slecht lopen v70 bifuel 98-00

 
 
 
 
 
107mb
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Berichten: 18
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

slecht lopen v70 bifuel 98-00

 · 
Posted: 20.02.2015 - 13:23  ·  #1
Mijn V70 loopt sinds een tijdje erg slecht, met name op gas. Kan iemand aan de hand van de symptomen aangeven wat er aan de hand kan zijn. Uit een ander topic heb ik gevonden dat het de injector buisjes cq. injector rubbers kunnen zijn. Zou die oorzaak tot onderstaande gevolgen kunnen leiden?

Algemeen
  • Ventilator loopt door na uitzetten van de auto.
  • Geur van uitlaatgassen in de auto
  • ETS lampje brandt (af en toe)
  • Motormanagement lampje brandt
  • Na elke aanpassing (ik heb gasklephuis schoongemaakt, garage heeft temp. sensor vervangen) loopt het da auto een paar dagen goed, daarna komen de symptomen van afslaan weer terug.
  • Auto bokt onder de 1500 rpm. Voorheen kon ik in de derde versnelling een langzame bocht nemen, en pakte de auto soepel op vanaf 1000 rpm. Nu moet ik naar de twee terug om horten en stoten te voorkomen.


Benzine
  • stationair onrustig lopen, snel schommelend tussen 800 en 900 rpm.
  • Bij optrekken gas loslaten geeft een schokkerige reaktie


Gas
  • Bij uitvieren voor een bocht of kruising, slaat de motor af zodra de koppeling volledig ingetrapt wordt. Het toerental zakt gewoon naar 0 rpm, ipv stationair te draaien.
  • Bij volgas optrekken schakelt de auto weer over op benzine.
  • Ik mis vermogen
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: slecht lopen v70 bifuel 98-00

 · 
Posted: 20.02.2015 - 14:00  ·  #2
Lijkt me dat er verschillende zaken aan de hand zijn. Ventilator loopt door maar gaat wel uit. Ventilator schakelt uit op sensor. kan even doorlopen nadat motor uitgezet wordt. Is het meer dan anders? Kan zijn dat motor heter wordt ivm andere oorzaken.
Uitlaatgassen in interieur meestal ergens lekkage in uitlaatsysteem.
Slecht lopen op gas en benzine vele mogelijke oorzaken. Al eens uitgelezen met vida? Slechter lopen op gas dan benzine kan bv door slechte ontsteking. gas gevoeliger voor dan benzine. Niet stationair lopen op gas LPI pomp etc etc.
fransje0
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lochem
Leeftijd: 62
Berichten: 153
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: slecht lopen v70 bifuel 98-00

 · 
Posted: 20.02.2015 - 16:02  ·  #3
Als het een originele Bifuel is heb je geen gas-injectoren omdat je niet vloeibaar inspuit zoals met een Lpi installatie(Bijv:Vialle) Eem originele Bifuel werkt met een conventioneel verdamper systeem van Koltec/Necam. De symptomen die jij noemt komen vaak voort uit een vervuild gasverdeelhuis (dit is het ding waar die vijf slangetjes vanaf het spruitstuk heen lopen) Tevens kunnen je filtertjes dichtzitten (er is een nat-gas en een droog-gas filter) Op het gasverdeelhuis zit ook een stappenmotortje welke ook voor problemen kan zorgen. Verder is de conditie van je ontsteking (bobines en bougies) ook zeer belangrijk in verband met het moeilijker ontsteken van Lpg. Ik reinig het gasverdeelhuis en vervang de filtertjes om de ca.25.000 km en heb weinig problemen met de installatie. De dealer weet vaak te weinig van dit soort installaties af en vervangt vaak onderdelen welke alleen maar gereinigd hoeven te worden! Succes!!! ^_^
TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: slecht lopen v70 bifuel 98-00

 · 
Posted: 20.02.2015 - 18:16  ·  #4
Verdenk je TPS ook maar ( gasklep positie sensor ) en ga eens langs bij verdampere.nl
Kees is een goede LPG expert, je zou ook eens moeten denken aan de afsluiter op het verdeelblok zoals boven beschreven en de stappenmotor die hier in zit.
Kees heeft er verstand van en heeft veel delen op voorraad...
 
Selected quotes for multi-quoting:   0