slecht starten

vooral bij warme motor

 
 
 
 
 
rolvio
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Berichten: 287
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

slecht starten

 · 
Posted: 02.01.2018 - 11:39  ·  #1
Allereerst de beste wensen allemaal!

Nou ja, titel spreekt eigenlijk voor zich. Auto start soms slecht, vooral bij warme motor. Zie tijdens dat starten soms de toerentellernaald heen en weer zwiepen, uiteindelijk start de auto dan.

Heb inmiddels het volgende vervangen:

bougies
luchtfilter
bobines

Had zelfs kortgeleden de melding minder motorvermogen. Toen uitgelezen waarbij ik de krukassensor heb vervangen.

Ik heb geen foutcodes, dat maakt het dus ook zo lastig... Heeft iemand enig idee waar ik het zou kunnen zoeken?
JOv70BI
 
Avatar
 
Subject:

Re: slecht starten

 · 
Posted: 02.01.2018 - 13:46  ·  #2
...
rolvio
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Berichten: 287
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: slecht starten

 · 
Posted: 02.01.2018 - 14:06  ·  #3
Loopt verder super. Geen verschil tussen volle en lege tank.
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1618
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: slecht starten

 · 
Posted: 02.01.2018 - 14:32  ·  #4
Wellicht bedoeld John meer de brandstoftoevoer bij het starten? Brandstofpomp, gasklephuis e.d.?
Of luchtmassameter, dat soort zaken?

Bij Wheeler dealers zeggen ze altijd laconiek:
- spark
- fuel
- air
= running

Je had spark en air al aangepakt, theoretisch gesproken blijft fuel over... maar ik ben geen monteur, probeer alleen ff mee te denken.

De ANWB maakt bij slechte starters ook vaak ff de toevoer naar de cilinders los en laat de bestuurder ff starten, gulpt de brandstof eruit is dat in elk geval OK.
Helaas is dit probleem van jou auto niet echt regelmatig, dus zal er best toevoer zijn. :'(
In elk geval suc6 hoor :-)
DJ
HarryB
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westervoort
Leeftijd: 62
Berichten: 412
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: slecht starten

 · 
Posted: 02.01.2018 - 20:28  ·  #5
Toen ik last had van heel slecht starten, hielp het om de temperatuur sensor, die op de thermostaat zit, te vervangen. Daarna starte hij weer als vanouds...dwz, met volle tank in één keer, en met leger wordende tank steeds slechter. Dat wil zeggen, de eerste poging helemaal niet, bij tweede poging alsof er niks aan de hand is. Dus die opmerking hiervoor over het niveau in de tank, triggerde mij wel. Weet iemand hier meer over?
JOv70BI
 
Avatar
 
Subject:

Re: slecht starten

 · 
Posted: 02.01.2018 - 21:38  ·  #6
...
rolvio
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Berichten: 287
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: slecht starten

 · 
Posted: 03.01.2018 - 11:02  ·  #7
Quote door HarryB

Toen ik last had van heel slecht starten, hielp het om de temperatuur sensor, die op de thermostaat zit, te vervangen. Daarna starte hij weer als vanouds...dwz, met volle tank in één keer, en met leger wordende tank steeds slechter. Dat wil zeggen, de eerste poging helemaal niet, bij tweede poging alsof er niks aan de hand is. Dus die opmerking hiervoor over het niveau in de tank, triggerde mij wel. Weet iemand hier meer over?


Daar zeg je zowat, die temp sensor heb ik ooit gekocht en moet er nog in gezet worden. Als het ooit stopt met regenen en waaien ga ik dat als eerste doen.
marcelseverien
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Bad Nieuweschans, Groningen
Leeftijd: 43
Berichten: 187
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: slecht starten

 · 
Posted: 14.01.2018 - 14:38  ·  #8
inmiddels opgelost?

ben nieuwschierig naar de uitkomst, gezien mijn 2.4t ook wel een slecht start, maar meestal met koude motor... bdp en nokkenassensor zijn vervangen en word er niet anders van. geen foutmeldingen in boordcomputer en ook niet in vida. dit probleem is ineens opgetreden... brandstofdruk op de rail was ook goed.
Mathon
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Maastricht
Leeftijd: 35
Berichten: 5
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: slecht starten

 · 
Posted: 13.03.2018 - 13:01  ·  #9
Ik had hetzelfde probleem leek wel of hij te veel brandstof kreeg als hij warm was, ik heb toen ook de temp sensor en thermostaat vervangen probleem was gelijk verholpen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0