Speling stuurhuis

 
 
 
 
 
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5153
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Speling stuurhuis

 · 
Posted: 18.07.2018 - 17:21  ·  #16
Quote door Jeroen

De Volvo dealer in Veendam stuurt mij elk jaar een brief dat de APK voor de S60 gaat verlopen. De auto is ouder dan 10 jaar en daarom doen zij de keuring voor 25 euro, om zo ook de oudere auto's als 'klant' te houden.
Voor dat geld ga ik niet naar een andere garage, dan mag hij mooi naar het Volvo huis.
Ze zetten er tegenwoordig ook bij wat ik van te voren even moet vervangen, omdat ze hem elke keer weer afkeuren op die paar punten.

Speling op het stuurhuis vind ik trouwens wel een puntje bij de P2 auto's. Of het echt speling is weer ik niet, maar dat zoekende gevoel in lange bochten komt vaker voor en dan is een nieuw stuurhuis wel degelijk de enige oplossing. Mijn S60 heeft het ook (al jaren) en wordt er niet om afgekeurd en is ook meerdere keren uitgelijnd (Lammert van der Meulen).
Stuurkogels zouden ze bij de apk moeten vinden en afkeuren lijkt me.


Heb je de stuurolie al een flink ververst met een paar liter? 8 van de 10 knappen er heel erg van op. En is dat zoekende gevoel voor 95% weg!

@ Holger, je bent uiteraard van harte welkom.
rwijnhov
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 95
Geregistreerd: 06 / 2018
Subject:

Re: Speling stuurhuis

 · 
Posted: 19.07.2018 - 07:56  ·  #17
Spoelen van stuurhuis loste bij mij ook het probleem voor 95 procent op. Kost je maar een 2-3 olie en een half uurtje werk. Prima zelf te doen.
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 36
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Speling stuurhuis

 · 
Posted: 19.07.2018 - 10:01  ·  #18
Ik heb vorige week mijn stuurhuis weer doorgespoeld met 2 Liter nieuwe olie. Zat er 80k in en was echt weer bruin ipv groen. Ik gebruik gewoon de originele Volvo-olie. 40€ en een leuke avond en het is weer top.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0