Solderen van ABS Module

 
 
 
 
 
WiebeH
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 52
Berichten: 434
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Solderen van ABS Module

 · 
Posted: 05.06.2014 - 10:57  ·  #1
Hoi Allen,

Woont er iemand in Friesland die mijn ABS module zou kunnen solderen.
Uiteraad tegen betaling.

Ik heb ook al bij bedrijven geinformeerd, maar dan ben ik de module bijna een week kwijt en moet ik hem zelf demonteren. Aangezien ik niet handig met auto's ben zie ik dat niet helemaal zitten. De bedrijven waar je kan wachten op de repartie vragen dan ook meteen de 'hoofdprijs'.

Vandaar de vraag of hier nog leden redelijk in de buurt wonen die deze vaardigheid ook hebben, voordat ik het door een bedrijf laat doen.
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Solderen van ABS Module

 · 
Posted: 05.06.2014 - 10:59  ·  #2
Jammer dat je inderdaad zo hoog woont. Hier in het zuiden zit Thuurbo en Arthur zou hem voor je kunnen maken. Je kunt ook een weekendje Maastricht doen :-)
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Solderen van ABS Module

 · 
Posted: 05.06.2014 - 11:01  ·  #3
Inderdaad, zat ook al te denken om het voor je te doen als ik eens naar mijn schoonvader ga in oosterwolde, alleen kom ik daar niet zo vaak....
WiebeH
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 52
Berichten: 434
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: Solderen van ABS Module

 · 
Posted: 05.06.2014 - 11:28  ·  #4
Inderdaad veel zaken in het zuiden van het land ( reparaties, onderdelen, leden etc). Weekendje Maastricht zou wel wat zijn, maar krijgen de vrouw vast niet zo ver aangezien we ook al de vakantie in Limburg zitten :D

@Waltersan: Oosterwolde is inderdaad dichtbij. Het is wel belangrijk natuurlijk om de familiebanden goed te onderhouden. Misschien moet je eens wat vaker heen hehe
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Solderen van ABS Module

 · 
Posted: 05.06.2014 - 12:23  ·  #5
kom je een nachtje hier slapen :-)
WiebeH
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 52
Berichten: 434
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: Solderen van ABS Module

 · 
Posted: 05.06.2014 - 16:31  ·  #6
Zou inderdaad wel handig zijn, maar door werk, vrouw en kids gaat dat wel een lastige worden. Mocht er niemand in de buurt zitten en ik kan wat regelen, dan geef ik zeker een gil. ik heb zelf ook nog wel wat goede kennisen in het zuiden waar ik eventueel wel zou kunnen blijven.
Vooralsnog hoop ik nog dat er iemand wat meer in de buurt kan helpen.

In ieder geval alvast harstikke bedankt voor jullie suggesties en aangeboden hulp!
WiebeH
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 52
Berichten: 434
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: Solderen van ABS Module

 · 
Posted: 05.07.2014 - 15:10  ·  #7
Ik probeer de ABS module eraf te halen, maar ik loop even vast op het loskoppelen van de kabel.
Er zit een blauwe sluiting in zo lijkt het. Ik had een filmpje gezien waarbij de betreffende persoon de stekker optilde en dan sluiting aan kon trekken. Bij mij zit het echter muurvast en waarscijnlijk doe ik het gewoon verkeerd.

Kan iemand mij misschien helpen door te vertellen hoe ik de stekker los kan halen?

Edit: inmiddels gevonden dat er een pennetje zit wat ik moet indrukken. Was even te voorbarig :-/
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
 
Selected quotes for multi-quoting:   0