Slecht starten warm + slecht schakelen automaat

 
 
 
 
 
ravado
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1062
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Slecht starten warm + slecht schakelen automaat

 · 
Posted: 09.04.2022 - 18:50  ·  #31
Er staat in je rechterscherm waar het motormanagement brandt, ook je service lampje. Ik zie het op je foto dus dat is de reden waarom het aangaat en na 2 minuten weer uit.
Resetten dmv vida zal het lampje uit laten blijven
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Slecht starten warm + slecht schakelen automaat

 · 
Posted: 09.04.2022 - 18:53  ·  #32
Inderdaad, dat is gewoon het onderhoud service lampje. Bij de oudere p2 modellen heel normaal dat ie rechts in dash op licht.

Wat betreft de storing, is de etm ook nog een mogelijkheid (gasklephuis) die geeft niet altijd meteen foutmelding.

Als je alleen op benzine rijdt, hoe gaat het dan? Dus ook uitzetten op benzine en daarna weer starten en rijden op benzine.
djoey
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Leeftijd: 26
Berichten: 236
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Slecht starten warm + slecht schakelen automaat

 · 
Posted: 09.04.2022 - 19:52  ·  #33
Quote door Blade

Inderdaad, dat is gewoon het onderhoud service lampje. Bij de oudere p2 modellen heel normaal dat ie rechts in dash op licht.

Wat betreft de storing, is de etm ook nog een mogelijkheid (gasklephuis) die geeft niet altijd meteen foutmelding.

Als je alleen op benzine rijdt, hoe gaat het dan? Dus ook uitzetten op benzine en daarna weer starten en rijden op benzine.

Goed om te weten idd.
Het gedrag van de automaat is exact het zelfde als bij LPG.
Het slechte starten heeft zich nu niet meer voor gedaan, het gebeurt soms heel lang niet, en gisteren achter elkaar. Maar daarna thuis geen moeite meer mee.
djoey
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Leeftijd: 26
Berichten: 236
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Slecht starten warm + slecht schakelen automaat

 · 
Posted: 23.04.2022 - 20:51  ·  #34
De auto is donderdag voor de deur gezet bij Martin.
We gaan het zien, 99% zeker moet er een andere automaat bak onder. Jammer maar helaas...
Het vermoeden was doordat de klappen al zo erg waren, dat er onherstelbare schade was veroorzaakt.

Zaterdag waarschijnlijk weer ophalen(mogelijk eerder als ik kan).
Ik hoop zo erg dat hiermee de problemen zijn verholpen, en ik geen klappen in mijn nek krijg door de automaat.

Slecht starten is weggebleven, alleen pingelen tussen 650 naar 950 en weer terug. is er voor in de plaatst gekomen. Als hij warm was en stationair draaide.
Maar de oorzaak was mogelijk ook het slecht terug schakelen van de automaat, waardoor die dit kon gaan doen.

We gaan het zien, straks kan hij weer 250k+ kilometers voort met de andere bak! Op naar de 500k!
djoey
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Leeftijd: 26
Berichten: 236
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Slecht starten warm + slecht schakelen automaat

 · 
Posted: 05.05.2022 - 19:35  ·  #35
Gisteren de auto weer mogen ophalen met een een andere ruilbak er onder + APK.
Duurde wel even wat langer dan gedacht, maar het blijven onvoorspelbare dingen, en het oogte lekker druk ;)

Wat een wereld van verschil, geen gebonk meer met de auto in drive zetten, geen rare schakel momenten meer..
Heerlijk gewoon hoe hij nu rijd.

Nu nog de kromme remschijven voor zelf vervangen, en dan kunnen we weer helemaal genieten.
djoey
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Leeftijd: 26
Berichten: 236
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Slecht starten warm + slecht schakelen automaat

 · 
Posted: 15.05.2022 - 09:20  ·  #36
Mogelijk moet ik een ander topic er voor aanmaken, ik hoor het graag.

Gisteren een nieuwe bosch LMM geplaatst, de auto sloeg vaker niet meer lekker aan en viel direct uit bij starten, behalve als ik gas bij gaf.
Wat een verschil was er te merken, gas response was veel beter motor leek stiller te draaien.
Het inzakken bij het stoplicht was veel meer beperkt, leek meer dat de airco aan ging en dat hij moest compenseren.

Wat mij wel opviel was bij stagionaar draaien dat de Turbo Vuldrukregelklep(9473212) <- opgezocht in vida wat het was.
Dat die enorm loopt te klikken, hoort dit, is dat wat hij moet doen? Kan er namelijk weinig over vinden.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0