Signaaldraad (remote) versterker kofferbak

Staat nu op het achterlicht, maar geeft storing

 
 
 
 
 
smitjr
 
Avatar
 
Subject:

Signaaldraad (remote) versterker kofferbak

 · 
Posted: 10.09.2012 - 14:57  ·  #1
Beste Volvo liefhebbers,

Korte vraag, ik heb sindskort een aftermarkt versterker in de kofferbak aangesloten.
Nu heb ik (net als in mijn vorige S60 T5) wederom de remotekabel/signaalkabel aangesloten op de dagrijverlichting. In dit geval het linker achterlicht op de grijze draad, die een bruggetje vormt op de stekker van het achterlicht.

Voor de versterker werkt dit prima, voor de bestuurder wat minder :lol: want die ziet nu een foutmelding "controleer remlicht" en "storing parkeerlicht" zodra de motor loopt.
In mijn vorige S60 (T5 :love: ) was dit geen probleem.

Heeft er iemand een beter alternatief om de remote draad op aan te sluiten?
Daarbij zou ik me liever wel beperken tot een van de draden in de kofferruimte, daar moet ongetwijfelt een optie tussen zitten?
maurits
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Afferden, Gld
Leeftijd: 66
Berichten: 1035
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Signaaldraad (remote) versterker kofferbak

 · 
Posted: 10.09.2012 - 15:12  ·  #2
Als er een trekhaak onder zit, kun je misschien hier iets aftakken. Overigens zou het mijn voorkeur hebben een nieuwe draad te trekken (de accu heb je al in de buurt) en ook apart te zekeren. Dan ga je in ieder geval helemaal buiten het management systeem om. Evt kun je mbv een relais ervoor zorgen dat de versterker uitgeschakeld wordt als de motor niet meer loopt (D-pool dynamo?), of als de radio wordt afgezet (signaalkabel elektrische antenne).
smitjr
 
Avatar
 
Subject:

Re: Signaaldraad (remote) versterker kofferbak

 · 
Posted: 11.09.2012 - 10:58  ·  #3
Ik heb zojuist wat gelezen over de zekeringkast in de achterbak, ik denk dat ik daar maar eens een signaal vanaf tap...een zekering die werkt op het contact slot zegmaar.
MarcoLinda
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Arnhem
Leeftijd: 52
Berichten: 22
Geregistreerd: 08 / 2012
Subject:

Re: Signaaldraad (remote) versterker kofferbak

 · 
Posted: 11.09.2012 - 12:59  ·  #4
Of gewoon de + van het contact naar de radio splitten .
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Signaaldraad (remote) versterker kofferbak

 · 
Posted: 11.09.2012 - 15:11  ·  #5
je wilt toch dat je versterker aan gaat op het moment dat je de radio aanzet, toch niet als je de verlichting aan doet, of heb je er geen moeite mee dat je versterker aanstaat terwijl de radio niet speelt?

Zit er een antenne versterker achterin? die zal ook een remote schakeling hebben..

Quote
Overigens zou het mijn voorkeur hebben een nieuwe draad te trekken (de accu heb je al in de buurt) en ook apart te zekeren


een remote kabel hoef je niet te zekeren, is alleen signaal...

remote kabel vanaf de radio trekken is sowiso de beste optie, maar meneertje smitjr zal wel geen zin hebben om alle dorpels los te halen haha..
smitjr
 
Avatar
 
Subject:

Re: Signaaldraad (remote) versterker kofferbak

 · 
Posted: 12.09.2012 - 09:48  ·  #6
Lol, dat klopt zeker...
Voor mij geld overigens dat zodra ik in de auto zit, zowieso de muziek aan staat 8-).
Daarbij is het met de lichtschakeling nu zo dat de versterker pas aangaat op contact 'fase 2' II streepjes.

Goed idee van die antenneversterker...volgens mij zit die ergens links achterin de kofferbak, ik zal er nog eens naar gaan kijken!
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39718
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Signaaldraad (remote) versterker kofferbak

 · 
Posted: 12.09.2012 - 21:12  ·  #7
Fase II ?
En hoe zit het met de parkeerverlichting, daar al aan gedacht ?
Misschien is de optie van gillerbee toch zo gek nog niet.
Succes.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0