snelheid / geluid interieur ventilator (ECC)

 
 
 
 
 
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: snelheid / geluid interieur ventilator (ECC)

 · 
Posted: 21.03.2013 - 18:12  ·  #16
Quote door Mekstra

Door in de automatische stand ff aan de draaiknop van de aanjager te draaien kan ik bij mijn zien dat er dan 3 groene lampjes aan gaan.


Heb op de terugreis meerdere malen voor je gekeken, ook hier 3 lampjes.
Mekstra
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 419
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: snelheid / geluid interieur ventilator (ECC)

 · 
Posted: 21.03.2013 - 20:52  ·  #17
@ Trissy: van slecht ontwasemen heb ik totaal geen last, vandaar dat ik mijn AC in de winter ook vaak uit heb staan. Vandaag met de AC aan gereden, geen verschil met uit. Heb dan ook de indruk dat de ECC perfect z'n werk doet, enkel dus de wens het geluid wat te beperken.

Net als BigDog -thanks voor het uitproberen vandaag!- is mijn laagste stand ook drie streepjes.
Misschien heb ik wel een luxeprobleem; goede oren en/of een stille auto...

Als ik goed luister komt het geluid van de roosters onder de voorruit. Maar eens losmaken en kijken of deze niet vies zijn en de luchtstroom wat blokkeren.

Oh, en voor de gelukkigen met VIDA / Dice: waar staat jullie restwarmte verdeling op? Die van mij is ingesteld op 70-30 (waarschijnlijk voeten-bovenkant).
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: snelheid / geluid interieur ventilator (ECC)

 · 
Posted: 21.03.2013 - 21:12  ·  #18
Quote door Mekstra

Als ik goed luister komt het geluid van de roosters onder de voorruit. Maar eens losmaken en kijken of deze niet vies zijn en de luchtstroom wat blokkeren.


Daar zou ik maar heel voorzichtig mee zijn.
Sterker nog, ik denk dat je deze niet los gaat krijgen zonder je dashboard of de roosters te beschadigen.
Misschien kun je er beter eens na laten kijken, dan weet je meteen of de afstelling klopt.
Het enige wat ik hoor in mijn auto en dan moet ik goed luisteren, is de kachelmotor zelf. :o
De roosters bij het raam hoor ik alleen als de ECC op ontwasemen staat.
Overigens, het nadeel van een stille auto is dat je ook dingen hoort, welke je bij een gemiddelde auto niet eens meekrijgt. ;-)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0