slot kofferbak

weerafhankelijk

 
 
 
 
 
advolvos
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 13
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

slot kofferbak

 · 
Posted: 24.05.2013 - 09:54  ·  #1
Beste forummers,
al enige tijd heb ik er zo nu en dan last van dat het slot van de kofferbak van mijn s60 uit 2002 niet opent met de drukknop. Ik hoor dan wel even kort het geluid alsof het slot gaat openen maar dat zet dan niet door. Bij een tweede poging hoor ik ook het geluidje niet meer. Ik kan dan de kofferbak alleen openen met de sleutel. Het plastic afdekplaatje ligt dus al een hele tijd in het dashboardkastje.
Nu ontdekte ik onlangs dat het wel of niet normaal openen samenhangt met het weer. Bij droogte - komt niet veel voor in Nl - werkt het normaal openen niet; in gewoon nat Nederlands weer wel.
Omdat het niet zo vaak voorkomt dat het langere tijd droog is en dus de kofferdeksel niet gewoon te openen is heb ik er niet veel aandacht aan besteed.
Maar nu ik merk dat het samenhangt met vocht/droogte heb ik de vraag of iemand weet waar dit aan kan liggen en hoe dit op te lossen is.
Al vast dank voor de reacties.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: slot kofferbak

 · 
Posted: 24.05.2013 - 12:55  ·  #2
Wellicht de slotmechaniek eens goed smeren? Ergens lijkt het mij dat deze blokkeert. Dus dit zal mijn advies zijn in deze. Anders zit het in het slot en kun je overwegen deze te vervangen.

Groet,

Tristan
 
Selected quotes for multi-quoting:   0