Slecht aanslaan

benzinedruk issue -> vervangen benzinepomp

 
 
 
 
 
veezeventig2
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Sweet Lake City
Berichten: 134
Geregistreerd: 05 / 2016
Subject:

Slecht aanslaan

 · 
Posted: 16.10.2018 - 15:53  ·  #1
Al langere tijd heb last van het slecht aanslaan van de motor. Als hij eenmaal loopt rijd hij goed. Sinds de auto in mijn bezit is heb ik al de nodige onderdelen vervangen (Bougies, Bobines, Injectoren, LMM, Beide lambda's) die invloed kunnen hebben, echter het slechte aanslaan bleef.

Afgelopen zaterdag heeft Blade op mijn verzoek eens de benzinedruk gemeten en deze was vergelijkbaar met wat er op de 3e pagina van een oudere thread (https://www.volvov70forum.com/topic.php?t=7986&page=3) staat vermeld, namelijk:

Quote: "Na het aansluiten van de drukmeter had ik de wagen op kontakt gezet
en zag dat de druk even naar 0.5 bar ging en daarna naar 0 bar.
Tijdens het starten ( langer dan 4 sec ) steeg de druk langzaam naar 2 bar , het punt waarbij de motor startte,
en dan verder steeg naar 3.8 bar.
Stopte ik de motor, dan viel de druk onmiddellijk weg.
Normaal zou hier de druk een 30 tal sec moeten blijven."

Dat is dus niet goed... blade gaf aan dat er een terugslagklep in het systeem zit, welk onderdeel is van de brandstofpomp.

Klinkt logisch en nu nadekend bij het vervangen van de injectoren vond ik al dat er weinig druk op de rail stond, maar ik wist ook niet hoeveel druk nu normaal zou zijn.

Gisteren naast een look-a-like special Volvo tool (999 5720) om de ring van de pomp en niveauzender los te kunnen halen (ebay) ook gelijk een nieuwe pomp aangeschaft (estateservices).

Als de spullen binnen zijn, verwachting volgende week, dan in het weekend maar eens beginnen met deze klus.

Iemand anders ook al eens de brandstofpomp moeten vervangen?
marksawyer
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Leeftijd: 36
Berichten: 38
Geregistreerd: 07 / 2018
Subject:

Re: Slecht aanslaan

 · 
Posted: 16.10.2018 - 17:26  ·  #2
Quote door veezeventig2

Al langere tijd heb last van het slecht aanslaan van de motor. Als hij eenmaal loopt rijd hij goed. Sinds de auto in mijn bezit is heb ik al de nodige onderdelen vervangen (Bougies, Bobines, Injectoren, LMM, Beide lambda's) die invloed kunnen hebben, echter het slechte aanslaan bleef.

Afgelopen zaterdag heeft Blade op mijn verzoek eens de benzinedruk gemeten en deze was vergelijkbaar met wat er op de 3e pagina van een oudere thread (https://www.volvov70forum.com/topic.php?t=7986&page=3) staat vermeld, namelijk:

Quote: "Na het aansluiten van de drukmeter had ik de wagen op kontakt gezet
en zag dat de druk even naar 0.5 bar ging en daarna naar 0 bar.
Tijdens het starten ( langer dan 4 sec ) steeg de druk langzaam naar 2 bar , het punt waarbij de motor startte,
en dan verder steeg naar 3.8 bar.
Stopte ik de motor, dan viel de druk onmiddellijk weg.
Normaal zou hier de druk een 30 tal sec moeten blijven."

Dat is dus niet goed... blade gaf aan dat er een terugslagklep in het systeem zit, welk onderdeel is van de brandstofpomp.

Klinkt logisch en nu nadekend bij het vervangen van de injectoren vond ik al dat er weinig druk op de rail stond, maar ik wist ook niet hoeveel druk nu normaal zou zijn.

Gisteren naast een look-a-like special Volvo tool (999 5720) om de ring van de pomp en niveauzender los te kunnen halen (ebay) ook gelijk een nieuwe pomp aangeschaft (estateservices).

Als de spullen binnen zijn, verwachting volgende week, dan in het weekend maar eens beginnen met deze klus.

Iemand anders ook al eens de brandstofpomp moeten vervangen?


Ja heb ik al eens vervangen en met een goeie afdichtende bril, setje handschoenen, opvangbakje en een ontkoppeltool is het met een half uurtje geregeld. Viel mij alleszins mee.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0