Soms/meestal moeizaam starten 2.5 V70 (N) 2000

 
 
 
 
 
wally62
 
Avatar
 
Subject:

Soms/meestal moeizaam starten 2.5 V70 (N) 2000

 · 
Posted: 13.04.2011 - 01:09  ·  #1
Mijn V70 N start over het algemeen slecht , bij koud weer kreeg hij nog wel hulp van de brandstof voorverwarming maar nu het weer warmer word kan ik die hulp wel vergeten.
Mijn dealer heeft voorgesteld om de startmotor te vervangen , heb ik gedaan en geen resultaat. Ik heb ook het idee dat hij niet voorgloeid , ik zie namelijk nooit een voorgloei lampje of bericht in het display ,klopt dat??? Deze winter wel diesel voorverwarmen in het display maar geen voorgloei bericht dus. Voorgloei relais is nog ok , heb ik gechekt . In december zijn de gloeistiften nagekeken en is er 1 vervangen, dus dat kan ik ook uitsluiten volgens mij. Wie kan mij hier raad over geven .
Henkie N
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goeree-Overflakkee
Leeftijd: 67
Berichten: 338
Geregistreerd: 06 / 2010
Subject:

Re: Soms/meestal moeizaam starten 2.5 V70 (N) 2000

 · 
Posted: 13.04.2011 - 11:28  ·  #2
Misschien heb je hier wat aan:
In een vorig leven heb ik Vito diesel gereden die ook moeilijk aansloeg in het koude weer. Wat ik deed was eerst voorgloeien tot het lampje uitging, contact even uitzetten en dan weer voorgloeien en starten. Dat ging dan wat beter.
Dus twee keer "opwarmen".
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Soms/meestal moeizaam starten 2.5 V70 (N) 2000

 · 
Posted: 13.04.2011 - 11:42  ·  #3
ja, als de gloeikaarsen nog goed zijn dan kan het ook een pomptiming zijn. Die staat bij de 2.5D ook wel eens fout en kan resulteren in slecht starten. Ik had het ook bij mijne.
wally62
 
Avatar
 
Subject:

Re: Soms/meestal moeizaam starten 2.5 V70 (N) 2000

 · 
Posted: 13.04.2011 - 23:32  ·  #4
Ik ben vandaag nog bij de dealer geweest die heeft de pomptiming gecontroleerd en kwam uit op 3.74 dat is tehoog in ieder geval dus dat moet bijgesteld worden. Maar hij gaf mij ook de tip om de startmotor te vervangen voor een zwaarder type 2,2 Kw ipv de oude die nog wel goed is maar dus 2,0 Kw is. Dat schijnt volgens hun te werken, dan denk ik die oude types hebben er toch altijd opgezeten en dat werkte toch ook maar waarom nu niet meer is voor mij een raadsel. Het is net alsof je accu leeg is dat effect heeft het starten nu , en soms start hij zomaar zoals vanmiddag bij de dealer ,dat zal je altijd zien dan werkt alles prima. Maar eerst maar eens de pomp laten bijstellen en zien wat dat voor effect heeft, in ieder geval bedankt voor de tips mannen.

Gr. Walter
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Soms/meestal moeizaam starten 2.5 V70 (N) 2000

 · 
Posted: 29.04.2011 - 15:31  ·  #5
Is je dynamo al eens doorgemeten? Evenals je spanningsregelaar? Anders misschien toch eens op amperre meten en dan 1 voor 1 de zekeringen eruit trekken. Het aantal amperre mag in ieder geval niet meer zijn dan 0,3. Als dit wel het geval is, bestaat de kans dat er iets meedraait waar je geen weet van hebt (sluipverbruik). Een zwaardere startmotor kan je wel overwegen maar als de accu niet meer stroom kan leveren is dat denk ik vergeefse moeite.... Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Groeten,

Tristan
 
Selected quotes for multi-quoting:   0