Simpel stopt met G2

en mijn autotelefoon in S80/2006??

 
 
 
 
 
lwanders
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Borger
Leeftijd: 72
Homepage: chezek.nl
Berichten: 6
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Simpel stopt met G2

 · 
Posted: 03.05.2021 - 21:19  ·  #1
Simpel/Vodafone stopt met het G2-netwerk. En nu is de vraag van welk netwerk mijn autotelefoon gebruik maakt. Ik kan het dusver nergens vinden.
Het gaat om een S80/D5 type 1 uit 2006./
irisgrunn
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 33
Berichten: 15
Geregistreerd: 04 / 2021
Subject:

Re: Simpel stopt met G2

 · 
Posted: 03.05.2021 - 21:33  ·  #2
Vanwege de leeftijd kun je er vanuit gaan dat die op het ouderwetse GSM (dus 2G) netwerk zit. Vodafone en KPN blijven dit netwerk nog wel een tijd ondersteunen.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2182
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Simpel stopt met G2

 · 
Posted: 04.05.2021 - 10:00  ·  #3
Je moet 2 dingen uit elkaar halen, providers en MVNO's. KPN, Vodafone en T-Mobile zijn providers van netwerken, Simpel is een MVNO (Mobile Virtual Network operator), ook wel virtuele provider genoemd.
T-Mobile en MVNO's die van T-Mobile gebruik maken (o.a. Simpel) stoppen per 1 juni met ondersteuning van 2G, zowel op 900 als 1800 MHz.
Vodafone en KPN en de MVNO's die van hun netwerken gebruik maken, blijven voorlopig nog 2G ondersteunen, omdat veel apparatuur nog van oude modems gebruik maakt. Zij stoppen wel met 3G of zijn daar al mee gestopt (Vodafone).
Ik vond deze handige infographic onine:


Als je telefoon van 2006 is, is dat een grensgeval voor 2G of 3G, er werden toen EDGE (2.5G) netwerken afgebouwd om meer ondersteuning te kunnen bieden aan 3G.
jpelverding
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meedhuizen - Eemsdelta - Delfzijl
Leeftijd: 67
Homepage: elverdesign.nl
Berichten: 456
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Medion

 · 
Posted: 04.05.2021 - 13:11  ·  #4
In mijn XC heb ik een medio simkaart geplaatst om bereikbaar te zijn voor een paar zeer belangrijke mensen op een moment dat mijn hoofdtelefoon uit staat. Of ergens is blijven liggen.
Provider is KPN, alleen voor telefoon en SMS, voor diegenen die het nummer hebben en me echt dringend nodig hebben. Werkt probleemloos, alleen die stomme welkomst SMSjes als het land in of uit gaat kan ik nog niet uitfilteren :(
 
Selected quotes for multi-quoting:   0