Hoi Allen,
mijn auto ( Volvo V70 2.4 benzine, 1999, 280dkm) heeft een nieuwe koppeling gekregen. Bij het ophalen van de auto bleek er een schurend geluid hoorbaar, de monteurs hebben het niet kunnen vinden en nu gaat de auto naar een andere garage, maar voordat hij daarheen gaat wil ik kijken of er goede tips van het forum komen:
De klacht:
Schurend geluid ( er loopt iets aan) te horen, volgens van van links aan de achterkant of het midden van de motor.
Toerental afhankelijk, bij iedere versnelling
Bij het nemen van een bocht kan de klacht veranderen van een continu schurend geluid naar een schurend geluid met onderbrekingen
Bij intrappen van de koppeling geluid weg.
Ik heb het idee dat het binnen beter te horen is dan buiten, als je stil staat en de rem intrapt en de koppeling op laat komen hoor je het geluid ook.
Bij achteruitrijden geen klachten
Bij het stuur helemaal naar links draaien hoor je het geluid af en toe ook, ook bij stilstaan in zijn vrij.
De monteur heeft het subframe, als je voor de auto staat, naar links verschoven, daarna was het probleem 2x zo erg.
Als er dus druk op de motor komt ( beetje raar gezegd misschien) ontstaat het schurend geluid
Als ik een bocht neem en bergop rij is neemt het geluid toe ( in een garage bv)
Wat is er inmiddels gedaan onderzocht:
- de koppeling vervangen, incl drukgroep.
- de aandrijfas vervangen.
- dubbel massa vliegwiel is gecheckt en goed bevonden.
- Remflensen gecheckt (lopen niet aan)
Is er nog een andere ventilator of iets dergelijks die alleen draait als je gas geeft ( toerental afhankelijk is) en dus aan kan lopen. Wie o wie heeft dit ook meegemaakt, of wie weet er wat dit eventueel zou kunnen veroorzaken??
grt Eugene
mijn auto ( Volvo V70 2.4 benzine, 1999, 280dkm) heeft een nieuwe koppeling gekregen. Bij het ophalen van de auto bleek er een schurend geluid hoorbaar, de monteurs hebben het niet kunnen vinden en nu gaat de auto naar een andere garage, maar voordat hij daarheen gaat wil ik kijken of er goede tips van het forum komen:
De klacht:
Schurend geluid ( er loopt iets aan) te horen, volgens van van links aan de achterkant of het midden van de motor.
Toerental afhankelijk, bij iedere versnelling
Bij het nemen van een bocht kan de klacht veranderen van een continu schurend geluid naar een schurend geluid met onderbrekingen
Bij intrappen van de koppeling geluid weg.
Ik heb het idee dat het binnen beter te horen is dan buiten, als je stil staat en de rem intrapt en de koppeling op laat komen hoor je het geluid ook.
Bij achteruitrijden geen klachten
Bij het stuur helemaal naar links draaien hoor je het geluid af en toe ook, ook bij stilstaan in zijn vrij.
De monteur heeft het subframe, als je voor de auto staat, naar links verschoven, daarna was het probleem 2x zo erg.
Als er dus druk op de motor komt ( beetje raar gezegd misschien) ontstaat het schurend geluid
Als ik een bocht neem en bergop rij is neemt het geluid toe ( in een garage bv)
Wat is er inmiddels gedaan onderzocht:
- de koppeling vervangen, incl drukgroep.
- de aandrijfas vervangen.
- dubbel massa vliegwiel is gecheckt en goed bevonden.
- Remflensen gecheckt (lopen niet aan)
Is er nog een andere ventilator of iets dergelijks die alleen draait als je gas geeft ( toerental afhankelijk is) en dus aan kan lopen. Wie o wie heeft dit ook meegemaakt, of wie weet er wat dit eventueel zou kunnen veroorzaken??
grt Eugene