Slecht starten

 
 
 
 
 
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Slecht starten

 · 
Posted: 24.10.2014 - 15:49  ·  #46
ik weet niet wat voor auto je erbij kan zetten, maar laat van die auto de motor draaien, en neem fatsoenlijke startkabels met goede dikke aders. Een diesel trekt goed veel stroom met starten. Dus met bv een daihatsjoe Cuore ernaast met een brommer accu erin zal het moeilijk worden.
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 50
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: Slecht starten

 · 
Posted: 24.10.2014 - 15:54  ·  #47
een vriend van me startte onlangs nog het busje van een aannemer met zijn i20.. maar idd met laskabels en de motor draaiend.. :D
martin arends
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Verkeersleider
Leeftijd: 62
Berichten: 2
Geregistreerd: 11 / 2008
Subject:

Re: Slecht starten

 · 
Posted: 06.12.2014 - 18:43  ·  #48
als ik filmpje zie en hoor , gaat de startmotor te traag rond. als hij koud is zet er een startaccu naast sluit maar aan en kijk of hij dan sneller rond gaat , misschien is startmotor een keer vv door een van een benzine uit voering die minder kracht heeft , feit is dat hij veel te langzaam draait en daar door slecht aan slaat , dat je op dat moment die storingen in het display krijgt komt door een onderspanning , dus met voldoende startspanning krijg je die melding niet. ik denk dat je een accu voor diesel uitvoering met standkachel 100amp moet kopen , ben je bang dat het misschien door lek spanning komt moet s'avonds een accupool er af halen en kijken wat hij dan bij de eerste start een verbetering geeft.
nikom
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Berichten: 326
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Slecht starten

 · 
Posted: 06.12.2014 - 21:02  ·  #49
het is of een lek stroom of start motor is niet lekker of je dynamo laadt niet goed op of je accu is op.
eerst ff een lek test doen en als je daar niks vindt dan je dynamo meten bij een warm motor en alle verbruikers aan zetten dan moet ie 14,x V leveren. Deze tests kosten je niks. Als dit ales oke is dan is je start motor niet lekker.
Dit heeft niks met je brandstof toevoer te maken!
mennob88
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Midden Limburg
Leeftijd: 36
Berichten: 120
Geregistreerd: 11 / 2011
Subject:

Re: Slecht starten

 · 
Posted: 09.12.2014 - 11:42  ·  #50
Volvo denkt het probleem gevonden te hebben, van de 14v die van de dynamo naar de accu gaat komt er ongeveer 12,5v aan. ze gaan een stuk van de kabelboom vervangen en solderen waar het probleem zou liggen.
ben eens benieuwd of ik nu van het probleem af ben.
mennob88
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Midden Limburg
Leeftijd: 36
Berichten: 120
Geregistreerd: 11 / 2011
Subject:

Re: Slecht starten

 · 
Posted: 11.12.2014 - 21:25  ·  #51
de bekabeling word blijkbaar af fabriek op verschillende punten verbonden door ze te knijpen. blijkbaar was de verbinding die van de dynamo naar de accu gaat niet goed geknepen, door dit stukje er tussenuit te halen en de 2 kabels aan elkaar te solderen is blijkbaar het probleem opgelost.
ik heb nu 2 dagen geen last meer gehad van het probleem, ook het filmpje dat ik maakte waarbij ik vond dat het starten goed ging is er nu niets meer bij.
maar het zijn maar 2 dagen en bij de volvo hebben ze de accu ook vol geladen dus nog even aankijken hoe het loopt
 
Selected quotes for multi-quoting:   0