Hoi,
Vandaag eind gereden. Toen ik thuis kwam hoorde ik stationair en zwaar brommend geluid. Komt in de buurt van de multiriem vandaan. Net de kap van de multiriem eraf gehaald. Niets bijzonders te zien. Kan geen speling voelen op dynamo, stuurpomp of aircopomp.
Gestart en dan zie ik het volgende: op toeren niets aan de hand. Maar bij stationair lopen zie je de spanner van de multiriem sterk heen en weer gaan. De torcks-bout wat het middelpunt is van het lager van die spanner zie je dan niet meer op 1 punt, maar als een veeg doordat ie excentrisch zo snel heen en weer gaat. Multiriem begint ook wat te zwabberen.
Vraag aan jullie: komt het vaker voor dat die spanner de geest geeft? blok heeft 177dkm gelopen.
Of zou de oorzaak elders liggen en probeert de spanner dat juist op te lossen. Ik zie verder geen bijzonderheden aan krukaspoeli en de overige poelie’s.
Tnx
Stefan
Vandaag eind gereden. Toen ik thuis kwam hoorde ik stationair en zwaar brommend geluid. Komt in de buurt van de multiriem vandaan. Net de kap van de multiriem eraf gehaald. Niets bijzonders te zien. Kan geen speling voelen op dynamo, stuurpomp of aircopomp.
Gestart en dan zie ik het volgende: op toeren niets aan de hand. Maar bij stationair lopen zie je de spanner van de multiriem sterk heen en weer gaan. De torcks-bout wat het middelpunt is van het lager van die spanner zie je dan niet meer op 1 punt, maar als een veeg doordat ie excentrisch zo snel heen en weer gaat. Multiriem begint ook wat te zwabberen.
Vraag aan jullie: komt het vaker voor dat die spanner de geest geeft? blok heeft 177dkm gelopen.
Of zou de oorzaak elders liggen en probeert de spanner dat juist op te lossen. Ik zie verder geen bijzonderheden aan krukaspoeli en de overige poelie’s.
Tnx
Stefan