Sleepring

Zijn hier verschillende soorten in?

 
 
 
 
 
vinzent
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Anna Paulowna
Leeftijd: 29
Berichten: 72
Geregistreerd: 10 / 2012
Subject:

Sleepring

 · 
Posted: 12.05.2015 - 13:22  ·  #1
Dag allemaal,

In mijn V70 heb ik links de cruise control zitten en rechts de bediening voor de radio, de telefoon en achter het stuur de bediening voor de RTI. Links werkt perfect en knopjes geven ook licht, rechts werkt helemaal niks. Geen lampjes op de knopjes, navigatie reageert niet, geluid niet harder en zachter, kortom: de hele rechter kant van het stuur werkt niet. Wél reageert de RTI op zijn afstandsbediening en de radio (HU-803) werkt ook perfect.

De auto is bij de vorige eigenaar ooit bij Nordicar geweest in Heerhugowaard. Zij hebben het probleem geconstateerd maar de vorige eigenaar vond het de kosten niet waard. Daarom heeft Nordicar er nooit naar gekeken. Later ben ik zelf langs gegaan en zij hebben via Vida gekeken of de knoppen überhaupt wel reageren. Links werkt alles en zie je ook reactie van de computer en rechts komen er geen signalen binnen.

Zelf heb ik (natuurlijk met de accu los) de airbag uit het stuur gehaald en de contacten bekeken. Alles zit goed, geen stekkers die niet zijn aangesloten. Nu dacht Nordicar aan de sleepring in de auto. Deze kon defect zijn. Mijn denkwijze is als volgt: die sleepring zorgt er voor dat er contact is tussen de elektronica van de auto en het stuur. Als de cruisecontrol werkt dan is de verbinding dus goed lijkt mij? Kan het dan alsnog de sleepring zijn omdat deze bestaat uit 2 contacten oid?

De V70 is ook nog naar Ton van Kuyk in Schagen geweest. Daar heeft de monteur (Anton) ook gekeken naar het stuur. De optie om de telefoonbediening aan te zetten heeft ook niet geholpen, of het stuur wat te draaien en tegelijkertijd op de knopjes te drukken. Hij zou er later nog eens naar kijken maar helaas is hij overleden...

Iemand bekend met dit probleem?
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5838
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Sleepring

 · 
Posted: 12.05.2015 - 14:20  ·  #2
Tis wel gevaarlijk blijkbaar om naar jouw stuur te kijken. sorry voor grapje :sick:

misschien zoek je eventueel zo iets en dan voor een heel zacht prijsje?? :shame:

topic.php?t=11374&page=fst_unread&highlight=swm
vinzent
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Anna Paulowna
Leeftijd: 29
Berichten: 72
Geregistreerd: 10 / 2012
Subject:

Re: Sleepring

 · 
Posted: 12.05.2015 - 14:29  ·  #3
Haha, ik kon er wel om lachen :D

Die SWM, wat doet die precies? Is dat dus de 'sleepring' ?
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5838
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Sleepring

 · 
Posted: 12.05.2015 - 17:15  ·  #4
Original Airbag-Kontaktrolle/ Schleifkontakt zo heet ie op zn duits =) effe googlen op 30669744 :yes:
 
Selected quotes for multi-quoting:   0