Speaker maten in een S60

 
 
 
 
 
Rene Bruin
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spijkenisse
Leeftijd: 39
Berichten: 46
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Speaker maten in een S60

 · 
Posted: 29.06.2013 - 12:35  ·  #1
Hallo,

Ik ben René en sinds 3 weken trotse eigenaar van een zeer prettige en mooie S60 D5 en ook nieuw op dit forum.
Het geluid van mijn bolide vond ik een beetje tegen vallen. Na een dag of wat speuren op dit leuke forum heb ik al aardig wat informatie vergaard.
Ik heb een preformance set speakers in de auto zitten (witte stickers). In de voordeuren een compo set, in de achterdeuren en op de hoedenplank 2 weg speakers.
Helaas omdat de HU-650 niet heel veel power levert schroef ik de bas knop helemaal dicht en laat een sub die ik van de week geïnstalleerd heb via de hoedenplank speakers (high low converter) netjes meedraaien.

Ik heb dus zin een een loep zuiver geluid geluid dat niet snel vervormd.

-Wat is jullie ervaring..??

-Wat raden jullie aan..?? (High preformance met pa200 of Premium met pa300)

-Wat is de maat van de speakers omdat de bovenstaande opties nog al prijzig zijn (na in winnen info bij de dealer) voor eventueel een ander merk dan origineel Volvo)..??

Alvast bedankt :D :D

Groetjes René
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Speaker maten in een S60

 · 
Posted: 29.06.2013 - 18:32  ·  #2
René,

Het handigste is om dit gebruikt te kopen.
Voor een leuke prijs kun je ook terecht bij de bekende demontage bedrijven, zoals al eerder aangegeven, even op mijn onderschrift klikken.
High-Performance is al een uitstekende optie, welke ook nog enigszins makkelijk te vinden is.
Premium is de toplijn, maar deze is lastiger te vinden.
Allemaal een kwestie van geduld.
Als je de keuze hebt, qua versterker dan, dan zou ik voor een PA300 gaan.
Dan zit je altijd goed.
Succes.
Rene Bruin
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spijkenisse
Leeftijd: 39
Berichten: 46
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Speaker maten in een S60

 · 
Posted: 04.07.2013 - 15:05  ·  #3
Bigdog, bedankt voor de reactie.. :D

Ik ben mij idd nu ook verder aan het oriënteren naar andere oplossingen waaronder origineel Volvo spul, PA300 met premium speakers.
Vandaag heb ik de dealer aan de lijn gehad, deze adviseerde mij echter niet verder te gaan dan de High Preformance set met pa200 ivm inleren in mijn MY2007 type auto.

Verder rest mij nog 1 vraag, is de aux aansluiting (niet aanwezig in mijn armsteun) achteraf in te bouwen. Ik wil namelijk niet heel veel geld (na de audio upgrade) meer uitgeven.
Arthur30
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 41
Berichten: 332
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Speaker maten in een S60

 · 
Posted: 04.07.2013 - 15:29  ·  #4
Quote door Bizon S60 D5 2006

Vandaag heb ik de dealer aan de lijn gehad, deze adviseerde mij echter niet verder te gaan dan de High Preformance set met pa200 ivm inleren in mijn MY2007 type auto.


Inleren? was dat nou voor onzin.... heb twee weken geleden een PA-300 ingebouwd in mijn S60 (MY2009) geen enkel probleem. Zou niet weten waarom je niet verder zou moeten gaan dan High Performance. Ik zelf heb besloten het ook bij High Performance te houden omdat ik anders mijn deur panelen moest gaan vervangen. Voor premium audio heb je namelijk aangepaste kaartbakken in de deur nodig. Wellicht doelde de dealer daar op.
Rene Bruin
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spijkenisse
Leeftijd: 39
Berichten: 46
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Speaker maten in een S60

 · 
Posted: 04.07.2013 - 18:07  ·  #5
Tnxx Arthur,

De moet was mij al enigszins in de schoenen gezakt.. Ik heb momenteel geen versterker in m'n auto zitten maar de power kabel ligt er wel standaard in.. Heb dit ook besproken met de dealer, maar wat mij wel opviel is dat onze mede forum leden meer kennis hebben van onze auto's dan de dealer zelf.. Zij werken via een lijst en als er geen pa300 op staat werkt het ook niet.. >_< >_<

Ik wil het liefst een pa300 hebben met speakers, de panelen voorin is een kwestie van geduld..

Groetjes
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Speaker maten in een S60

 · 
Posted: 04.07.2013 - 19:43  ·  #6
Als je dat wilt gaan doen, dan doe je dit toch ?
De software van een radio kan in sommige gevallen een probleem geven ( wazige foutmeldingen ), maar hoeft niet altijd zo te zijn.
Meestal bouw ik de installatie in, rijd een paar dagen en lees hem vervolgens uit.
Bij mijn huidige had ik onverklaarbare foutmeldingen en derhalve dus software laten plaatsen.
Overigens, er is wel degelijk software voor de PA-300.
Deurkaarten hoeven ook geen probleem te vormen.
Op de sloop vind je deze wel.
Arthur30
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 41
Berichten: 332
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Speaker maten in een S60

 · 
Posted: 05.07.2013 - 07:49  ·  #7
Ok nou weer wat geleerd! En wat doet die software precies Hans? Alles werkt gewoon bij mij of is het toch raadzaam om hem eens uit te laten lezen en eventueel software te laten inladen? Kreeg trouwens wel een airbag storing na de installatie maar ging er eigenlijk vanuit dat dit kwam doordat de accu los was geweest en wellicht de stekker van mijn passagiersstoel.

@ Rene: Heb zelf in mijn vorige auto Premium audio gehad. Moet zeggen dat het verschil tussen Performance naar High Performance groter is dan van High Performance naar Premium. Dus wellicht is dit ook al een interessante upgrade voor je om te overwegen. Hij is in ieder geval eenvoudiger te realiseren (tenzij je natuurlijk al de luxere deurpanelen hebt). High Performance speakers worden geregeld op marktplaats aangeboden en/of bij Parts4swedes.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Speaker maten in een S60

 · 
Posted: 06.07.2013 - 23:05  ·  #8
De software zorgt voor een juiste communicatie met de canbus.
Ik ging van een HU650 performance, naar een HU850 met premium audio ( de radio functioneerde wel na behoren ).
Kennelijk was dit teveel, in iedergeval was hier sprake van miscommunicatie.
Na het plaatsen van de juiste software was het probleem weg.
Dit was overigens de eerste keer dat ik dit heb meegemaakt.
Alle andere installaties waren volledig probleemloos, ook t.a.v. foutmeldingen.
Rene Bruin
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spijkenisse
Leeftijd: 39
Berichten: 46
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Speaker maten in een S60

 · 
Posted: 31.07.2013 - 18:34  ·  #9
Guys ik heb een pa300 gekocht hij zit erin en heb geen update nodig gehad :D :D

Nu de speakers voor achter en op de hoedenplank nog incl de deurpanelen :(

Iemand tips? Waar wanneer en hoeveel :)

Hoor t wel ;)
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Speaker maten in een S60

 · 
Posted: 31.07.2013 - 19:39  ·  #10
Je kunt eens informeren bij Maurits, onze forumsponsor (parts for swedes).
Ook zou je de bekende demontagebedrijven eens kunnen proberen.
(Je vindt deze door op mijn onderschrift te klikken )
R-W
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid NL
Leeftijd: 45
Berichten: 1532
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Speaker maten in een S60

 · 
Posted: 29.08.2013 - 12:18  ·  #11
Ik zit er ook over te denken om een upgrade te doen (cassettespeler is wel heel erg '90s) maar als ik de bedragen zie voor de onderdelen vraag ik mij af of het niet beter is om fatsoenlijke aftermarket speakers en versterker te (laten) plaatsen icm bijv een HU803. Of is dit niet mogelijk?
Ik heb nu een HU603 en voor zover ik weet geen versterker of centerspeaker. Deurspeakers, geen idee welke smaak. Dit zou betekenen dat alleen een HU, versterker en de centerspeaker al rond de €300,- - €400,- kosten en dan heb je gebruikt spul van toch al weer een jaar of 10 oud.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Speaker maten in een S60

 · 
Posted: 29.08.2013 - 18:59  ·  #12
Tenzij je contact opneemt met de bekende demontagebedrijven.
Het kan wel degelijk een flink stuk goedkoper.
Bij Elferink, of Boy Geenacker bijvoorbeeld.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0