Slecht starten

 
 
 
 
 
mennob88
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Midden Limburg
Leeftijd: 36
Berichten: 120
Geregistreerd: 11 / 2011
Subject:

Re: Slecht starten

 · 
Posted: 18.10.2014 - 17:22  ·  #16
Quote door olaf

Ander ding is slecht starten , wat bedoel je daar precies mee .
Hij slaat niet meteen aan of draait de startmotor langzaam
rond ?


haha mijn auto kennis:P

https://www.youtube.com/watch?v=5UMtoremKl0
wat in dit filmpje gebeurt van 39 seconden tot de 46 zeg maar wat hij bij 47 tot 54 seconden heeft heb ik niet.
IK HEB ER DAN GEEN HULPSTUKKEN BIJ ZITTEN ZALS IN HET BEGIN ZICHTBAAR!!!
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1879
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Slecht starten

 · 
Posted: 18.10.2014 - 17:34  ·  #17
oke dan wordt het een heel ander verhaal .
Heeft denk ik niks met startmotor of accu te maken .

Wat wel . tja dat is een lastige . lucht in systeem na stilstand ?
Een diesel loopt eenmaal aan uit zich zelf en wordt electrich uit gezet daar kan wat mee zijn .
mennob88
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Midden Limburg
Leeftijd: 36
Berichten: 120
Geregistreerd: 11 / 2011
Subject:

Re: Slecht starten

 · 
Posted: 18.10.2014 - 17:55  ·  #18
afgelopen jaar hebben ze iets met lucht vervangen,

factuurbenaming:

25626 laadluchtinlaatleiding - mengpijp verv
30794890 hogedruk luchts
J.W.
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Krimpen aan de Lek
Leeftijd: 45
Berichten: 431
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Slecht starten

 · 
Posted: 18.10.2014 - 18:04  ·  #19
Er loopt een luchtslang onder je motor door. Deze loopt van je turbo naar de intercooler. Dus van achter naar voor. Deze komt te voorschijn als je de afdekplaat onder je motor verwijderd.
mennob88
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Midden Limburg
Leeftijd: 36
Berichten: 120
Geregistreerd: 11 / 2011
Subject:

Re: Slecht starten

 · 
Posted: 18.10.2014 - 18:10  ·  #20
Quote door mennob88

afgelopen jaar hebben ze iets met lucht vervangen,

factuurbenaming:

25626 laadluchtinlaatleiding - mengpijp verv
30794890 hogedruk luchts


voor bovenstaande reparatie had ik dit trouwens ook al maar misschien dat dit meer naar het probleem verwijst/uitsluit
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Slecht starten

 · 
Posted: 18.10.2014 - 19:28  ·  #21
Quote door olaf

Massa kan ook nog een probleem zijn , leg eens 2 startkabels op verschillende punten van motorblok naar de - pool om te zien of dat wat oplost .
met dit soort dingen is het gewoon stap voor stap dingen uitsluiten , uiteindelijk komt dan het probleem boven .
Ellende is gaat hoop tijd in zitten en dat is dus een duur grapje als ze dat bij een garage moeten doen .


Dat is een waarheid als een koe.
Ik hoop dat het geen ellen lange zoekklus gaat worden.
Dit soort problemen gun je niemand.
mennob88
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Midden Limburg
Leeftijd: 36
Berichten: 120
Geregistreerd: 11 / 2011
Subject:

Re: Slecht starten

 · 
Posted: 18.10.2014 - 22:43  ·  #22
bij elk onderhoud heb ik het nog als punt aangegeven en als ik er bij het afhalen naar vraag moeten ze helaas zeggen dat ze niets gemerkt hebben/opgevallen is,
ik ga er maar vanuit dat het niet ernstig is en alleen maar een imperfectie is, vida geeft niets aan en volvo zegt dat alles er goed uit ziet en dat zij niets merken tijdens hen test ronde.

ik denk dat ik nog eens een filmpje van het probleem maak en dit voor het onderhoud laat zien, wellicht dat het nog wat helpt.
misschien ben ik te kritisch/perfectionistisch wat mijn auto betreft, ik hoor en zie altijd alles.

ik heb wel eens een collega die met mij mee gaat of ik met hem, zijn de leukste ritjes:
ik: hoor je dat?
Collega: niets gehoord.
Ik: let op he!
Collega: ja, nu hoor ik het ook, als je niets gezegd had was het mij nooit opgevallen!
TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Slecht starten

 · 
Posted: 19.10.2014 - 10:02  ·  #23
En die inlaatbuis wil nog wel eens scheuren, net als de IC, die gaat vaak kapot op de onderste lamellen, maar dat is in deze de oorzaak niet en staat er buiten.
Wat is jouw definitie van slecht starten?

Niet aanslaan of moeilijk aanslaan nadat de startmotor lang ronddraait?
of
Startmotor draait moeilijk en te langzaam rond?

een dergelijke klacht kan totaal andere redenen hebben... en is de wagen goed uitgelezen?
Een euro 4 barst van de sensoren e.d. die allemaal eens kunnen weigeren...
mennob88
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Midden Limburg
Leeftijd: 36
Berichten: 120
Geregistreerd: 11 / 2011
Subject:

Re: Slecht starten

 · 
Posted: 20.10.2014 - 21:52  ·  #24
@TPR Powerflush: startmotor draait lang rond voor hij aanslaat

vandaag met goeie moed de auto in om het probleem eens vast te leggen, wat denk je, wat hij vandaag doet vind ik wel normaal.

YOUTU_IMG_0248
TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Slecht starten

 · 
Posted: 20.10.2014 - 22:38  ·  #25
De commonrail werkt met extreem hoge drukken, iets van 250 bar.
Aangenomen dat de gloeibougies goed zijn, moet je denken aan het feit dat als een of meerdere injectoren de druk verliezen ( lek zijn dus ) de brandstofpomp eerst druk op moet bouwen om de wagen aan de gang te krijgen.
Ook de druk in de commonrail kan te laag zijn geworden door bovenstaand en dan krijg je mogelijk het zelfde effect.
De Euro 4 modellen hebben heel veel sensoren en andere electronische fratsen die wel eens misselijk kunnen worden, uitlezen geeft dan aan wat er aan de hand kant zijn.
Dat kunnen vele dingen zijn, ook b.v. een luchtmassameter kan al gekke dingen geven.
En die LMM is lastig uit te lezen, (als hij vreemd doet) , de euro 4 modellen zijn complexer, het kan gewoon ook een klein dingetje zijn.
Maar is moeilijk uit te vogelen achter een PC.
Ik zeg toch weer uit laten lezen..
mennob88
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Midden Limburg
Leeftijd: 36
Berichten: 120
Geregistreerd: 11 / 2011
Subject:

Re: Slecht starten

 · 
Posted: 21.10.2014 - 02:50  ·  #26
Ja, daar kan ik nog iets moois over vertellen, die injectoren, die zijn vervangen bij de aankoop van de auto samen met een onderdeel waar zo een plastic bruggetje van afgebroken was (schijnt vrij vaak voor te komen volgens de volvo dealer) weet alleen de naam even niet meer. Dat is op 21 december 4 jaar terug.
Met de proefrit toen der tijd heb ik hem eens vol open getrokken waarna ik een turbo melding kreeg wat van dat onderdeel af kwam, maar dat gaven ze al netjes aan voor de proefrit.
Monteur liet zien wat er ontbrak en waar het zat onder de kap, onderdeel lag al klaar voor vervanging.

was er toen der tijd vroeg bij, auto was nog geen week ingeruild, helemaal verliefd:p alle opties die ik wilde, kleur en staat van lak was top. Maar dat gevoel zullen meerdere mensen op het forum ook hebben!
mennob88
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Midden Limburg
Leeftijd: 36
Berichten: 120
Geregistreerd: 11 / 2011
Subject:

Re: Slecht starten

 · 
Posted: 22.10.2014 - 19:11  ·  #27
en dan hier de slechte start van de dag!

Youtube - slechte start
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Slecht starten

 · 
Posted: 22.10.2014 - 21:52  ·  #28
Dit had ik met de mijne precies hetzelfde. Ook alles vervangen en na vervangen benzinefilter en drukventiel was alles verholpen. Is wel een benzine
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 50
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: Slecht starten

 · 
Posted: 22.10.2014 - 22:05  ·  #29
DAT noem je inderdaad slecht starten!
(en na het starten slaat hij aan)
als er ook een ABS melding bij komt is dat mogelijk toch een spanningsdip waar je ABS computer van schrikt.
heb je de accuspanning al eens 's ochtends (voor de slechte start uit) gemeten?
als je brandstofdruk te laag zou zijn, zou ie prima starten (dus snel rondgaan) maar niet aanslaan.
wat voor olie zit er in het blok? (het zou nog te vroeg (niet koud genoeg) moeten zijn om hier iets van te merken)
mennob88
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Midden Limburg
Leeftijd: 36
Berichten: 120
Geregistreerd: 11 / 2011
Subject:

Re: Slecht starten

 · 
Posted: 23.10.2014 - 00:16  ·  #30
Quote door 626Ronin

DAT noem je inderdaad slecht starten!
(en na het starten slaat hij aan)
als er ook een ABS melding bij komt is dat mogelijk toch een spanningsdip waar je ABS computer van schrikt.
heb je de accuspanning al eens 's ochtends (voor de slechte start uit) gemeten?
als je brandstofdruk te laag zou zijn, zou ie prima starten (dus snel rondgaan) maar niet aanslaan.
wat voor olie zit er in het blok? (het zou nog te vroeg (niet koud genoeg) moeten zijn om hier iets van te merken)


nee, nog niet gemeten voor het starten, kan dit eens checken via de CFE.
de olie 0W-30 ga ik toch vanuit bij een volvo dealer, alleen deze olie is shell olie, na een klacht van mij in de enquete zijn ze weer over moeten stappen naar Castrol, tenminste denk dat het door de klacht kwam heel kort erna was het ineens weer castrol.
MAAR ik voeg er wel altijd direct 400ml Forte Top End Treatment en 400ml Forte Oil Fortifier bij na de olie wissel hier houd de dealer al rekening mee bij vervanging dat het niet te veel word.
En tank al 3 jaar uitsluitend GTL-Diesel
Temperatuur onder de carport vanmorgen was dus 8 graden bij het starten niet echt koud te noemen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0