Soms inhouden '00 2.4i 140 pk

classic model

 
 
 
 
 
DomiGijzen
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eys
Berichten: 15
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Soms inhouden '00 2.4i 140 pk

 · 
Posted: 24.09.2012 - 19:20  ·  #1
Sinds enige weken de auto in bezit en had heel soms het idee dat de auto inhoudt. Maar dan was alles weer normaal voordat ik er goed op kon letten.

Vandaag heb ik hetzelfde een paar keer gehad maar dan langer. Enkele tellen (2 - 10 sec). Het vermogen is dan grotendeels weg. Op een nagenoeg vlakke weg, derde versnelling, 1600 toeren, slechts heel minimaal versnellen terwijl ik het gaspedaal toch 1/3 -1/2 intrap.

Ik had het idee dat het door de sterke windvlagen die hier momenteel heersen. Maar dat kan heel goed inbeelding zijn.

Dit is eigenlijk het enige wat ik nu merk. De auto is op het inhouden na lekker vlug, verbruik ligt rond de 1:11 - 1:12 met momenteel veel stadverkeer, starten gaat perfect en verder ook geen last van stotteren of andere dingen. Behalve dan soms het inhouden.

Ik zie dat er enkele forumleden uitlees mogelijkheden hebben. Is het gebruikelijk om deze mensen te benaderen? Heb dat zelf een tijdje autos uitgelezen op het passatforum en was meestal wel gezellig.
Gouwe
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Flevoland
Berichten: 286
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Soms inhouden '00 2.4i 140 pk

 · 
Posted: 24.09.2012 - 19:31  ·  #2
Quote door DomiGijzen

Sinds enige weken de auto in bezit en had heel soms het idee dat de auto inhoudt. Maar dan was alles weer normaal voordat ik er goed op kon letten.

Vandaag heb ik hetzelfde een paar keer gehad maar dan langer. Enkele tellen (2 - 10 sec). Het vermogen is dan grotendeels weg. Op een nagenoeg vlakke weg, derde versnelling, 1600 toeren, slechts heel minimaal versnellen terwijl ik het gaspedaal toch 1/3 -1/2 intrap.


Misschien je airco die aanslaat? Bij het inschakelen van de compressor wordt vermogen van de motor gevraagd en dit kan al naar gelang de situatie best voelbaar zijn. Wat gebeurt er als je op het moment van inhouden volgas geeft? Als het goed is wordt de airco dan tijdelijk uitgeschakeld en moet je dus wel snel kunnen accelereren.
Christiaan
maurits
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Afferden, Gld
Leeftijd: 66
Berichten: 1035
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Soms inhouden '00 2.4i 140 pk

 · 
Posted: 24.09.2012 - 19:41  ·  #3
Het verbruik is om jaloers op te worden, maar het inhouden minder. Geen meldingen in BC? Valt hij gewoon weg alsof de stekker wordt uitgetrokken, of is het meer aarzelend, haperend oppakken? Brandstoffilter volgens schema vervangen?
DomiGijzen
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eys
Berichten: 15
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Soms inhouden '00 2.4i 140 pk

 · 
Posted: 24.09.2012 - 19:53  ·  #4
@Gouwe: Wordt de AC ook uitgeschakeld bij een handgeschakelde? Heb overigens niet geprobeerd wat volgas doet. Zal ik gaan doen.

@Maurits: Voor mijn vakantie heb ik 1:14 gereden(90% snelweg) ;) Voor zo een oude motor met zware auto inderdaad een mooi cijfer! Met BC bedoel je het display/lampjes in het dashboard? Nee, daar zijn geen meldingen. Uitlezen heb ik nog niet gedaan. Had gezien dat de dealer daar een leuk bedrag voor rekent. Zal een mede forumlid benaderen om eventueel te laten uitlezen.
Het is inderdaad alsof de stekker wordt uitgetrokken en houdt net genoeg vermogen om heel minimaal te versnellen. Geen gestotter of geaarzel. Ook bij het inhouden loopt de motor mooi soepel. Zodra het vermogen terug komt gebeurt dat net alsof jezelf een portie gas bijgeeft.
De auto is altijd in onderhoud geweest bij dezelfde garage(8 jaar). Ik ga er dan ook vanuit dat de brandstoffilter is vervangen volgens het schema van klein/groot onderhoud. Kan ik die van buitenaf zien?
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Soms inhouden '00 2.4i 140 pk

 · 
Posted: 24.09.2012 - 20:15  ·  #5
Het brandstoffilter wordt volgems kilometerstand vervangen, zo rond de 160000 km.
Wat wel eens wil gebeuren, is dat deze vulkaniseren.
Hiervoor is maar 1 oplossing, vervangen.
Als hij gewisseld is moet hij nog redelijk schoon zijn aan de buitenkant.
Ook een flesje Tunap in de tank wil nog wel eens helpen ( reinigt zeer goed ).
DomiGijzen
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eys
Berichten: 15
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Soms inhouden '00 2.4i 140 pk

 · 
Posted: 24.09.2012 - 20:18  ·  #6
De auto heeft 260.000 km gelopen nu. Als die vervangen is bij 160, dan kan ie zomaar toch vuil/vies/defect zijn nu. Ik zal morgen eens kijken hoe die ervan buiten uitziet. Kost circa 20 euro zie ik.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Soms inhouden '00 2.4i 140 pk

 · 
Posted: 24.09.2012 - 20:23  ·  #7
Volgens schema zou hij dus bij 320000km vervangen moeten worden.
Zal dus zeker geen nieuwe zijn, tenzij er in het verleden problemen zijn geweest.
Dat laatste, had je, denk ik, wel geweten.
DomiGijzen
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eys
Berichten: 15
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Soms inhouden '00 2.4i 140 pk

 · 
Posted: 27.09.2012 - 11:08  ·  #8
Er is vorig jaar wel een nieuw gasklephuis in gemonteerd. Origineel door Volvo(in Noorwegen). Heb nu geen last meer gehad van dit fenomeen maar laat de auto toch uitlezen één dezer dagen. Mocht er iets met het gasklephuis zijn valt dat nog mooi binnen de garantie.

Brandstoffilter verder niks bijzonders aan te zien. Lijkt mij niet de originele dus zal wel op tijd vervangen zijn.

Ik rij momenteel wel met een tank duitse e-10 maar daar heb ik met mijn vorige auto's nooit last mee gehad.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Soms inhouden '00 2.4i 140 pk

 · 
Posted: 27.09.2012 - 18:32  ·  #9
Ik zal je eens een verhaaltje vertellen.
Mijn vrouw had eerder een 206GTI en tankte altijd bij de Tango.
Nooit een probleem.
Uit noodzaak heeft ze een keer V-power getankt en na zo'n 150 km wou de auto niet meer voor of achteruit. :'(
Afgesleept naar de dealer en wat bleek, de benzine was hier de oorzaak van.
Nadien weer Bij de Tango getankt en geen problemen meer gehad.
Zeg het maar.
DomiGijzen
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eys
Berichten: 15
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Soms inhouden '00 2.4i 140 pk

 · 
Posted: 27.09.2012 - 18:56  ·  #10
Ja, maar dat was een franse auto ;) Maar zonder gekheid, het zou kunnen. Wat mij betreft liever dan een defect aan de auto.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Soms inhouden '00 2.4i 140 pk

 · 
Posted: 27.09.2012 - 19:23  ·  #11
Quote door DomiGijzen

Ja, maar dat was een franse auto ;)


ik zal mijn vrouw dit maar niet laten lezen... :D
huskvarna
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Harderwijk
Leeftijd: 58
Berichten: 98
Geregistreerd: 06 / 2012
Subject:

Re: Soms inhouden '00 2.4i 140 pk

 · 
Posted: 27.09.2012 - 19:35  ·  #12
Ik heb wel vaker van problemen met e10 benzine gehoord op het volvoforum.nl, tank eerst maar eens wat anders.
Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht (Zuid - Holland)
Leeftijd: 38
Homepage: marinetraffic.com/…
Berichten: 3171
Geregistreerd: 03 / 2012
Subject:

Re: Soms inhouden '00 2.4i 140 pk

 · 
Posted: 28.09.2012 - 03:46  ·  #13
daar heb je inderdaad gelijk in! ik heb het ook vaker langs zien komen, ik ben toch wel benieuwd hoe dat kan.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Soms inhouden '00 2.4i 140 pk

 · 
Posted: 28.09.2012 - 18:47  ·  #14
Kennelijk is de samenstelling onderling verschillen.
Denk maar eens aan het octaangehalte, 95 of 98, of eventuele toevoegingen, zeker merkbaar.
DomiGijzen
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eys
Berichten: 15
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Soms inhouden '00 2.4i 140 pk

 · 
Posted: 01.10.2012 - 20:15  ·  #15
Inmiddels een halve tank echte euro 95 opgereden en nog nergens last van gehad. Zelfs het idee dat de auto in zijn geheel beter oppakt. Misschien heeft het dan toch echt aan de e-10 gelegen. Hopelijk blijft het probleem weg.

Bedankt voor de input.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0