Schokbreker rechtsvoor S60 T5

 
 
 
 
 
filenotfound
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Leeftijd: 47
Berichten: 15
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Schokbreker rechtsvoor S60 T5

 · 
Posted: 20.02.2014 - 13:37  ·  #1
Hoi,

Nog steeds heel blij met de T5 maar wel wat puntjes op het lijstje nu. Hopelijk spui ik niet teveel <_<

1. Ik merk dat mijn schokbreker rechtsvoor slecht is. Moet de gehele veerpoot vervangen worden (duur!), of kan de schokbreker los ook vervangen worden?
Rechtsachter was hij ook stuk en daar was het relatief weinig werk om er een goede gebruikte Sachs in te zetten.

2. Ik heb het vogeltje in het dashboardkastje probleem. De kachelmotor is dus stuk. Balen want is een duur onderdeel. Door laten fluiten dus (of is er een andere fix, buiten vervanging om?)

3. Kleine kraakjes in het stuur met lage snelheden als je het stuur een paar millimeter beweegt.
Niveau van groene stuurbekrachtigingsolie is goed. Stuurgedrag verder goed, geen tegendruk op rotondes. Kan flushen uitkomst bieden? Of toch maar een compleet nieuw stuurhuis... o.O

4. Een erg goed hoorbare rammel bij het serienummerplaatje op het dashboard vlakbij voorruit. Plaatje zit niet los. Rammel treedt soms wel op soms niet. Koud of warm weer maakt niets uit. Geen idee wat dit kan zijn. Misschien herkent iemand dit.

5. Er zit speling op de spaceball pook (wat een plastic draak is het toch). Het pookje zelf dus, de bak is verder goed. Misschien herkent iemand dit.

Hele lap tekst, sorry

Verder: heerlijke auto, heerlijke stoelen, heerlijk vermogen.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Schokbreker rechtsvoor S60 T5

 · 
Posted: 20.02.2014 - 14:12  ·  #2
;) zet er gelijk goede dempers onder zou ik zeggen....het is altijd leuk de M5-jes en de AMG-tjes op de autobaan af te troeven op snelheid & wegligging.

El cheapo oplossing :

1. Sachs Advantage dempers
2. Bilstein B4 dempers

Iets duurdere oplossing:
1. compleet B12 onderstel van Bilstein (Eibach + Bilstein B8 dempers), netjes op elkaar afgestemd.
2. mooi onderstel van KW o.i.d.

Zeker bij een T5 wil je denk ik wel het gevoel hebben dat de PK-tjes ook de weg bereiken en blijven bereiken. Dan zou ik wat verder zoeken dan een Super Touring dempertje.

Kan uit eigen ervaring delen dat het best leuk is op de autobaan met een Volvo harder te rijden dan andere snelle wagens verwachten van een Volvo. En toch blijft het een Volvo.
filenotfound
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Leeftijd: 47
Berichten: 15
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Schokbreker rechtsvoor S60 T5

 · 
Posted: 25.02.2014 - 14:55  ·  #3
Bedankt voor je antwoord Enno. Begin nu echter te twijfelen of het wel de schokbreker is. Ik merk dat de auto erg richting zoekt bij oneffenheden in het wegdek. Bij gewoon stadsverkeer ook. Spoorzoeken dus, vooral als ik rem. Heb 17 inch banden Michelin banden en de auto is goed uitgelijnd en trekt niet naar één kant, Ik lees dat versleten draagarmrubbers vaak de oorzaak zijn voor spoorzoeken. Geen idee of dat makkelijk te controleren is. Misschien heeft iemand een tip hoe je dat checkt?

ps stabilisatorstangen zijn zowel voor als achter nieuw, stuurkogels ook dus dat is uitgesloten.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0