Slecht starten

 
 
 
 
 
Vogel
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Leeftijd: 46
Berichten: 1469
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Slecht starten

 · 
Posted: 16.09.2018 - 22:36  ·  #31
Quote
Je auto zelf fungeert als een kooi van Faraday, dus externe straling lijkt mij vreemd...

Dat hangt maar net van de golflengte af...
Maar wellicht brengt een test met alu-hoedje voor je contactslot duidelijkheid.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4126
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Slecht starten

 · 
Posted: 17.09.2018 - 16:14  ·  #32
Ik ken het concept Kooi van Faraday wel, maar geldt dat ook voor electromagnetische straling? Ik was alleen bekend met de afleiding van electrische stroom via de metalen buitenzijde. Wikipedia-link: hierop wordt o.m. genoemd dat het ontvangen en uitzenden van radiosignalen in/uit een kooi van Faraday niet mogelijk is. De afstandsbediening van de auto werkt ook met radiosignalen?
"Een dichte auto werkt als kooi van Faraday, maar vanwege de grote ramen is ontvangst van hoge frequenties zoals voor GSM (golflengte 33 cm) in de auto nog wel mogelijk. Tevens hebben alle moderne auto's tegenwoordig in de voorruit een "communicatievenster", zichtbaar door de zwarte stipjes, direct achter de binnenspiegel, waardoor wel (beperkte) elektromagnetische golven zoals GSM-ontvangst mogelijk is."
Of het zijn natuurlijk aliens, die kan je ook altijd de schuld geven.
Sep1983
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Made
Leeftijd: 41
Berichten: 327
Geregistreerd: 02 / 2018
Subject:

Re: Slecht starten

 · 
Posted: 18.09.2018 - 19:28  ·  #33
Haha ja het is wat. Starten gaat nu prima op de andere plek geen enkel probleem . Gaat dat werken die antennering inpakken oid ?
petervolvos60
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: hengelo
Leeftijd: 53
Berichten: 729
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: Slecht starten

 · 
Posted: 19.09.2018 - 19:18  ·  #34
ik zou verhuizen, zo veel straling lijkt mij niet gezond............ha ha.....................
 
Selected quotes for multi-quoting:   0