Schokken volvo v702.5t

 
 
 
 
 
erik volvo v70 2.5t
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 10
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Schokken volvo v702.5t

 · 
Posted: 29.06.2017 - 09:09  ·  #16
Quote door bveenhof

Je kunt de auto loggen tijdens het rijden. Dan check je o.a. de gevraagde turbodruk en wat er daadwerkelijk geleverd wordt. Als daar een groot verschil in zit, dan weet je dat er waarschijnlijk nog ergens een lek zit. Misschien kan dit ook met Vida?

Ik weet uit ervaring dat een miniscuul gaatje een enorm verlies van vermogen kan betekenen en ook dat het vaak erg lastig te vinden is. Dan kun je nog een lektest uit (laten) voeren.


Bedankt voor de info
Ga eerst een rook test doen
Hou jullie op de hoogte
Gedoe
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Culemborg
Berichten: 4
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Ook hier een '05 2.5T Schokken en inhouden op toeren

 · 
Posted: 05.01.2018 - 10:18  ·  #17
Goedendag allen,
Ook ik heb wat schokkende ervaringen met mijn 2.5T
Behalve dat had ik ook het probleem dat hij soms helemaal niet wilde starten.
Wat ik al vervangen heb;
gasklephuis
bougies
brandstoffilter

Voordat ik dit allemaal vervangen had ging het ding zoals ik hem gekocht had en zoals ik het leuk vind. Als de brandweer.
Na het gasklephuis vervanging kan ik wel weer normaal vertrekken vanuit stilstand. Dat was altijd met een sprong, je kon niet heel soepel van de plek. Nu kan ik heel comfortabel, voor de inzittenden vertrekken.

Maar nu heb ik dat ik, mits ik niet meer half gas geef een prima optrekkende auto heb maar vol gas verzuipt hij in lucht en kruipt hij naar de 6000 toeren hortend en stotend.

Mijn vermoeden is, niet voldoende brandstof.
Waar moet ik het zoeken?
Brandstofpomp in de tank? Moet daar de tank voor naar beneden? Leegrijden dus.
Drukregelaar (waar zit dat ding) Is dit een PWM module op de pomp?
Begrijp ik het goed dat er behalve een pomp zit in de tank en ook nog eens een hogedrukpomp in de motorruimte zit?
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3211
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Schokken volvo v702.5t

 · 
Posted: 05.01.2018 - 10:26  ·  #18
Is je brandstoffilter al eens vervangen?
Gedoe
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Culemborg
Berichten: 4
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Wat ik al vervangen heb;

 · 
Posted: 05.01.2018 - 18:41  ·  #19
Eh, ja

Quote
Wat ik al vervangen heb;
gasklephuis
bougies
brandstoffilter
end Quote

En voor die zes tientjes gaat er vanavond een nieuwe LMM in.
Maar daar verwacht ik niet veel van.
Dan zou ik meer errormeldingen moeten krijgen.
Word er ergens de brandstofdruk gemeten en gelogd?
Vandaag weer een moeizame start met enkele keren herstarten. Stationair, met moeite, afslaan, en na herstarten ging het plots wel.
Het ding hangt aan elkaar van computermodules serieele bussen en sensors maar er schiet nog een heleboel langs heb ik het gevoel.
Typisch, het blok is onverwoestbaar maar het elektronische randgebeuren laat het afweten. Maar dat verwachtte ik ook wel een beetje met een 14 jaar oude, was ingecalculeerd. Een beetje irritant, dat wel.
Nu op op één, met stip, de benzinepomp

Groet, Jan
Gedoe
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Culemborg
Berichten: 4
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Schokken volvo v702.5t

 · 
Posted: 22.05.2018 - 20:20  ·  #20
Het was de brandstofpomp inderdaad. Nog even een hulpstuk gemaakt om die wartels van de twee gaten in de tank netjes los en weer vast te schroeven en daarna ging hij weer als vanouds. Hij heeft in die tussentijd wel heel veel meer benzine verbruikt met die lage brandstofdruk. Nu is hij ook gechipt en de wastegate is weer gesteld, hij verloor wat druk, en nu is het een nog een leukere auto geworden. Wellicht ook maar eens de turbo vervangen vervangen voor een T5-achtig exemplaar.
Ander downpipe...
 
Selected quotes for multi-quoting:   0