Slecht starten warm + slecht schakelen automaat

 
 
 
 
 
djoey
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Leeftijd: 26
Berichten: 236
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Slecht starten warm + slecht schakelen automaat

 · 
Posted: 02.03.2022 - 08:47  ·  #16
Gisteren weer heel lastig starten op benzine, duurde zeker 5 seconden voordat hij eindelijk aansloeg.

Toen ik thuis was maar even Vida er aan gehangen of er geen storing was opgeslagen, en dit was niet het geval.

Wat ik wel merk, ABS gaat knipperen wanneer ik de auto uitlees, ik heb gelezen dat dit vaker voorkomt bij mensen.
Het ligt in de verlichtingsmodule(lampen aanzetten+lamp hoogtesteller) dimt en wordt sterker bij uitlezen.
Er ontstaat soms een brom in de speakers ook bij het uitlezen.

Mogelijk maakt hij ergens slecht massa?


Ik ben nog in afwachting van Verdampere, waarschijnlijk goed carnaval gevierd ;)
djoey
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Leeftijd: 26
Berichten: 236
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Slecht starten warm + slecht schakelen automaat

 · 
Posted: 16.03.2022 - 19:24  ·  #17
Vandaag eindelijk geweest bij verdampere :)

De dingen die zijn aangepakt:
LPG filter (Op verzoek van mij)
Verdamper
Slangen gecontroleerd + lekkage verholpen.
Mijn bankrekening

De verdamper was zodanig lek, dat Kees verbaast was dat ik eigenlijk op lpg had kunnen rijden.
Meerdere slangen waren in een zo slechte staat, dat er viel te verwachten dat er lekkage ook daar optrad.

We gaan nu afwachten of dit echt het definitieve probleem was, maar de verwachting is dat het zeker hier vandaan kwam
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1616
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Slecht starten warm + slecht schakelen automaat

 · 
Posted: 16.03.2022 - 20:26  ·  #18
Fijn dat de problemen weg lijken te zijn! Wel jammer dat ook je bankrekening is aangepakt. Je kan dit wellicht nog aan Martin melden? Meebetalen zal lastig zijn maar bv een “ gratis” Onderhoudsbeurt / reiniging of oliebeurt zou wel leuk zijn toch? Je kan het zeker aangeven lijkt me :-)
Het is inderdaad een flinke rit naar Oldenzaal, ik rij daarvoor ook over Amersfoort, weet er dus alles van!

Mbt Vida, dat is “ normal behaviour”. Als ie de diverse sensoren en codes gaat lezen dan gaat het ABS lampje knipperen, dat hoort zo! Ik meen dat ik ooit wel een gebruiksaanwijzing Vida had, maar moet dan even zoeken.
Veel rijplezier met je auto hoor.
DJ
djoey
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Leeftijd: 26
Berichten: 236
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Slecht starten warm + slecht schakelen automaat

 · 
Posted: 16.03.2022 - 21:41  ·  #19
Quote door flevodirk

Fijn dat de problemen weg lijken te zijn! Wel jammer dat ook je bankrekening is aangepakt. Je kan dit wellicht nog aan Martin melden? Meebetalen zal lastig zijn maar bv een “ gratis” Onderhoudsbeurt / reiniging of oliebeurt zou wel leuk zijn toch? Je kan het zeker aangeven lijkt me :-)
Het is inderdaad een flinke rit naar Oldenzaal, ik rij daarvoor ook over Amersfoort, weet er dus alles van!

Mbt Vida, dat is “ normal behaviour”. Als ie de diverse sensoren en codes gaat lezen dan gaat het ABS lampje knipperen, dat hoort zo! Ik meen dat ik ooit wel een gebruiksaanwijzing Vida had, maar moet dan even zoeken.
Veel rijplezier met je auto hoor.
DJ


Bankrekening valt gelukkig wel mee, vergeleken met benzine heb ik het er zo weer uit ;)
Ik heb inderdaad Martin even een update overgegeven, hij kon dit natuurlijk ook niet weten.
Toen hij hem zag was er niks mee aan de hand, waarschijnlijk als hij warm was, was de lekkage kleiner.

Nu zijn ook weer duidelijk de 200 paardjes te voelen :)

Over Vida had ik inderdaad ook al gelezen.
En natuurlijk een kaartje gekocht voor Volvo Treffen 2022 :)
Spier1968
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Houten
Leeftijd: 55
Berichten: 333
Geregistreerd: 01 / 2020
Subject:

Re: Slecht starten warm + slecht schakelen automaat

 · 
Posted: 17.03.2022 - 08:50  ·  #20
Quote door djoey

Vandaag eindelijk geweest bij verdampere :)

We gaan nu afwachten of dit echt het definitieve probleem was, maar de verwachting is dat het zeker hier vandaan kwam


Mooi dat het verholpen lijkt te zijn en de investering is denk ik met de huidige benzineprijzen in een paar tankbeurten terug verdiend 😉
djoey
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Leeftijd: 26
Berichten: 236
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Slecht starten warm + slecht schakelen automaat

 · 
Posted: 08.04.2022 - 20:37  ·  #21
Toch nog wat hulp van jullie nodig.

Ik heb een afspraak staan na Martin zijn vakantie, maar toch wil ik deze vraag stellen, want mogelijk ligt het toch niet zo zeer aan de automaat

Vandaag van utrecht naar huis, daarna even in de garage gestaan, om na 2 uur weer op pad naar de supermarkt te gaan.
Nog deels warm natuurlijk dan.

In de garage van de supermarkt, starten hij bagger en viel eigenlijk direct uit, weer starten weer direct uit.
LPG uit. Weer starten, valt weer uit. Opnieuw starten maar meteen iets gas bijgeven. en hij herpakt zich maar moeizaam.

Ritje naar huis was spannend, op random momenten zakt de toeren onder de 1000, en herpakt zich weer naar boven.
Momenten ook gehad dat het systeem aangaf volledig uit te vallen maar herpakt zich weer.

Laatst een topic gelezen over de automaat en bonken, dat het heel goed de LMM kan zijn.
Ik thuis de LMM uitpluggen, totaal geen verandering te merken in toeren. Niet moeilijk doen met uitvallen, weer ingeplugd totaal geen verandering te merken.

Geen foutcodes in vida, helemaal niks.

Wat denken jullie hiervan? Is het toch de LMM die dit geintje veroorzaakt?
(Automaat bak is recent geflusht)
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Slecht starten warm + slecht schakelen automaat

 · 
Posted: 08.04.2022 - 21:45  ·  #22
Kan heel goed inderdaad de LMM zijn.
Beroerd lopen en afslaan kan heel goed. Maar als je de lmm afkoppeld moeten de problemen die je hebt eigenlijk gelijk verleden tijd zijn….
djoey
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Leeftijd: 26
Berichten: 236
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Slecht starten warm + slecht schakelen automaat

 · 
Posted: 08.04.2022 - 22:13  ·  #23
Opnieuw een proefrit gemaakt om te kijken hoe en wat.

Wat is er uitgekomen:
15 kg/u wordt er in vida gezegt tijdens stationair draaien
Daarna zie je hem richting de 260+ gaan bij goed optrekken.

Daarna zijn grootste probleem voor zijn voeten gelegd: 6 rotondes achter elkaar met minimale afstand er tussen.
Op de terugweg kwam de automaat weer met zijn bekende terugschakel probleem, ligt bonken, en opschakelen met gas bij doorzichzelf met soms een klap.
Laat ik net het gas los voor het doorschakel moment, gebeurt het super netjes en bijna niet voelbaar.

Ik denk dat ik maar moet afwachten wat Martin gaat aantreffen en vinden.
Ik moet soms niet zo ongeduldig zijn denk ik ;)


Quote door BBS

Kan heel goed inderdaad de LMM zijn.
Beroerd lopen en afslaan kan heel goed. Maar als je de lmm afkoppeld moeten de problemen die je hebt eigenlijk gelijk verleden tijd zijn….


Toen ik thuis aankwam gedroeg hij zich ook niet meer zo, als bij de supermarkt. maar bij het eruit trekken van de LMM verwachte ik iets van toeren verschil bij het er uit halen en er weer terug instoppen. en dat gebeurde niet



Screenshot van de meeting... ik was dus vergeten de motortoerental aan te tikken....
djoey
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Leeftijd: 26
Berichten: 236
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Slecht starten warm + slecht schakelen automaat

 · 
Posted: 08.04.2022 - 22:46  ·  #24
topic.php?t=7644

Net dit topic gelezen, matcht wel goed met mijn problemen die ik heb, Het wordt gewoon lekker afwachten dus ;)
Martin was hier mogelijk ook al bang voor, we gaan het zien, dank voor de informatie alweer.

Ik had goede hoop dat het de LMM was of mogelijk ook is, maar het komt altijd wel weer goed :)
djoey
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Leeftijd: 26
Berichten: 236
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Slecht starten warm + slecht schakelen automaat

 · 
Posted: 09.04.2022 - 13:11  ·  #25
Vandaag het service lampje gaan branden toen ik hem na een lange rit weer starten.
Thuis uitgelezen, helemaal niks te vinden.
Na 2 min ging hij ook weer uit

Auto uitgezet weer gestart service lampje weer aan, en na een tijdje weer uit.

Er is dus wat degelijk aan de hand, maar niet wat ik dus kan uitlezen.

Tijd om hem maar te laten staan en hem alleen nog naar Martin te rijden. of ik moet hem echt hard nodig hebben.
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2059
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Slecht starten warm + slecht schakelen automaat

 · 
Posted: 09.04.2022 - 14:02  ·  #26
Misschien wel te voor de hand liggend, maar is dat niet gewoon het service interval lampje wat dan brand? Wat aangeeft dat er een (jaarlijkse) beurt nodig is.
Heb dat ook gehad, aan het begin had ik geen idee wat dat was tot iemand me erop wees.
djoey
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Leeftijd: 26
Berichten: 236
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Slecht starten warm + slecht schakelen automaat

 · 
Posted: 09.04.2022 - 14:29  ·  #27
Quote door joriz

Misschien wel te voor de hand liggend, maar is dat niet gewoon het service interval lampje wat dan brand? Wat aangeeft dat er een (jaarlijkse) beurt nodig is.
Heb dat ook gehad, aan het begin had ik geen idee wat dat was tot iemand me erop wees.


Daar zat ik zelf eerst ook aan te denken. Ik heb het even opgezocht, maar ik kan hem eigenlijk niet vinden in de handleiding.

Hierbij een foto ervan:


Rood uitroepteken staat aan vanwege open deur geen andere meldingen.

Edit:
Even verder rond gekeken blijkt inderdaad het onderhoud lampje te zijn.
Waarschijnlijk omdat het een auto uit 2001 is en uit Duitsland dat het er anders uitziet, wel vreemd niks over te vinden in het gebruikershandboek
WillemV
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 714
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

Re: Slecht starten warm + slecht schakelen automaat

 · 
Posted: 09.04.2022 - 15:37  ·  #28
In mijn S60 kwam er in het informatie schermpje een melding van service o.i.d.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
djoey
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Leeftijd: 26
Berichten: 236
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Slecht starten warm + slecht schakelen automaat

 · 
Posted: 09.04.2022 - 15:57  ·  #29
Quote door WillemV

In mijn S60 kwam er in het informatie schermpje een melding van service o.i.d.


Klopt zo ken ik de melding ook, deze had ik toen ook gekregen met de andere S60.
Maar bij deze komt er echt in het display te staan service als apart lampje.

Zie hier de video die ik had gemaakt(Waar ook de screenshot van is)
https://www.youtube.com/watch?v=nl_ukdOSdaw
Spier1968
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Houten
Leeftijd: 55
Berichten: 333
Geregistreerd: 01 / 2020
Subject:

Re: Slecht starten warm + slecht schakelen automaat

 · 
Posted: 09.04.2022 - 16:16  ·  #30
Quote door djoey

Quote door WillemV

In mijn S60 kwam er in het informatie schermpje een melding van service o.i.d.


Klopt zo ken ik de melding ook, deze had ik toen ook gekregen met de andere S60.
Maar bij deze komt er echt in het display te staan service als apart lampje.

Zie hier de video die ik had gemaakt(Waar ook de screenshot van is)
https://www.youtube.com/watch?v=nl_ukdOSdaw


In de handleiding van mijn 2005 V70 2.5T (facelift) staat deze afbeelding, 'service' komt niet (meer) voor in de display rechts...

 
Selected quotes for multi-quoting:   0