Spoiler V70NN (2008)

 
 
 
 
 
Volvo_V70
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noord-Groningen
Leeftijd: 29
Berichten: 1384
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Spoiler V70NN (2008)

 · 
Posted: 11.12.2013 - 22:04  ·  #1
De ideeën voor het optisch wat fraaier maken van de V70 lopen de laatste tijd weer eens wat op. Zo heb ik bij ACTuning al een R-logo besteld voor in de grille (maar is nog niet geleverd). Dat is een vervolg op een eerder topic en wordt een leuk knutsel projectje.

Een heel andere vraag is die over het petje, of achterspoiler o.i.d. in goed Nederlands....
Met een beetje zoekwerk kon ik al heel wat topics vinden over dit onderwerp, maar die gingen eigenlijk allemaal over de oudere types V70, dus heb ik daarom toch maar een nieuw topic geopend.
Via vstorenederland.nl heb ik een achterspoiler gevonden die je zelf nog moet spuiten. http://vstorenederland.nl/esta…uct_id=268
Het bedrag lijkt me wel redelijk, zeker in vergelijking met de prijs die je er bij de dealer voor betaald (dan wel gespoten en gemonteerd). Volgens internet is dat €595,- en dat is toch wel erg veel geld voor een veredelde handgreep....
Heeft er iemand ervaring met het zelf spuiten van deze spoilers en zo ja, is dit een beetje te doen?
Verder vroeg ik me af of deze spoiler ook is vast te zetten met kit (zoals bij de V70N) in plaats van de bouten (geeft toch een beetje een raar gevoel om zomaar te gaan boren in zo'n mooie Volvo)?

Dan nog een heel andere vraag. Vandaag ben ik bij de dealer geweest met de vraag of ze ook blauwe wijzerplaten kunnen leveren voor een V70 van 2008, maar het antwoord was dat die niet los leverbaar zijn en dat ze alleen hele tellerunits kunnen leveren en dat ik daarbij maar moest denken aan een €800,-. Tja, dan houdt het denken al snel op!
Als ik een los onderdeel nummer zou weten moest ik maar weer langskomen... ;)
Dus mocht er heel toevallig iemand zijn die daar meer van weet, dan houd ik mij aanbevolen!

Alvast bedankt voor het delen van de expertise hier :)
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Spoiler V70NN (2008)

 · 
Posted: 11.12.2013 - 22:51  ·  #2
Ik heb de spoiler zelf gespoten, gaat prima, als je een beetje weet hoe het werkt. Maar spuitbus is altijd minder mooi dan in een cabine met de bovenbekerspuit op lucht.
Nu hij er op zit zie je er niks van dat er een paar imperfecties in zitten. Laten spuiten kan ook, reken dan op zo n €150.
En ik zou zeker ook bouten gebruiken voor de bevestiging, wil er niet aan denken dat hij er af komt op de snelweg. En dat boren was geen enkel probleem, ik had geen drempelvrees oid.

Voor de teller ombouw zou ik de demontage bedrijven raadplegen, en dan de wijzerplaten overzetten.
Walter
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lommel
Leeftijd: 52
Berichten: 190
Geregistreerd: 11 / 2011
Subject:

Re: Spoiler V70NN (2008)

 · 
Posted: 13.12.2013 - 20:05  ·  #3
Meen me te herinneren dat ik de spoiler voor een goede 300Euries gekocht heb bij de dealert(in kleur gespoten)boeren is "helaas noodzakelijk"(NN)maar als ze 't goed doen,zie je er niks van(is kunststof dus kan niet gaan roesten of zoiets(gedeelte waar ze in boren)
Volvo_V70
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noord-Groningen
Leeftijd: 29
Berichten: 1384
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: Spoiler V70NN (2008)

 · 
Posted: 10.02.2014 - 10:57  ·  #4
Oh, oh, oh, dat ik hier nu pas reageer! O-) Tentamens hebben wat teveel van mijn tijd weggenomen :bandit:
Bedankt allebei voor de hulp en handige informatie!
Een spoiler zal wel dealerwerk worden denk ik. Het boren van de gaten zal ook vrij precies moeten gebeuren en het lijkt me vreselijk als dat fout gaat...

Overigens is er nog wel wat aan de auto gebeurd. Het R-logo zit nu ook in de grille, zoals te zien is op de avatar en onderstaande foto's ^_^
Een setje aluminium pedalen heeft bovendien het interieur wat meer in lijn met de buitenzijde gebracht (en dat terwijl je je voeten er altijd op hebt...). De oude rubbers waren versleten en zelf vervangen is goed met wat gepruts wel te doen.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
aeos
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosten v.h. Land
Leeftijd: 59
Berichten: 242
Geregistreerd: 09 / 2013
Subject:

Re: Spoiler V70NN (2008)

 · 
Posted: 11.02.2014 - 20:40  ·  #5
Ziet er fraai uit. Ben wel benieuwd naar dak spoiler voortgang......

Ben er zelf over aan het nadenken voor een XC70

Kun je wat foto's schieten indien mogelijk?

Succes
Volvo_V70
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noord-Groningen
Leeftijd: 29
Berichten: 1384
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: Spoiler V70NN (2008)

 · 
Posted: 11.02.2014 - 21:21  ·  #6
Dank voor de complimenten :lol:
Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat de foto's uit de beste hoek genomen zijn... De stootstrips en onderste bumperdelen zijn namelijk gewoon in kunststof uitgevoerd en niet meegspoten in black saphire. Dat is wel jammer vind ik zelf, want het zou de auto echt afmaken, net als een dubbele uitlaat en een petje...
Daar heb ik echter niet zoveel over te zeggen, ik kan alleen supporten om bepaalde acties te ondernemen.
Hopelijk komt de dakspoiler er vroeg of laat nog eens een keer op! O-)
Ik zal binnenkort proberen wat foto's te maken van de rest van de auto en ze dan hier en/of in een ander topic te posten. :bandit:
Jerry007
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 39
Berichten: 47
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Spoiler V70NN (2008)

 · 
Posted: 11.02.2014 - 21:31  ·  #7
Quote door Volvo_V70

De ideeën voor het optisch wat fraaier maken van de V70 lopen de laatste tijd weer eens wat op. Zo heb ik bij ACTuning al een R-logo besteld voor in de grille (maar is nog niet geleverd). Dat is een vervolg op een eerder topic en wordt een leuk knutsel projectje.

Een heel andere vraag is die over het petje, of achterspoiler o.i.d. in goed Nederlands....
Met een beetje zoekwerk kon ik al heel wat topics vinden over dit onderwerp, maar die gingen eigenlijk allemaal over de oudere types V70, dus heb ik daarom toch maar een nieuw topic geopend.
Via vstorenederland.nl heb ik een achterspoiler gevonden die je zelf nog moet spuiten. http://vstorenederland.nl/esta…uct_id=268
Het bedrag lijkt me wel redelijk, zeker in vergelijking met de prijs die je er bij de dealer voor betaald (dan wel gespoten en gemonteerd). Volgens internet is dat €595,- en dat is toch wel erg veel geld voor een veredelde handgreep....
Heeft er iemand ervaring met het zelf spuiten van deze spoilers en zo ja, is dit een beetje te doen?
Verder vroeg ik me af of deze spoiler ook is vast te zetten met kit (zoals bij de V70N) in plaats van de bouten (geeft toch een beetje een raar gevoel om zomaar te gaan boren in zo'n mooie Volvo)?

Dan nog een heel andere vraag. Vandaag ben ik bij de dealer geweest met de vraag of ze ook blauwe wijzerplaten kunnen leveren voor een V70 van 2008, maar het antwoord was dat die niet los leverbaar zijn en dat ze alleen hele tellerunits kunnen leveren en dat ik daarbij maar moest denken aan een €800,-. Tja, dan houdt het denken al snel op!
Als ik een los onderdeel nummer zou weten moest ik maar weer langskomen... ;)
Dus mocht er heel toevallig iemand zijn die daar meer van weet, dan houd ik mij aanbevolen!

Alvast bedankt voor het delen van de expertise hier :)



Hoi,

Ik heb zelf laatst een nieuw dashboard met aluminium ringen gekocht van een 2006 model en in mijn 2002 model laten plaatsen. Ik heb voor het dashboard (welke gemiddeld rond de 175 euro liggen) maar 35 euro hoeven te betalen omdat er een klein barstje in de plastic afdekkap zat.

Hiermee ben ik naar ETS1 in Oosterhout gereden om de achterkant van mijn oude dashboard achter het front van het nieuwe dashboard te zetten. Eigenlijk dus van twee stuks 1 dsahboard gemaakt. Ik kon het nieuwe dashboard niet zomaar overzetten omdat de aansluiting net weer iets anders was.

Maar goed, eind goed al goed. Ik heb een nieuw dasboard voor relatief weinig geld. Ik moest bij ETS nog wel 165 euro afrekenen voor het repareren van mijn oude dashboard omdat enkele soldeerverbindingen los waren geraakt en niet meer werkten of storingen in het display gaven. Voor het overzetten van de delen heeft hij niets extra's gerekend.

Dus.. Je zou het eens kunnen proberen. Succes.
Volvo_V70
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noord-Groningen
Leeftijd: 29
Berichten: 1384
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: Spoiler V70NN (2008)

 · 
Posted: 11.02.2014 - 21:40  ·  #8
Bedankt voor de waardevolle informatie!

Waar heb je dat nieuwe dashboard vandaan gehaald als ik vragen mag? Blauwe wijzerplaten zijn voor ons type niet los leverbaar en zoals ik schreef is een compleet instrumentarium nogal prijzig... Het zou fijn zijn als daar een goedkopere oplossing voor is.
Op de sloop zal je blauwe platen waarschijnlijk niet zo snel tegenkomen vermoed ik, maar als iemand toch iets weet...

Ombouwen zou te doen moeten zijn denk ik. Met elektronica ben ik niet geheel een leek, dus als het bij het wijzigen van de platen en eventueel lampjes blijft, durf ik best zelf wat te ondernemen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0