slecht/geen radio ontvangst hu-803

waar zit de radio antenne ?

 
 
 
 
 
randykl
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 15
Geregistreerd: 05 / 2011
Subject:

slecht/geen radio ontvangst hu-803

 · 
Posted: 12.06.2011 - 22:12  ·  #1
hallo,

Mijn v70 uit 2001 heeft een beetje kuren met de radio. Als ik hem laat zoeken doet maar 1 zender het en slaat hij de rest over. ga ik handmatig naar bv 538 dan stoort hij enorm.
Heeft iemand idee hoe dat komt ?
Het lijkt erop dat het antenne pluggetje er niet goed op zit. Waar zit de antenne ergens van de radio ? ik denk bij de achteruit kijkspiegel. maar wacht even om hem open te breken op jullie.. haha

groeten
frans_v70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Warnsveld
Leeftijd: 67
Homepage: pa5ca.com
Berichten: 535
Geregistreerd: 11 / 2009
Subject:

Re: slecht/geen radio ontvangst hu-803

 · 
Posted: 12.06.2011 - 23:29  ·  #2
De antenne zit in je linker achterraam... en idd er zal wel iets los zitten... of je hebt met iets in de achterbak de antenne beschadigt.. en dan doet ie ook niet meer...

Frans
randykl
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 15
Geregistreerd: 05 / 2011
Subject:

Re: slecht/geen radio ontvangst hu-803

 · 
Posted: 13.06.2011 - 11:07  ·  #3
Quote door frans_v70

De antenne zit in je linker achterraam... en idd er zal wel iets los zitten... of je hebt met iets in de achterbak de antenne beschadigt.. en dan doet ie ook niet meer...

Frans


ow echt ? ik dacht dat dit de orginele volvo telefoonantenne is ?!

enig idee waar er dan een aansluiting zit ? ik denk aan boven zijde aangezien daar de lusjes uitkomen... groeten
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: slecht/geen radio ontvangst hu-803

 · 
Posted: 13.06.2011 - 14:31  ·  #4
Frans heeft ewcht gelijk, die oranje 'draadjes' in je linker achterste zijruyit is de radioantenne. Er zit ook een versterker in, die zit onder de vloer van de kofferbak aan de rechter kant.
Even een linkje voor je opgezocht met de inbouwhandleiding voor de antenneversterker. Misschien heb je er wat aan:

http://accessories.volvocars.c…-NL/NL/V70(00-08)/2001/all/all/all/PartNumberSearch

Hmmm, krijg op de een of andere manier, na meerdere pogingen, de link niet volledig opgelicht, je moet dus boven in alleen 'installatieinstructies' aanklikken en daarna gewoon 'blind' laten zoeken, dus geen zoekopdracht ingeven, daarna krijg je de volledige lijst met inbouwhandleidingen. Dan in de lijst aanklikken op 'antenneversterker meerweg "diversity" '.

Succes.
randykl
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 15
Geregistreerd: 05 / 2011
Subject:

Re: slecht/geen radio ontvangst hu-803

 · 
Posted: 15.06.2011 - 09:54  ·  #5
het was de antenne versterker die kapot was/is
heb het draadje door gesoldeerd (de binnenkomende antenne naar het drukknop voor op de raam). voeding op het printje weggeslepen voor eventuele sluiting. Hij doet het prima maar geluid van radio is lang niet zo mooi als cd. misschien ga ik nog wel een keer naar de sloop om toch nog wel zon versterkertje te halen en dan gelijk twee speakertjes erbij nemen die bij de achterlichtingen zitten... het is al voor bekabelt zie ik.

groeten en nog bedankt
ps heb radio/tel/airco bedieningspanelen nog even eruit gehad. best grappig die telefoon is gewoon een ericsson telefoon half erin gebouwd.
alleen valt wel mijn verbinding van tel na een minuut weg nog steeds niet opgelost
RPS
 
Avatar
 
Subject:

Re: slecht/geen radio ontvangst hu-803

 · 
Posted: 08.11.2011 - 21:02  ·  #6
V70 2.4T, Kan het zijn dat je link niet werkt?
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39714
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: slecht/geen radio ontvangst hu-803

 · 
Posted: 08.11.2011 - 22:00  ·  #7
Quote door RPS

V70 2.4T, Kan het zijn dat je link niet werkt?


De link klopt, alleen ligt hij er op het moment uit.
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: slecht/geen radio ontvangst hu-803

 · 
Posted: 09.11.2011 - 00:44  ·  #8
Quote door Bigdog

Quote door RPS

V70 2.4T, Kan het zijn dat je link niet werkt?


De link klopt, alleen ligt hij er op het moment uit.


Ik zocht de afgelopen week ook even iets, en inderdaad, toen kwam ik ook even niet op de site. Nu net geprobeert, en toen werkte hij weer wel, zowel vanuit 'mijn favorieten' als vanuit de bedoelde link. Hij klopt dus nog wel ^_^
Eddy
 
Avatar
 
Subject:

Re: slecht/geen radio ontvangst hu-803

 · 
Posted: 14.02.2012 - 22:20  ·  #9
Mijn radio ontvangst is ook zwak en vaak storend.

Nu ben ik n.a.v. bovenstaande gelijk in de kofferbak gedoken en waarempel, er zit zo'n diversity antenne in! Echter volgens de inbouw instructie moet het zwarte kabeltje met het witte stekkertje ook worden aangesloten op een andere kabel die dan naar de bumper gaat?
Bij mij is het stekkertje van het versterkertje nergens op aangesloten??
Kan dit? Dat de versterker er al wel in zit, maar nog niet aangesloten?? Lijkt mij niet logisch toch?
En moet de kabel naar de bumper er dan ook liggen? Heb zo in de vluggigheid wel gezien dat er nog een opgerolde, in schuimfolie verpakte kabel in de auto zit, maar die zit meer naar het achterwiel toe dan ipv naar de bumper toe?

Of is de kabel die meer naar het achterwiel toe ligt wellicht de kabel die van de radio afkomt en is de dikkere zwarte ronde kabel die in de zijkant van het kastje zit de kabel die naar de bumper gaat???

Zie foto's van antenne, antenne met losse stekker en de losse stekker die aan het kabelboompje zit wat dichter naar het achterwiel in de auto toe ligt. De stekker van het kabelboompje lijkt compleet anders dan de stekker aan het versterkertje??
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Eddy
 
Avatar
 
Subject:

Re: slecht/geen radio ontvangst hu-803

 · 
Posted: 14.02.2012 - 22:44  ·  #10
Hmmm, net nog eens de inbouwinstructie gelezen en als ik het goed begrijp is de dikke ronde kabel die er al in zit, de kabel die van de radio komt.
Zou dus betekenen dat ik alleen nog de kabel naar de bumper moet hebben...

Kan iemand die dit al heeft voor mij nakijken waar deze kabel ligt of hoe die eruit zit of een foto maken van de aangesloten kabels?

gr. Edwin.
johannes
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Arnhem
Berichten: 48
Geregistreerd: 05 / 2011
Subject:

Re: slecht/geen radio ontvangst hu-803

 · 
Posted: 22.10.2012 - 23:04  ·  #11
edwin, ben je er nog uitgekomen. Denk dat ik hetzelfde probleem heb. Heb overigens ook een t5 net als jij als ik dat goed zag.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39714
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: slecht/geen radio ontvangst hu-803

 · 
Posted: 23.10.2012 - 18:25  ·  #12
Uitgaande van het feit dat de zwarte kabel er ligt, is het vrij eenvoudig.
De kabel met de witte stekker gaat in de aansluiting in de bumper.
Het andere kabeltje moet op de versterker.
Overigens, er is ook een witte uitvoering ( voor o.a. de RTI ), om de een of andere reden is de ontvangst met deze duidelijk beter.
bolleton
 
Avatar
 
Subject:

Slechte ontvangst

 · 
Posted: 28.01.2013 - 20:20  ·  #13
Ook ik kamp nog altijd met een (zeer) slechte ontvangst. Ik heb inmiddels de antennevesterker vervangen en de stekkerverbinding naar mijn achterbumper. (was stuk) Heb zelfs mij bumper er af gehaald in de overtuiging dat de antenne daar zit want waargaat anders dat stekkertje naar toe?
Tussen binnen-en buiten bumper zit een aluminium plaat waar het draadje van af komt. Daar kan niet niet zoveel aan stuk, maar is dat nu de antenne? Ik lees nu dat de antenne in het L achterraam zit maar waar is die alu plaat in de achterbumper dan voor? Wie kan me dat vertellen?
Vreemd is dat ik af en toe ineens een paar dagen een prima ontvangst heb om plotseling weer over te gaan in heftig storen. Lijkt dus een los contact maar waar?

Wie herkent dit of heeft advies? Ik heb overigens een 2.4T
Dr.Dream
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Übach-Palenberg (Scherpenseel)
Leeftijd: 42
Berichten: 1312
Geregistreerd: 10 / 2012
Subject:

Re: slecht/geen radio ontvangst hu-803

 · 
Posted: 28.01.2013 - 21:30  ·  #14
Quote door bolleton
Ik lees nu dat de antenne in het L achterraam zit
Ik heb overigens een 2.4T

Maak eens een foto van dat raam, daarop moeten wij de draadjes van de antenne kunnen zien, dan weet je het zeker <_<
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39714
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: slecht/geen radio ontvangst hu-803

 · 
Posted: 29.01.2013 - 18:09  ·  #15
Quote door bolleton

Ook ik kamp nog altijd met een (zeer) slechte ontvangst. Ik heb inmiddels de antennevesterker vervangen en de stekkerverbinding naar mijn achterbumper. (was stuk) Heb zelfs mij bumper er af gehaald in de overtuiging dat de antenne daar zit want waargaat anders dat stekkertje naar toe?
Tussen binnen-en buiten bumper zit een aluminium plaat waar het draadje van af komt. Daar kan niet niet zoveel aan stuk, maar is dat nu de antenne? Ik lees nu dat de antenne in het L achterraam zit maar waar is die alu plaat in de achterbumper dan voor? Wie kan me dat vertellen?
Vreemd is dat ik af en toe ineens een paar dagen een prima ontvangst heb om plotseling weer over te gaan in heftig storen. Lijkt dus een los contact maar waar?

Wie herkent dit of heeft advies? Ik heb overigens een 2.4T


Ton,

Dat plaatje in je achterbumper is wel degelijk een antenne.
Soms gebeurt het wel eens dat de aansluiting (draadje) naar de witte stekker aan de binnenkant van de auto corrodeert, dan krijg je gelijksoortige klachten.
Als hij ook daadwerkelijk is aangesloten, dan zal daar aan de binnenkant ook een groen, of wit kastje hangen.
Ook de RTI maakt gebruik van deze antenne voor de TMC.
Tevens heb je nog een antenne in de linker zijruit aan de achterkant.
De aansluitingen vind je onder de afdekking, dus ook daar kan een defect zitten.
Ook kun je nog eens nakijken hoe het achter je radio zelf zit, geknikte kabels o.g.
Succes.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0