Special tool drukgroep gezocht

 
 
 
 
 
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Special tool drukgroep gezocht

 · 
Posted: 06.01.2016 - 20:46  ·  #46
Zo'n backup heb ik uiteraard ook al voorbereid :yes:
Knor34
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zaandam
Leeftijd: 45
Homepage: klann-online.de
Berichten: 99
Geregistreerd: 12 / 2012
Subject:

Re: Special tool drukgroep gezocht

 · 
Posted: 06.01.2016 - 21:15  ·  #47
Goedenavond mannen, geheel tegen mijn principes in, toch maar even reageren. Ik ben werkzaam voor een Duits bedrijf welke de originele SAC wissel set produceert en hier ook een patent op heeft. Sinds een jaar of 15 worden met name voertuigen welke een bovengemiddeld vermogen en koppel hebben, uitgerust met een SAC koppeling. De set is in eerste instantie uitgevonden voor de fabrikant van de zelfstellende koppeling (LUK), ondertussen rijden er 100 miljoen voertuigen met deze koppeling rond. De reden dat je deze set moet gebruiken bij montage is te simpel voor woorden; doe je dit niet, dan monteer je de kopppelingsplaat en drukgroep onder spanning, met als gevolg, dat de nieuw gemonteerde onderdelen direct voor ongeveer 50.000 tot 100.000 km versleten zijn. Uiteraard kan men dit zonder centrering en zonder gereedschap monteren, echter kunnen trillingen en de directe slijtage tot diverse problemen leiden. Uiteraard zal montage van een nieuwe SAC set, direct voor een verbetering van het ontkoppelen en koppelen zorgen, waardoor ook veel garagisten aangeven, dat ze nooit problemen hebben ervaren.....als ze dit gereedschap niet gebruikt hebben......echter mag ik komen, als er wel problemen zijn, eventuele garantie op de onderdelen, maar met name de arbeidsuren zijn een reden om toch voor het gebruik van gereedschap te kiezen.
Tot slot, jullie hebben ervoor gekozen om toch het gereedschap te bestellen, ik las net op de site, dat het tijdelijk niet leverbaar is....mocht dat tot een probleem voor de montage leiden, heb ik de mogelijkheid om de originele set beschikbaar te stellen aan een garage bij wijze van demonstratie. (dit is dezelfde set als in het filmpje van Sergoyne) het enige nadeel van mijn aanwezigheid bij zo een demonstratie.....is dat ik dan niet met mijn Volvo komen kan! Voor de Fa. rijd ik met een demonstratiewagen.
P.S. Voordat je reageert op dit verhaal, denk eraan, ik zit in het OEM (Fabrikant van origineel) kanaal, en kan dus niet schrijven over de praktijkervaring van iemand die al 30 jaar serieus sleutelt, ik schrijf en reageer wel graag als er een diepgaande uitleg gevraagd wordt over het hoe en waarom een fabrikant dit soort dingen produceert.

Groet Robert
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2720
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Special tool drukgroep gezocht

 · 
Posted: 06.01.2016 - 21:20  ·  #48
Mooi geschreven Robert.. :thumb:
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3211
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Special tool drukgroep gezocht

 · 
Posted: 06.01.2016 - 21:36  ·  #49
Inderdaad. Schept duidelijkheid. Bedankt Robert.
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Special tool drukgroep gezocht

 · 
Posted: 06.01.2016 - 21:45  ·  #50
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5839
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Special tool drukgroep gezocht

 · 
Posted: 06.01.2016 - 22:04  ·  #51
en nog wat extra info:
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Special tool drukgroep gezocht

 · 
Posted: 06.01.2016 - 23:23  ·  #52
Bedankt Robert voor de bevestiging en het aanbod. Dus mijn voorgevoel was toch juist over het gebruik van het tool.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0