Slot / greep achterklep smeren

Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Slot / greep achterklep smeren

· 
Posted: 15.12.2016 - 09:28  ·  #1
Hallo,

Mijn achterklep gaat wel open en omhoog, maar beide nogal moeizaam. Over de gasveren en het vervangen is genoeg te vinden dus dat zal ik wel eens aanpakken nadat ik m'n kop gestoten heb aan de achterklep :working: ... op zich vind ik het ook niet onprettig om de achterklep zachtjes dicht te kunnen laten vallen en de klep blijft nog wel omhoog staan.

Over het smeren van het slot / de greep heb ik niet zoveel kunnen vinden. Voordat ik dingen begin te demonteren die misschien niet nodig zijn (ik ben net iets te goed in het slopen van plastic), heeft iemand hier ervaring mee en kan me wijzen op specifieke punten die gesmeerd moeten worden.
De symptomen zijn dat ik flink hard in de greep moet knijpen en het slot dan wel opengaat met een flinke 'POK'. Ik ben bang dat ik het op den duur kapot maak of het vast komt te zitten, dus ik vraag mij af of ik het slot / de haak onderaan de klep moet smeren (en zo ja wat, want ik zie niets bewegen als ik in de greep knijp met de klep open), of juist bij de greep zelf waar je in knijpt, of beide...

Simpel vraagje en ik realiseer me dat ik er ook wel achter zou kunnen komen als ik gewoon de bekleding eraf haal, maar zoals geschreven zijn is plastic niet mijn grootste vriend :swear:
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

Re: Slot / greep achterklep smeren

· 
Posted: 15.12.2016 - 19:32  ·  #2
Hier kun je zien hoe je de bekleding kunt demonteren.
De rest wijst zich vanzelf.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: Slot / greep achterklep smeren

· 
Posted: 15.12.2016 - 21:16  ·  #3

Selected quotes for multi-quoting:   0