spontaan afslaan tijdens het rijden

spontaan afslaan tijdens het rijden

 
 
 
 
 
wgmweert
 
Avatar
 
Subject:

spontaan afslaan tijdens het rijden

 · 
Posted: 30.01.2009 - 14:16  ·  #1
De laatste 2 weken begon het weer. Zonder enige aanleiding slaat mijn D5 motor af en binnen een seconde weer aan. Alle electrische systemen blijven werken, verlichting, radio, telefoon, maar alle lampjes op het dashboard springen aan alsof je het contact alleen maar aan zet en heel snel daarna werkt alles weer alsof er niets gebeurd is.
De diagnose computer vindt helemaal niets.
Wat is dit voor geintje?
163pk
 
Avatar
 
Subject:

Re: spontaan afslaan tijdens het rijden

 · 
Posted: 24.02.2009 - 19:34  ·  #2
Mischien iets met je startblokkering?? Als de storing niet meer actief is tijdens uitlezen vindt je hem ook niet met welke computer dan ook... Best een lastigge.... Veel succes ermee.
klokkie
 
Avatar
 
Subject:

Re: spontaan afslaan tijdens het rijden

 · 
Posted: 24.02.2009 - 20:47  ·  #3
wgmweert
 
Avatar
 
Subject:

Re: spontaan afslaan tijdens het rijden

 · 
Posted: 24.02.2009 - 21:01  ·  #4
Gevonden en opgelost!
Nadat ik de 'tripcomputer' eens gereset had, bleef het verschijnsel uit. Met die wetenschap naar de dealer gereden om de computers uit te lezen. Zij kenden dat verhaal niet maar wilden wel ff kijken. Nu bleek er wel een storing te diagnostiseren te zijn: de kabelboom die linksvoor vanaf de motor naar de grotes FUSES box loopt is de oorzaak. Deze storing bleek bij Volvo bekend te zijn alsmede de remedie: in de box splitst de kabelboom zich en verdwijnt in een multisteker. Door isolatieband om de losse draden te wikkelen is de storing verholpen. Volvo had zelfs een foto waarop duidelijk de reparatie te zien was. De chef monteur die er deze keer bij kwam deed alsof het niets nieuws betrof. Daarna geen storing meer!
wgmweert
 
Avatar
 
Subject:

Re: spontaan afslaan tijdens het rijden

 · 
Posted: 24.02.2009 - 21:23  ·  #5
BTW, de link is boeiend maar gaat alleen over benzinemodellen. Mijn diesel vertoont dit verschijnsle niet, maar dat kan altijd nog komen, zeker na 210.000km
klokkie
 
Avatar
 
Subject:

Re: spontaan afslaan tijdens het rijden

 · 
Posted: 24.02.2009 - 21:24  ·  #6
Heb je gelijk in.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0