Spoorgevoeligheid S60 + banden

Mijn S60 heeft last van spoorgevoeligheid of 'tramlining'

 
 
 
 
 
...
 
Avatar
 
Subject:

Spoorgevoeligheid S60 + banden

 · 
Posted: 25.06.2009 - 18:11  ·  #1
Mijn S60 bi-fuel uit 2002 en 285k op de teller is uitgevoerd met 225 ContiPremiumContact op alle wielen (en lopen aan bij max. stuuruitslag).

De bandendruk voor is ongeveer 2,4 bar en hij is onlangs uitgelijnd: alles prima gedaan en zelfs een week daarna laten controleren: perfect zei de monteur.

Nu vind ik dat de auto erg veel last heeft van spoorgevoeligheid. Op snelwegen is het niet zo erg, maar met name op secundaire wegen met sporen voel je het stuur trekken.
Met mijn vorige auto (een Citroën XM met 320k) had ik daar nooit last van: reed dezelfde route dus jaar in jaar uit.

Heeft iemand ervaring met spoorgevoeligheid / problemen? Zijn de Conti's wel de beste band voor deze auto? Ik vind ze nogal lawaaiierig.
Heb eigenlijk altijd Michelins gehad, zonder gedoe.

groeten,

Nico Buis
actuning
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oldenzaal
Leeftijd: 54
Homepage: actuning.nl
Berichten: 706
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Spoorgevoeligheid S60 + banden

 · 
Posted: 25.06.2009 - 20:55  ·  #2
Heb al vaker over merk banden een uitspraak gedaan. Maar de meeste Volvo rijders denken alleen maar aan bekende merken.
M@rcel
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 200
Geregistreerd: 03 / 2009
Subject:

Re: Spoorgevoeligheid S60 + banden

 · 
Posted: 25.06.2009 - 21:24  ·  #3
Quote door actuning
Heb al vaker over merk banden een uitspraak gedaan. Maar de meeste Volvo rijders denken alleen maar aan bekende merken.
Zou je die uitspraken nog eens willen herhalen?

Ik zoek:
- stil binnenin
- slijtvast
- betaalbaar

Ik ben een rustige rijder, maximale grip is minder belangrijk. Grip in de regen is weer wel belangrijk.
actuning
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oldenzaal
Leeftijd: 54
Homepage: actuning.nl
Berichten: 706
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Spoorgevoeligheid S60 + banden

 · 
Posted: 25.06.2009 - 21:33  ·  #4
Was al een hele discussie over banden waar ik het absoluut niet mee eens ben, hier op het forum, maar wij ben ik.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Spoorgevoeligheid S60 + banden

 · 
Posted: 26.06.2009 - 07:19  ·  #5
 
Selected quotes for multi-quoting:   0