Schone diesel

MMTS methode olie wissel

 
 
 
 
 
Bover
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Auvergne France
Berichten: 648
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Schone diesel

 · 
Posted: 27.07.2015 - 09:29  ·  #1
Weer een mijlpaal bereikt met mijn diesel en wel de 320.000km! Ik heb de auto op de kop getikt januari 2012 met 121.100km op de teller uit Duitsland. OP naar de 500.000km echt waar. :love:

Het onderhoud doe ik een beetje wisselend, dan bij Volvo service Dennis te Elst en nu bij MMTS Powerflush Twente of te wel Martin te Oldenzaal. Ik woon precies er tussen in.
De laatste drie keer heb ik olie ververst bij Martin in Oldenzaal bij elke 20.000km dat is redelijk frequent met tot nu toe dit jaar 5500km per maand.

Martin heeft zo zijn eigen manier van olie verversen.... :police:
We beginnen met een blikje verstuiver reiniger in de dieseltank en een blikje motor reiniger bij de oude olie en Martin laat de motor minimaal een half uur stationair draaien. :cook:
Dan aftappen en nieuwe filter en olie erop 5/40 full syntheet. Dan een vervolgens een blikje conditioner erbij en rijden maar.

Ik heb dit nu in totaal al drie of vier keer keer gedaan en ik moet zeggen dat als ik nu de peilstok trek de olie minder zwart is dan wat ik gewend ben bij een diesel.
(meer dan 20 jaar diesel rijden.)

Naast alle ingrepen die reeds hadden plaatsgevonden bij mijn V70 zoals EGR klep dicht en de DPF "bewerkt", met elektronische aanpassingen die erbij horen, en natuurlijk een handgemaakte Powertuning van Volvotune Obbe, :thumb: :thumb:, elke 60.000km flushen automaat, is het verbruik inmiddels 1:16,5....De boordpc staat op 5.9

In mijn Volvo loopbaan met een automaat echt ongekend. :D
Voor de MMTS methode liep de Volvo 1:15,5 ook niet slecht overigens. ( Bij aankoop 1:12.8)
Ik wil nog even kwijt dat Martin zorgvuldig werkt en met veel kennis van zaken. ( hij heeft bij onze S60 een probleem opgelost waar ze bij de dealer geen raad mee wisten)
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bover
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Auvergne France
Berichten: 648
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Schone diesel

 · 
Posted: 27.07.2015 - 12:30  ·  #2
Ja de brandstof kwaliteit is significant medebepalend. Ik tank 95% de merken diesel
foekie
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Winterswijk
Leeftijd: 39
Berichten: 183
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Schone diesel

 · 
Posted: 30.07.2015 - 20:22  ·  #3
Ik lees dat je er 5w40 in doet, maar volgensmij moeten onze d5's 0w30 hebben..
 
Selected quotes for multi-quoting:   0