Serieus gereedschap

 
 
 
 
 
RIVADA
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 370
Geregistreerd: 07 / 2019
Subject:

Re: Serieus gereedschap

 · 
Posted: 12.02.2024 - 17:29  ·  #16
Leuk onderwerp!

Een man heeft nooit te veel gereedschap, maar altijd te weinig....

Heb zelf bijna alles van Gedore: ring-steeksleutels van klein naar groot, 3 ratels en alle mogelijke doppen (torx, inbus, spline), 2 momentsleutels en een uitschuifbare ratel; super voor het lossen van wielbouten.
Verder veel van Bahco, en alle tangen die ik heb zijn van Knipex.

Over Gedore nog dit: je kan aan Gedore goed merken dat het primair bestemd is voor het grovere (lees: minder fijne) werk. Daarom heb ik ook nog een handratel (en mini rateltje) inclusief allerlei bitjes van Wera: super fijn spul.
En omdat ook ik nog wel eens te lui ben om mijn garage in te lopen heb ik voor binnen twee setjes schroevendraaiers met verwisselbare klings van PB Swiss.

Zit ook nog wel eens te kijken naar de ring-ratels van Gedore, maar als ik dat doe, ga ik wel voor de omschakelbare versie.
Klaasw
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wilemsoord
Berichten: 1001
Geregistreerd: 07 / 2017
Subject:

Re: Serieus gereedschap

 · 
Posted: 12.02.2024 - 19:05  ·  #17
Voor wat intensiever gebruik zou ik van Wera niet alles aanraden. Ik sleutel voor mijn werk dagelijks en Wera haalt het qua slijtage niet bij Gedore. Ringratels en dergelijke zou ik van Gedore of Sonics nemen. Ook bij intensief gebruik blijven die lang goed.

Daarnaast slijten de standaard bits van Wera best wel snel. Je kunt dan beter voor de Impactor bits kiezen. Deze zijn een stuk harder en sterker. Daarnaast vind ik de imbus verlopen bij de Wera 1/4 en 3/8 sets ronduit Oeps. Deze houder is erg dik, waardoor de imbus niet altijd in de bout past. Beter dus normale imbus doppen kiezen.

Waar ik ook gecharmeerd van ben is Beta. Redelijk betaalbaar, goeie kwaliteit en netjes afgewerkt.
Vogel
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Leeftijd: 46
Berichten: 1467
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Serieus gereedschap

 · 
Posted: 12.02.2024 - 22:09  ·  #18
Quote door V70R^2


Eigenlijk is het een beetje omgekeerd, nu ik weet wat stuk gaat en daar tot in den treure 10 jaar dagelijks fanatiek mee geworsteld heb..
Dat wat nodig is en het waard is om te kopen zijn de financiƫn er nu voor aanwezig, maar heb je het niet meer zo vaak nodig want je bent een stapje "verder" in het leven..
Nu ga ik op zoek naar sleuteltherapie, maar de agenda zit vol met vanalles wat je ervan weerhoudt ...

Lang verhaal kort, facom is persoonlijk de favoriet, niet "hip" maar minstens net zo bestand tegen misbruik als wat je (ook niet) met snap-on moet maar wel kan doen.

haha. Ja, de drie fases in je leven:
De eerste fase heb je overal energie voor, overal tijd voor, maar heb je niet genoeg geld om te doen wat je wilt.
De tweede fase energie zat, geld geen probleem, maar nergens tijd voor
En da de fase waarin je geld genoeg hebt, tijd teveel, maar nergens meer de energie voor kunt opbrengen.

Als je het slim speelt dan probeer je een beetje uit te middelen. Studie schuld in de eerste fase, koop vrije dagen in de tweede fase en downsize op tijd zodat je niet al je energie aan klusjes en onderhoud besteedt.
elevating
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Leeftijd: 36
Berichten: 328
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Serieus gereedschap

 · 
Posted: 12.02.2024 - 22:58  ·  #19
Eerste fase: geld tekort. Tweede fase: geld tekort. Hoe zou mijn derde fase eruit gaan zien? 🤣
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3206
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Serieus gereedschap

 · 
Posted: 12.02.2024 - 23:33  ·  #20
Haha ja mooi die fases, ik zit nu ook een beetje in de geen tijd fase ben ik bang.

Gereedschap: ik neig nu toch naar de Gedore Red ringratel sleutels. Minder geld voor meer sleutels, en ze hebben die 15 graden gekantelde kop. Vanmiddag sleutel 18 gepakt om de schokdemper los te draaien, dat was met een rechte sleutel niet gelukt.
Wera heeft die dingen ook wel natuurlijk, maar weer 100 euro duurder.

Klaas, je bedoeld met Gedore de echte en niet de Red uitvoering neem ik aan?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
M95
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 439
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Serieus gereedschap

 · 
Posted: 13.02.2024 - 10:30  ·  #21
Quote door Musicus

Ik heb al jaren een grote set van Bruder Mannesmann. Vast niet de kwaliteit die hier wordt gezocht, maar behalve de kleine torx bitjes is er nog nooit iets kapot gegaan. En ik heb in die tijd al heel wat versleuteld.
Wat ik er fijn aan vindt is dat alle maten en zitten. Ik leg gewoon die koffer in de achterbak als ik ga sleutelen en heb alles bij de hand.


Wellicht dat jij een betere versie hebt maar bij mij zijn ook diverse grote(re) bits gebroken en tandjes in de grootste ratelsleutel 🤣

Leuk spul voor erbij maar voor het serieuze werk zou ik het niet aanraden.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3770
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Serieus gereedschap

 · 
Posted: 13.02.2024 - 10:39  ·  #22
Van Mannesmann heb je wel verschillende lijnen/kwaliteiten gereedschap, dat is wel iets om op te letten.
Proxxon is ook kwalitatief goed en niet duur, maar ook daar heb je meedere lijnen met kwaliteitsverschil. Shoppen in Duitsland (b.v. Amazon.de) loont ook.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0