SRS-001C error

 
 
 
 
 
Bergman
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 34
Berichten: 108
Geregistreerd: 11 / 2021
Subject:

SRS-001C error

 · 
Posted: 30.04.2023 - 22:39  ·  #1
Beste allen,

Ik heb sinds een dag of twee ineens het airbag lampje wat mij is komen vergezellen op het dashboard.
Dit is helaas niet naar aanleiding van sleutelwerk ineens er bij gekomen, dus de verhalen van 'oeps, accu vergeten los te koppelen' en even met vida leeg trekken lijkt ook geen oplossing te zijn.
Het enige wat ik in de afgelopen tijd heb veranderd is led lampjes vervangen in de koplampen welke vervolgens storing gaven dat dimlicht "het niet deed".
En de Volvo koelbox geinstalleerd, maar eigenlijk weinig tot niet aan gehad terwijl de auto niet op contact stond/niet liep.

Iemand ideeën?

Onderstaand de Vida readout:
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4064
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: SRS-001C error

 · 
Posted: 02.05.2023 - 15:56  ·  #2
Heb je gedubbelklikt op de foutcode, of die opgezocht in de Search functie? Er zijn manieren om meer info te verkrijgen van wat de foutcode betekent (waardoor veroorzaakt) en hoe op te lossen. Dat zou ik eerst eens proberen. Of de code googlen: zie hier de 1e hit.
Slecht of verbroken contact dus in het circuit. Word je nog niet heel veel wijzer uit maar je hebt iig een zoekrichting.
Hier nog een hit die wat meer info geeft: https://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=170613
Als je niet direct naar de apk moet zou ik even voorzichtig doorrijden (een week ofzo) - voorzichtig want je stuurairbag doet het niet - maar als de error blijft na meerdere herstarts en ritten, dan zou ik ofwel een garage opzoeken, of zelf op onderzoek uitgaan, maar zo heel veel kan je hier niet aan meten. Je mag NIET zomaar met een multimeter op de contactpunten van een airbag gaan prutsen, want dan kan hij afgaan heb ik ooit eens gehoord. Maar mocht je zelf willen onderzoeken dan zou je dus de accu kunnen afkoppelen en na een wachtperiode (zodat alle computers in rust komen) de airbag uit het stuur kunnen halen en kijken of er corrosie of draadbreuk te vinden is. Kijk uiteraard ook naar de zekering. En het kan ook te maken hebben met de kabels onder de stoel (side impact airbag in zijkant stoel), misschien is er iets onder de stoel geschoven of losgeschopt oid.
lerren
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: HELMOND
Berichten: 387
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: SRS-001C error

 · 
Posted: 02.05.2023 - 19:59  ·  #3
Bijgevoegd afdrukken van het electrisch schema, kan je meten of de bedrading nog intact is. Aan de DTC te zien gaat het om het circuit van component 8/61. De clockspring 18/4 is verdachte nr.1 lijkt me. Maar meten is weten.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
 
Selected quotes for multi-quoting:   0