Slechte ervaring...

 
 
 
 
 
Jan480
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 830
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Slechte ervaring...

 · 
Posted: 04.11.2013 - 11:20  ·  #1
ik heb laatst twee modelletjes gekocht van ene Peter uit Oosterhout via marktplaats,

modellen waren slecht verpakt, en daardoor is een model beschadigt tijdens het verzenden.

verkoper wil dit niet oplossen,

dus wees gewaarschuwd.. :)
OttoV
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dubbeldam
Leeftijd: 37
Berichten: 1759
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Slechte ervaring...

 · 
Posted: 04.11.2013 - 11:56  ·  #2
Tsja, marktplaats. Nuffsaid...

Sorry, maar ik ben echt klaar met MP, zowel qua kopen als qua verkopen. Verkopen: je krijgt voornamelijk koopjesjagers op je spul af, met de meest belachelijke biedingen. Als je al een gegadigde hebt laat die in 9 van de 10 gevallen niks meer horen. Kopen: gaat zo anoniem als de pest, en hoe groter de afstand, hoe groter het risico op beroerd verpakken of zelfs helemaal niet opsturen: 'ze komen me toch niet opzoeken'.
Sankatommy
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Harderwijk
Leeftijd: 38
Berichten: 117
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: Slechte ervaring...

 · 
Posted: 04.11.2013 - 11:57  ·  #3
Modelletjes waarvan?
R-W
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid NL
Leeftijd: 45
Berichten: 1532
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Slechte ervaring...

 · 
Posted: 04.11.2013 - 11:58  ·  #4
Flauwekul, heb op zich prima ervaringen met MP maar je moet wel een beetje opletten wie, wat en waar. Dat is echter niet iets dat alleen voor MP geldt.
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2716
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Slechte ervaring...

 · 
Posted: 04.11.2013 - 12:42  ·  #5
Heb ook wisselende ervaringen met mp.
Duidelijke afspraken maak ik omtrent het ophalen van de goederen en dan nog proberen af te dingen, tijdens afhalen nog afdingen is bij toedeledokie, deur dicht en goede reis terug....
Laatst twee xenonkoplampen verkocht, duidelijk omschreven 1 nieuw en andere gebruikt, ( dus kleurverschil), verstuurd naar koper, krijg ik belletje dat er verschil is, stuur maar retour, bij beschadiging niet het gehele bedrag retour, werkt prima...
Grt
Robbar
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Tiel
Leeftijd: 63
Berichten: 614
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: Slechte ervaring...

 · 
Posted: 04.11.2013 - 12:43  ·  #6
Even een tip, doe altijd alsof je het komt afhalen en vraag daarvoor het adres.
Als je dat hebt meld je dat het toch te ver rijden is en of ze het toch willen opsturen en dat je daarvoor de verzendkosten wil betalen.
Dan heb je in ieder geval een adres als er iets mis gaat.......
Jan480
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 830
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Slechte ervaring...

 · 
Posted: 04.11.2013 - 16:38  ·  #7
bedankt voor alle reacties,

maar ik heb veel marktplaats ervaring, en ja 1 op de 50 keer word je belazerd... zo is het nu eenmaal (mijn ervaring).

dit was puur als waarschuwing,

ik heb de volledige naam en het adres wel, maar ga niet voor 20 euro naar Oosterhout rijden...

het ging om een model van een V70 (2000-2004, minichamps) en een S60 (2000-2004, Minichamps).

Groeten Jan
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Slechte ervaring...

 · 
Posted: 04.11.2013 - 16:47  ·  #8
Alles wat ik via MP aanschaf haal ik altijd zelf op. Zo weet je zeker dat je je product geleverd krijgt. Per post opsturen staat me toch altijd wat tegen! :)
Dimitri-Turbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nieuwveen
Leeftijd: 42
Berichten: 1262
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Slechte ervaring...

 · 
Posted: 04.11.2013 - 18:19  ·  #9
Precies... ik haal ook praktisch alles op als ik iets via MP koop... is het een klein bedrag dan wil ik het wel eens laten verzenden. Ga voor 20 euro niet 40 euro brandstof verstoken en andere kant van het land rijden.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Slechte ervaring...

 · 
Posted: 04.11.2013 - 19:09  ·  #10
Volgens mij moet je ook een beetje geluk hebben, maar als iemand een slechte ervaring heeft en dit meld, dan neem ik deze waarschuwing wel ter harte.
Misschien eens een topic openen met ervaringen over mensen, welke Volvo onderdelen verkopen.
rpholmes
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Serooskerke (W), Zeeland
Berichten: 176
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Slechte ervaring...

 · 
Posted: 05.11.2013 - 11:05  ·  #11
Lijkt me inderdaad goed idee Hans. Ik heb zelf ook al het nodige gekocht en verkocht (bv mijn HU 603 gekocht en het dubbel din frame verkocht) en alles via de post omdat ik in zo'n uithoek woon.

Wat ik wel graag doe is vooraf nog even telefonisch contact, zodat je een beetje gevoel hebt met wie je zaken doet.
V-driver
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 763
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Slechte ervaring...

 · 
Posted: 05.11.2013 - 12:57  ·  #12
Ik vind MP ook niet altijd wat. Bied je wat aan, krijg je biedingen van maar een fractie van de vraagprijs. Ik reageer dan altijd toch netjes, want je weet maar nooit of je iemand heeft die echt geen idee heeft wat ie moet bieden maar wel belangstelling heeft. Bied je zelf op iets dan krijg je bij tijd en wijle reacties of dat je gestoord bent. En echt ik bied niet anders dan als ik bereid ben 75% of meer van de vraagprijs te betalen.

Laatst bv, bood ik op een raammechanisme voor onze cabrio. Vraagprijs was gelijk aan wat ik voor een nieuw exemplaar ook zou betalen (maar dan in Duitsland) en dit was toevallig bij ons om de hoek. Dus ik bied 75% daarvan. Geen reactie. Na een week een mailtje gestuurd, of hij mn bod in overweging wilde nemen (om tot een prijs te komen is immers dialoog nodig). Kreeg ik een reactie van ongeveer deze woorden. "Ik ga niet op je bod reageren want je kan de pot op." WTF????? Gevolg, het najaar kwam, ik heb mn raam zelf hersteld en hij zit nog steeds met zn mechanisme....

Sja, soms komen er goede dingen van MP, vaak is dat helaas niet het geval.
R-W
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid NL
Leeftijd: 45
Berichten: 1532
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Slechte ervaring...

 · 
Posted: 05.11.2013 - 13:09  ·  #13
Quote door rpholmes

Lijkt me inderdaad goed idee Hans. Ik heb zelf ook al het nodige gekocht en verkocht (bv mijn HU 603 gekocht en het dubbel din frame verkocht) en alles via de post omdat ik in zo'n uithoek woon.

Wat ik wel graag doe is vooraf nog even telefonisch contact, zodat je een beetje gevoel hebt met wie je zaken doet.


Lijkt mij een heel slecht idee, zijn altijd eenzijdige verhalen en verdediging is niet (of moeilijk) mogelijk. Daarbij is post alles behalve feilloos maar zal de aanbieder daarvoor hier even zwart gemaakt gaan worden.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Slechte ervaring...

 · 
Posted: 05.11.2013 - 13:13  ·  #14
Moeilijke.... Ik vind inderdaad dat het "tuig" genoemd mag worden maar denk inderdaad dat Ralf hier wel een punt heeft. Dingen worden eenzijdig uitgelegd! Inderdaad is post ook niet altijd betrouwbaar. Ik denk dat zo een topic daarom inderdaad niet heel slim is.
Jan480
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 830
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Slechte ervaring...

 · 
Posted: 05.11.2013 - 13:14  ·  #15
de Post is ook alles behalve feilloos, maar twee minichamps miniaturen in een tasje van de action wikkelen en die met schilderstape dichtplakken is toch echt vragen om problemen lijkt mij.

verdediging is inderdaad lastig, daarom geef ik ook duidelijk aan dat dit puur mijn ervaring is, ieder moet er het zijne van denken/mee doen.

ik heb bewust niet de hele conversatie met de verkoper geplaatst, maar dan zou je wel duidelijk worden dat ik dit plaats vanwege onredelijke reacties.

afijn, voor mij is het klaar.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0