spiegels klappen verkeerd in

links in = rechts uit

 
 
 
 
 
Folkert
 
Avatar
 
Subject:

spiegels klappen verkeerd in

 · 
Posted: 07.03.2011 - 23:08  ·  #1
Onze V70N (2001) is uitgerust met elektrisch inklapbare spiegels, handig, want een kapotte spiegel kost je veel geld en ergernis. Een tijd geleden was de auto de kluts kwijt. Als je de spiegels wilde uitklappen bleef links in, en ging er rechts uit. Nogmaals het klopje indrukken leverde het omgekeerde beeld, links uit, rechts in. De dealer heeft het voor mij op de een of andere manier hersteld, maar vraag me niet hoe. Nu weer het zelfde probleempje en de spiegelbediening rechts werkt ook niet meer. Wie weet de oplossing of hoe kan ik het elektrisch systeem resetten?
lieuwke
 
Avatar
 
Subject:

Re: spiegels klappen verkeerd in

 · 
Posted: 07.03.2011 - 23:37  ·  #2
Folkert
 
Avatar
 
Subject:

goede link

 · 
Posted: 08.03.2011 - 12:26  ·  #3
dank voor de link. Ik heb de vorige keer ook al eens gezocht naar de zekeringen van de spiegels maar heb deze niet kunnen vinden (ik meen me te herinneren dat zie niet los van elkaar gezekerd zijn). Ik heb Yvo een PM gestuurd.

vr gr,
Folkert
Harige Harry
 
Avatar
 
Subject:

Re: spiegels klappen verkeerd in

 · 
Posted: 09.03.2011 - 17:10  ·  #4
1) één spiegel is ingeklapt en de ander is uitgeklapt
2) zet contact in stand II
3) verwijder zekering voor spiegel van de kant die is ingeklapt:
= modeljaar 99-02: zekering 11c/27 én 11c/35 indien de linkerspiegel is ingeklapt.
zekering 11c/27 en 11c/36 indien rechts.
=modeljaar 03-04: zekering 11c/35 links; zekering 11c/36 rechts.
4) wacht 5 seconden
5) plaats de zekeringen terug
6) de spiegel die is uitgeklapt moet inklappen; beide spiegels moeten zijn ingeklapt.
Bij mij werkte dit laatste niet. Geen nood: gewoon op de spiegelknop drukken en vervolgens moet de spiegel inklappen.
7) Druk nogmaals op de knop en beide spiegels moeten weer tegelijk uitklappen.

O ja, de zekeringen voor de spiegels zitten links van het dashboard. Je kan er bij als je de linkerdeur opent en de klep opentrekt.
Gevonden op het volvo forum, dit stond onder S60 maar ik denk dat het idee bij een V70 hetzelfde is/aardig overeenkomt.
Folkert
 
Avatar
 
Subject:

Re: spiegels klappen verkeerd in

 · 
Posted: 09.03.2011 - 23:09  ·  #5
Harrie,
top, ik ga het proberen en meld binnenkort het resultaat.
Harige Harry
 
Avatar
 
Subject:

Re: spiegels klappen verkeerd in

 · 
Posted: 18.03.2011 - 19:25  ·  #6
En? Reeds gelukt?
Folkert
 
Avatar
 
Subject:

helemaal gelukt

 · 
Posted: 20.03.2011 - 19:42  ·  #7
het was even onduidelijk, wat is bij zekering 11c/36? maar dat is gewoon nr 36 achter het dashboardklepje bij de bestuurdersdeur. Beide zekeringen er even uit, 5 seconden wachten en weer terug, klaar is Kees.

Dank voor de goede tip.

Ik zou wel willen weten wat de oorzaak van deze storing is geweest ..
Harige Harry
 
Avatar
 
Subject:

Re: spiegels klappen verkeerd in

 · 
Posted: 20.03.2011 - 22:19  ·  #8
Bij mij is het toen gebeurd met vorst, 1 spiegel klapte uit, en de ander leek vastgevroren te zitten. Handmatig lukte het toen wel, maar toen bleven die spiegels contra werken.
Mooi dat het opgelost is!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0