Set zomerbanden sunny??

Set zomerbanden sunny??

 
 
 
 
 
marcel56
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eefde
Leeftijd: 48
Berichten: 541
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Set zomerbanden sunny??

 · 
Posted: 23.04.2012 - 18:41  ·  #1
Ik kan een paar Sunny zomerbanden overnemen. Merknaam klink me niet heel goed in de oren.. Heeft iemand ervaringen met Sunny banden?
Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht (Zuid - Holland)
Leeftijd: 38
Homepage: marinetraffic.com/…
Berichten: 3171
Geregistreerd: 03 / 2012
Subject:

Re: Set zomerbanden sunny??

 · 
Posted: 23.04.2012 - 18:43  ·  #2
Bert69
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veenendaal
Leeftijd: 54
Berichten: 717
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Set zomerbanden sunny??

 · 
Posted: 24.04.2012 - 01:04  ·  #3
Meningen verschillen hier nogal op het forum, de ene gaat voor een A-merk band de ander is tevreden over een B-merkband.

Deze band valt in de C-klasse, persoonlijk heb ik niet zoveel vertrouwen in een autoband die net iets duurder is dan mijn fietsband.

Op een mooie droge dag zal het allemaal wel mee vallen maar als het wegdek nat is of het regent flink dan laten dit soort banden het vaak afweten qua wegligging en al helemaal niet te spreken over de remweg.

Nogmaals persoonlijk, de band is het enige deel van de auto dat contact heeft met het wegdek en is verantwoordelijk voor een stuk veiligheid (afhankelijk van je rijstijl :D ). Bij een noodstop is het wel fijn als je auto op tijd stil staat en niet nog eens 10 meter verder doorslipt.

Aan jouw de keuze, we geven best veel geld uit aan onze Volvo's, besparen op zo'n belangrijk onderdeel vind ik (persoonlijk) jammer.

Hiermee wil ik niet zeggen dat je gelijk de duurste banden hoeft te kopen en zitten nog meer dan zat goede banden tussen de duurste en de goedkoopste maar sunny is wel de onderkant van de markt.

Maar nogmaals, dit os mijn persoonlijke mening en hecht veel waarde aan een goede band.
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Set zomerbanden sunny??

 · 
Posted: 24.04.2012 - 07:23  ·  #4
Ik kan me wel voorstellen dat je dit schrijft Bert. Zelf rij ik na veel ervaring met Bridgstone, Dunlop en Continental nu op 19 inch Achilles. Ik had me op de Passat ertoe laten verleiden en ik wil niks anders meer. De banden zijn erg fijn en in alle opzichten (naar mijn idee) te meten met de andere. Was daarnaast een stuk goedkoper. Ik had nu 4 banden waar ik normaal 2 van een A merk had.
Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht (Zuid - Holland)
Leeftijd: 38
Homepage: marinetraffic.com/…
Berichten: 3171
Geregistreerd: 03 / 2012
Subject:

Re: Set zomerbanden sunny??

 · 
Posted: 24.04.2012 - 08:36  ·  #5
Ik heb met mn vorige auto op wanli gereden daarvoor altijd bridgestone of michelin pilot sport maar de wanli's had ik echt het meeste grip mee, dan heb je toch eigenlijk chinese rommel. :D
dus mischien zijn die sunny's ook wel goed.
Bert69
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veenendaal
Leeftijd: 54
Berichten: 717
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Set zomerbanden sunny??

 · 
Posted: 24.04.2012 - 17:22  ·  #6
Zo zie je maar, ieder heeft zo zijn eigen mening en ervaring. Er zou eens een exacte dezelfde test gedaan moeten worden met de top-,midden- en onder klasse van banden op een testbaan.

Bijv. nat wegdek en dan noodstop, slalom en uitbreken in bocht. Zou wel eens benieuwd zijn wat daar uitkomt.

en dan een test die niet gesponseerd is door een banden fabrikant.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0