Sleutel reageert niet telkens op de afstandsbediening

Is dit te corrigeren?

 
 
 
 
 
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2397
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Sleutel reageert niet telkens op de afstandsbediening

 · 
Posted: 15.11.2013 - 19:30  ·  #1
Ik ben benieuwd of iemand heeft meegemaakt wat me nu overkomt met mijn afstandsbediening. Hier op het forum kwam ik het niet tegen vandaar mijn vraag.
Gisterenochtend merkte ik dat mijn wagen ineens niet meer op de AB reageerde. Toen ik op 20 cm van de auto stond reageerde de vergrendeling moeizaam en niet telkens. Daarom heb ik de batterij vervangen maar ook dat hielp niet. Hierop de reservesleutel met AB gepakt en daarop reageert de wagen goed.
Bij mijn 850 wilde de frequentie wel eens verlopen en daar kon je zelf alle sleutels weer opnieuw aanmelden wat het probleem oploste. Maar bij de V70 kun je dat niet meer.

Vanochtend naar de Volvo dealer geweest en die zei dat dit dan aan de batterij moest liggen. Zij plaatsten wederom een nieuwe batterij maar dat hielp slechts een beetje. Volgens hen zat er misschien wat stof onder de knopjes en moest ik hierop harder drukken. De monteur zei dat het niet kan liggen aan de immobiliser die zich in de auto bevindt. Hij heeft gekeken of de sleutel uit elkaar kan om deze schoon te maken maar het enige wat je kunt is het gedeelte met de sleutel loshalen van de AB.
Zojuist heb ik ontdekt dat de auto wel op de AB reageert als ik 3x achter elkaar het knopje indruk. Na de 3e druk opent en sluit de wagen zich. Hij doet het dus wel, maar niet zoals normaal.
Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt. Kan het zijn dat de knopjes in en bepaalde volgorde zijn ingedrukt toen ik de AB in mijn broekzak had waardoor de "programmering" is gewijzigd. En is er een manier om te zorgen dat de sleutel weer reageert na slechts één keer drukken.
J.W.
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Krimpen aan de Lek
Leeftijd: 45
Berichten: 431
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Sleutel reageert niet telkens op de afstandsbediening

 · 
Posted: 15.11.2013 - 19:56  ·  #2
Ik had gisteren exact het zelfde. Auto toen met de sleutel op slot gedaan, en bij terugkomst auto open! Bij de dealer zeiden ze dat dit, zoals Trissy zegt, aan signalen in de omgeving ligt.
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2397
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Sleutel reageert niet telkens op de afstandsbediening

 · 
Posted: 15.11.2013 - 19:58  ·  #3
Trissy, dat is het niet want waar ik nu ook ben met mijn wagen, de AB blijft deze gekke gewoonte overal doen. Zo ook bij de Volvo dealer vanochtend. De monteur merkte daarom ook op dat ik harder op het knopje moest drukken omdat de auto dan weer wel en dan weer niet reageerde, maar we waren toen nog niet tot de conclusie gekomen dat de AB nu deze gekke tic heeft.

Het probleem dat je omschrijft is me wel bekend: ik kom soms bij een klant op een groot industrie terrein en al hou ik daar de AB op de voorruit dan reageert de auto in zijn geheel niet hierop.
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2397
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Sleutel reageert niet telkens op de afstandsbediening

 · 
Posted: 15.11.2013 - 20:16  ·  #4
Direct na één keer drukken reageren. Het zit dus duidelijk in de AB die ik standaard gebruik.
nikom
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Berichten: 326
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Sleutel reageert niet telkens op de afstandsbediening

 · 
Posted: 15.11.2013 - 20:18  ·  #5
ik vraag het toch of je batterij wel goed is? :P
nikom
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Berichten: 326
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Sleutel reageert niet telkens op de afstandsbediening

 · 
Posted: 15.11.2013 - 20:54  ·  #6
bij mijn vorige auto (Renault laguna) had ik deze probleem ook en dat was niet prettig.
toen heb ik ab opengemaakt en bleek dat knopje was van zijn soldeer puntje af. hij deed soms wel soms niet . Ik had trouwens ook een probleem met de tweede ab van deze laguna maar daar waren 2 voetjes van een chip losgekomen. (dealer prijs voor een nieuwe ab toen was 200 euro dat was dus reden van een eigen oplossing) :)
gesoldeerd en probleem weg.
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2397
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Sleutel reageert niet telkens op de afstandsbediening

 · 
Posted: 15.11.2013 - 21:35  ·  #7
Dank je voor de reacties en het meedenken.
De Volvo monteur heeft vanochtend ook een nieuwe batterij geplaatst maar dat gaf geen goed resultaat. Daarop heeft hij de sleutel / AB gedemonteerd. Als je het klepje waaronder de batterij zit eraf haalt komt er een schroefje vrij. Door dit los te draaien krijg je het gedeelte met de baard en de AB. En die laatste kan niet verder geopend worden zonder blijvende schade hieraan verzekerde de monteur me.
Als bijlage voeg ik een foto van de 2 sleutels en van de gedemonteerde sleutel bij.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2397
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Sleutel reageert niet telkens op de afstandsbediening

 · 
Posted: 15.11.2013 - 22:37  ·  #8
Volgens de Volvo monteur was dit een klacht die ze niet kennen. Het zou kunnen dat de AB zijn langste tijd gehad heeft zei hij. Oplossing zou kunnen zijn een nieuwe AB en die vervolgens door hen laten inlezen / programmeren.
Nou, dan weet je ook wat je kwijt bent.
Overigens wel netjes geholpen door de Volvo dealer in Helmond. Geen kosten voor dit klusje terwijl ik daar nooit kom voor onderhoud aan mijn Volvo.
flwdmac
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 17
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: Sleutel reageert niet telkens op de afstandsbediening

 · 
Posted: 20.11.2013 - 21:40  ·  #9
Ik heb dit probleem ook sinds kort. Ik heb de verkopende garage hier na gevraagd en zouden de auto uitlezen, hoop dat dat wat oplevert <_< , zal het gelijk melden....bijkomend probleempje is het alarm....met de sleutel deur ontgrendelen en openen begint gelijk te loeien >_< ...dus snel instappen auto op contact 8-)
Alarm omzeilen...door de achterklep te openen met AB en kan zonder alarm de portier geopend worden!! vindt de buurt ook prettiger..

dit wordt dus vervolgd :-)
flwdmac
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 17
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: Sleutel reageert niet telkens op de afstandsbediening

 · 
Posted: 02.03.2014 - 10:02  ·  #10
Eindelijk dan...gewacht tot de APK....kan melden dat het probleem er nog steeds is. De monteur melde dat het aan de sleutel ligt...dus een nieuwe :'(

Ik ben van nature een beetje eigenwijs ^_^ ik geloof dit niet direct zonder dat tegendeel bewezen is.
De reservesleutel geeft nl. hetzelfde probleem :( terwijl deze niet of nauwelijks gebruikt wordt/is

Dus we gaan even * terug naar de garage....eigenaar, * demonteer de sleutel en ik maak deze eens goed schoon...kijken of dat de oplossing bied..
flwdmac
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 17
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

de sleutel

 · 
Posted: 12.03.2014 - 19:04  ·  #11
Ik heb het volgende gedaan:

- Batterij verwijdert en de contactpunten heeeeeeeeeeeeel voorzichtig iets verbogen zodat er een
strakker contact ontstaat, het driepuntscontact en het zijcontact...nogmaals heeeel voorzichtig

- Het koperen contactpuntje iets schoon gekrabd met een klein schroevendraaiertje.

- Wattenstaafje ingespoten met contactspray en alle contactpunten daarmee schoongepoetst.
dus niet de hele inwendige behuizing in spuiten :'(

- Alles in elkander gezet en 1 pufje contactspray in het randje van het "open" knopje.

Vooralsnog lijkt het probleem verholpen en dus 185€ in de pocket gehouden :D

ps. Ik zou ook graag een fotootje ipv een vraagteken bij mij naam hebben, verschillende malen geprobeerd, maar tot op heden niet gelukt. Kan iemand mij dit simpel uitleggen :P

Greets Ron
Volvo_V70
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noord-Groningen
Leeftijd: 29
Berichten: 1384
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: Sleutel reageert niet telkens op de afstandsbediening

 · 
Posted: 12.03.2014 - 19:08  ·  #12
Top dat het weer werkt!

Wat betreft je laatste vraag, dat kun je hier wel vinden, tweede link als ik me niet vergis: topic.php?t=4569 ;-)
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Sleutel reageert niet telkens op de afstandsbediening

 · 
Posted: 12.03.2014 - 20:54  ·  #13
En als het helemaal niet wil lukken, dan mag je me ook een PM sturen met een link naar Tinypic o.i.d..
We horen, of zien het wel. ;-)
flwdmac
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 17
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

fotooooootje

 · 
Posted: 23.03.2014 - 13:38  ·  #14
Heren ik heb het voor elkaar....thnx voor de aangeboden hulp...
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Sleutel reageert niet telkens op de afstandsbediening

 · 
Posted: 23.03.2014 - 13:46  ·  #15
Wat was nou precies de oorzaak ?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0