 20.08.2020 - 23:07  ·  #26
Mijn ervaring is dat bij alle dozenschuivers veel mis gaat.
  • Vervangende artikelen
  • In het doosje zit iets anders dan erop staat
  • refirbished ipv nieuw
  • reproductie ipv origineel
  • alles naar de Oeps omdat de sensoren/lampjes/filters tussen de remschijven geflikkerd zijn in een veel te grote doos bij bij aankomst aan alle kanten open ligt.


Departo, Autodoc, mister-auto, dat maakt weinig uit.
Bij Bogijn doen ze nog een beetje hun best, maar vaak gaat het rechtstreeks van hun leverancier naar jou, dan weet je ook niet wat je krijgt.

De gulden leveranciers-wet gaat ook op voor auto-onderdelen leveranciers:
You get what you pay for: if you pay peanuts, you'll get monkees...

inderdaad , zoals Bolbo zegt: je zal het nummer op alle blokken moeten controleren, als je het zeker wil weten..
Ed
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlemmermeer
Berichten: 743
Geregistreerd: 11 / 2008
Subject:

Re: schijven verkleuren met keramische blokken

 · 
Posted: 21.08.2020 - 10:32  ·  #27
Klopt inderdaad, het gaat om de verkleuring van de schijf, niet om het randje roest. Overigens hebben er geen andere blokken op deze schijven gezeten, is allemaal nieuw.

Quote door Bolbo

@martijn-a: volgens mij gaat het juist meer om de grijzige verkleuring op het remvlak, dat is niet mooi 'zilver' van kleur maar gevlekt grijs. Blade heeft dit dus al vaker gezien (en die ziet er heel wat...), als TS de enige was zou het nog aan het inremmen hebben kunnen gelegen.

Haha, dus het is ofwel stof op je velgen of stof op je schijven. Ik zou kiezen voor het laatste (heb ook ceramische blokken in bestelling staan voor na mijn vakantie) Tja, remblokken slijten, dus het moet ergens blijven he :D

@Volvoscheurder: ik geloof niet dat er sprake is van speciale schijven, ook niet als die van Ate zijn. Ik heb tig bestelsites doorgeplozen en nergens wordt daar melding van gemaakt, je bestelt gewoon dezelfde normale stalen schijven, of je die nou combineert met ceramische blokken of niet. Wat wel raar is, is dat iedereen bevestigt dat die blokken geen (of iig merkbaar minder) zwart remstof op de velgen achterlaten, behalve jij. Weet je zeker dat je de ceramische blokken hebt? Heb je de boel goed schoongemaakt na de montage van deze remblokken? Stond er ceramisch op de blokken die je gemonteerd hebt, of heb je een part nummer van factuur of doos? Het Ate partnummer voor ceramische remblokken achterzijde voor mijn P3 V70 is 13.0470-2722.2 (de 7 is ceramisch) terwijl de niet ceramische blokken hetzelfde nummer hebben met een 6 ipv de 7.
Ed
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlemmermeer
Berichten: 743
Geregistreerd: 11 / 2008
Subject:

Re: schijven verkleuren met keramische blokken

 · 
Posted: 21.08.2020 - 10:41  ·  #28
Ik heb overigens het idee dat de auto iets minder vinnig remt als voorheen. Dus de bite van de remmen is wat minder. Na inrijden wordt het wel wat beter, maar de bite van de originele Volvo blokken is net even wat minder lekker.

Voor het overzicht: wie rijdt er nu met de keramische blokken en hoe ziet de schijf er bij je uit?
RIVADA
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 370
Geregistreerd: 07 / 2019
Subject:

Re: schijven verkleuren met keramische blokken

 · 
Posted: 21.08.2020 - 11:18  ·  #29
Quote door Ed

Voor het overzicht: wie rijdt er nu met de keramische blokken en hoe ziet de schijf er bij je uit?


Ondergetekende; voor + achter, keramische blokken en schijven van Ate, tegelijkertijd gemonteerd. Schijven zien er uitstekend uit (geen verkleuringen, geen groeven), velgen blijven schoon en mooi.
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: schijven verkleuren met keramische blokken

 · 
Posted: 21.08.2020 - 11:30  ·  #30
Doe er ook fotos bij svp!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0