Silent coat dempingsmateriaal

Voor betere audio en stiller interieur

 
 
 
 
 
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3188
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Silent coat dempingsmateriaal

 · 
Posted: 08.02.2020 - 12:02  ·  #31
Quote door Walterj

Ik heb op mijn telefoon een app, tone generator, geluid gaat via bt naar de radio (kan ook via aux), en daarmee kun je een toon uitsturen tussen 20 en 20000 Hz. Op die manier hoor je vrij snel dat er iets gaat trillen bij een bepaalde frequentie. Zit meestal tussen de 25 en 500 Hz. En als het dan bij een bepaalde frequentie trilt kun je heel makkelijk vaststellen wat het precies is. Tijdens muziek hoor je alleen kort dat er iets meetrilt, maar niet wat het is.


Goeie tip, heb hem gelijk geïnstalleerd.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3188
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Silent coat dempingsmateriaal

 · 
Posted: 09.02.2020 - 12:33  ·  #32
Quote door ohz274

Quote door Walterj

Ik heb op mijn telefoon een app, tone generator, geluid gaat via bt naar de radio (kan ook via aux), en daarmee kun je een toon uitsturen tussen 20 en 20000 Hz. Op die manier hoor je vrij snel dat er iets gaat trillen bij een bepaalde frequentie. Zit meestal tussen de 25 en 500 Hz. En als het dan bij een bepaalde frequentie trilt kun je heel makkelijk vaststellen wat het precies is. Tijdens muziek hoor je alleen kort dat er iets meetrilt, maar niet wat het is.


Goeie tip, heb hem gelijk geïnstalleerd.


werkt geweldig deze app. Heb hem getest en er bleek bij verschillende frequenties wat te rammelen. Voornamelijk in de deurpanelen. Nu wil ik nog een keer testen met de deurpanelen eraf, om zo uit te sluiten dat het portier ook trilt.

Nu las ik dat je de silent coat ook kunt gebruiken op hardboard. Binnenkort even testen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0