speakers vervangen V70 P3 - Premium audio

 
 
 
 
 
Winterswijkposse
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Winterswijk
Leeftijd: 50
Berichten: 460
Geregistreerd: 12 / 2021
Subject:

speakers vervangen V70 P3 - Premium audio

 · 
Posted: 23.08.2023 - 14:03  ·  #1
goedemiddag,

welke opties zijn er wanneer de speaker van de Dynaudio Premium aan vervanging toe zijn?

ik lees dat ze 9 vd 10 keer defect raken.

Zoals ook in onze V70. Ik weet niet of de garage het daadwerkelijk kan en gaat oplossen omdat de speakers in de achterdeuren het niet of nauwelijks doen en ook voor doet 1 kant niet of nauwelijks mee.

Is het net zoals bij onze S60 een kwestie van deurpanelen eraf en speakers eruit en vervangen door werkende? Of is er bij onze V70 een andere werkwijze?


als iemand tips heeft:
Revisie?
vervangen door aftermarket? en door welke speakers?

wat zijn de kosten van Revisie of vervangen door ander merk?


alvast bedankt voor het meedenken!
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: speakers vervangen V70 P3 - Premium audio

 · 
Posted: 23.08.2023 - 17:57  ·  #2
Voor dit moet je écht bij Doeke zijn. Die heeft revisie exemplaren, evt incl inbouw!
Volvo70V
 
Avatar
 
Subject:

Re: speakers vervangen V70 P3 - Premium audio

 · 
Posted: 23.08.2023 - 18:11  ·  #3
Hoi, ik heb vorige week opdracht gegeven om er 12 te laten reviseren. Die zijn morgen klaar, dan heb je weer speakers als nieuw. Aftermarket zou ik nooit doen. De set is volledig afgesteld op de auto, je krijgt nooit hetgeen je had weer retour. Het kan wel.. maar zal een aardige zoektocht zijn.

Mocht je interesse hebben ze te laten vervangen mag je altijd een pm sturen met gsm nummer.


Quote door Winterswijkposse

goedemiddag,

welke opties zijn er wanneer de speaker van de Dynaudio Premium aan vervanging toe zijn?

ik lees dat ze 9 vd 10 keer defect raken.

Zoals ook in onze V70. Ik weet niet of de garage het daadwerkelijk kan en gaat oplossen omdat de speakers in de achterdeuren het niet of nauwelijks doen en ook voor doet 1 kant niet of nauwelijks mee.

Is het net zoals bij onze S60 een kwestie van deurpanelen eraf en speakers eruit en vervangen door werkende? Of is er bij onze V70 een andere werkwijze?


als iemand tips heeft:
Revisie?
vervangen door aftermarket? en door welke speakers?

wat zijn de kosten van Revisie of vervangen door ander merk?


alvast bedankt voor het meedenken!
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39718
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: speakers vervangen V70 P3 - Premium audio

 · 
Posted: 23.08.2023 - 18:19  ·  #4
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1615
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: speakers vervangen V70 P3 - Premium audio

 · 
Posted: 23.08.2023 - 19:31  ·  #5
Ik vond het al zo knap dat die garage dat ook zou oplossen want het is gewoon veel werk, doen ze meestal niet.

Maar jij kan wel de boel alvast uit boren, kan je daarna kiezen : via Doeke of speaker repair of zelf weer nieuwe.

Ik heb veel uren zitten uitboren in de S60/P2 maar wellicht geen super boor gebruikt😎.Wel dat ene staal wat geadviseerd wordt, ben de naam kwijt..

Je kan het werk verdelen, telkens een of 2 deuren, dan is het te overzien.
Maar het scheelt je enorm in de kosten en moeilijk is het niet. Deurpaneel idd los en boren maar die pop nagels.😇

De kwaliteit van sloop onderdelen viel mij vaak tegen maar de Premium speakers hebben het op1 na allemaal uitgehouden in de S60. Die heb ik vervangen met een high Performance speaker die ik nog had liggen, nobody knows.. En ik ben geen kenner, ik hou gewoon van mooi geluid en dat was het zeker!

Bij Rima zeiden ze toen dat de high Performance speakers/ blauwe stickers het langer volhouden dan de gele stickers/ premium. Ik weet dat zelf niet om eerlijk te zijn.

Succes in elk geval.

Mijn huidige v70 is uitgerust met high performance speakers en versterker, dat is redelijk goed, kan beter wellicht maar ga ik niet veel in investeren, auto was duur zat🙏
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39718
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: speakers vervangen V70 P3 - Premium audio

 · 
Posted: 23.08.2023 - 20:08  ·  #6
Gewoon een Cobalt boortje gebruiken, dan is het zo gepiept.
Met ijzerboortjes op de RVS popnagels is een drama.
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: speakers vervangen V70 P3 - Premium audio

 · 
Posted: 24.08.2023 - 06:23  ·  #7
Vervangen is bij de P3 een eitje. Ze zitten vast met aluminium ‘zachte’ popnagels die je vlot uit boort.
Ook het deurpaneel verwijderen gaat hij de P3 erg makkelijk. Prima auto om aan te werken, wat dat betreft!
En het klopt wat Rima zegt, High Performance is duurzamer dan Premium Sound, dat geldt ook voor de P2, de P1 en de classic.
Voordelige optie kán zijn om de de complete set te vervangen voor High Performance. Ik zou het persoonlijk niet doen, maarja muziek kwaliteit is voor mij dan ook heel erg belangrijk. High Performance klinkt ook prima, dus als je er geen bijzondere waarde aan hecht dan wordt je daar ook echt gelukkig mee hoor :)
Ik heb de Dynaudio woofers op voorraad trouwens. High Performance set ook.
Winterswijkposse
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Winterswijk
Leeftijd: 50
Berichten: 460
Geregistreerd: 12 / 2021
Subject:

Re: speakers vervangen V70 P3 - Premium audio

 · 
Posted: 24.08.2023 - 06:33  ·  #8
Quote door Doeke Dobma

Vervangen is bij de P3 een eitje. Ze zitten vast met aluminium ‘zachte’ popnagels die je vlot uit boort.
Ook het deurpaneel verwijderen gaat hij de P3 erg makkelijk. Prima auto om aan te werken, wat dat betreft!
En het klopt wat Rima zegt, High Performance is duurzamer dan Premium Sound, dat geldt ook voor de P2, de P1 en de classic.
Voordelige optie kán zijn om de de complete set te vervangen voor High Performance. Ik zou het persoonlijk niet doen, maarja muziek kwaliteit is voor mij dan ook heel erg belangrijk. High Performance klinkt ook prima, dus als je er geen bijzondere waarde aan hecht dan wordt je daar ook echt gelukkig mee hoor :)
Ik heb de Dynaudio woofers op voorraad trouwens. High Performance set ook.



Geluid is voor ons wel belangrijk. We zochten ook eigenlijk "bewust" naar een V70 met premium audio. Verder is een goede bass weergave een pre.
Aan de andere kant moet het wel betaalbaar blijven.

In de S60 hadden we high performance speakers icm met een premium versterker. Van high performance versterker naar premium was al een groot verschil met dezelfde high performance speakers.

Ik.heb geen idee wat het grote verschil is met de high performance speakers en de premium speakers. Wat geluid en wat prijs betreft. Je mag wel een PM sturen met wat opties ☺.
S80tig
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 83
Geregistreerd: 06 / 2020
Subject:

Re: speakers vervangen V70 P3 - Premium audio

 · 
Posted: 24.08.2023 - 12:52  ·  #9
Zet na het uitboren er direct blindklinkmoeren in. Met een beetje staal epoxy.
Kun je de speakers monteren en demonteren met m-draad bouten.
En wissel niet zomaar tussen high-performance en premium: de hidden menu equalizer settings in je HU-unit zijn totaal anders.
koennie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Velp
Leeftijd: 39
Berichten: 932
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: speakers vervangen V70 P3 - Premium audio

 · 
Posted: 24.08.2023 - 13:31  ·  #10
Heb ik ook gedaan, werkt perfect
 
Selected quotes for multi-quoting:   0