Standkachel starten via telefoon/app

 
 
 
 
 
Kaaskop
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 239
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Standkachel starten via telefoon/app

 · 
Posted: 17.11.2015 - 17:25  ·  #16
Ga gewoon naar een Webasto inbouwstation.

Het standpunt van de importeur is niet altijd hetzelfde als het technische haalbare in de praktijk weet ik uit de Mercedes-scene :thumb:
harfsen
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Harfsen
Leeftijd: 45
Berichten: 20
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Standkachel starten via telefoon/app

 · 
Posted: 17.11.2015 - 18:24  ·  #17
Bedankt 1-wiel, handig om te weten dat het een thermo top v is!
Ik ben er inmiddels ook achter dat mijn v70 geen AEM module nodig heeft(volgens website van danhag.com).
In de handleiding van webasto vind ik wel:
Met de Thermo Call TC3 kunnen achteraf ingebouwde verwarmingsapparaten van Webasto uit de serie Thermo Top E/C en de serie Thermo Top Evo met een mobiele of vaste telefoon worden bediend. Nadere informatie is te vinden in de bedieningshandleiding. De functie in combinatie met OE- verwarmingsapparaten kan niet worden gegarandeerd.
Dat zou een probleem kunnen zijn!
Via de website van danhag.com zou er ook nog een software update nodig zijn. Dit moet neem ik aan de volvo dealer doen?
Ik ben gelukkig weer een stuk verder, bedankt voor het meedenken en de tips!

En Kaaskop, een bezoekje aan een webasto dealer is ook een goede tip :thumb:
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2716
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Standkachel starten via telefoon/app

 · 
Posted: 17.11.2015 - 18:28  ·  #18
Software update kan Volvotune misschien ook wel.

Thermo top v=evo
harfsen
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Harfsen
Leeftijd: 45
Berichten: 20
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Standkachel starten via telefoon/app

 · 
Posted: 17.11.2015 - 18:31  ·  #19
Ok, ook handig om te weten! :thumb: thanks
harfsen
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Harfsen
Leeftijd: 45
Berichten: 20
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Standkachel starten via telefoon/app

 · 
Posted: 19.11.2015 - 20:07  ·  #20
Ik heb de thermo cal tc3 besteld, online voor 265 euro. Hopelijk heb ik hem er snel ingebouwd(en lukt het mij zelf;-)).
Ik zal laten weten of het gelukt is en ik binnenkort vanaf mijn telefoon de standkachel kan starten, kan niet wachten!
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1878
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Standkachel starten via telefoon/app

 · 
Posted: 19.11.2015 - 20:09  ·  #21
Ik ben benieuwd !!!
harfsen
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Harfsen
Leeftijd: 45
Berichten: 20
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Standkachel starten via telefoon/app

 · 
Posted: 24.11.2015 - 09:30  ·  #22

Nou, mijn thermo call tc3 is gelukkig afgelopen vrijdag binnengekomen. Dus ik ben meteen afgelopen weekend bezig geweest om de tc3 in te bouwen. Helaas, dit is mij niet gelukt :'(
Via wat matig pluiswerk op internet meende ik dat de standkachel links voor moest zitten onder de voorbumper. Dus ik op internet een handleiding gevonden hoe mijn bumper te demonteren. Dit gedaan, maar geen standkachel :o
Bij het losmaken van de bumper kwam ik een stekker tegen die ik los heb gemaakt en later weer vast heb gemaakt, met als resultaat een melding: Parking Assist Sytem service vereist! Deze werkt nu niet meer helaas, hopelijk is alleen een reset nodig!!
Na iets verder pluizen op internet zou de standkachel aan de rechter voorkant moeten zitten. Tenminste, ik vond een handleiding van Volvo hoe je de afstandsbediening module T91 kan installeren. Ik dacht, als ik deze grotendeels volg moet ik er toch ook komen? Nou, uiteindelijk is mijn handschoenenkastje eruit gehaald met een hele hoop elektronica, geen idee wat wat is en of ik daar mijn stekkertjes van de tc3 kan inpluggen??
Ooh ja, de standkachel van mijn V70 uit 2013 zit inderdaad rechts voor, maar er echt bij kunnen, mij is het niet gelukt.

Nu heb ik een vermoeden doordat ik elders eerder heb gelezen over de AEM module, die mogelijkerwijs rechts achterin bevindt, dat ik hem daar aan moet verbinden.
Voordat ik weer de auto openschroef hoop ik of iemand mij kan helpen en waar ik eigelijk de tc3 moet inpluggen, misschien aan de AEM module of toch ergens ander???

Het leek allemaal zo makkelijk, 2 stekkertjes in pluggen <_<
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1878
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Standkachel starten via telefoon/app

 · 
Posted: 24.11.2015 - 09:51  ·  #23
Dacht dat er op de webasto site ook inbouw instructies stonden .

http://www.webasto.com/fileadm…all_nl.pdf

Verder is het een kwestie van zoeken , in vida staat ook het een en ander .

Zal vanmiddag even kijken in vida of ik wat kan vinden locatie componeneten .
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Standkachel starten via telefoon/app

 · 
Posted: 24.11.2015 - 10:31  ·  #24
misschien heb je hier aan?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
harfsen
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Harfsen
Leeftijd: 45
Berichten: 20
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Standkachel starten via telefoon/app

 · 
Posted: 24.11.2015 - 11:14  ·  #25
Hoi Olaf, bedankt voor je link. Dat is inderdaad de handleiding die er al bij zat. Het is me onduidelijk waar ik de 2 kleine stekkertjes van de kabelboom in moet pluggen. Daar geeft de handleiding van Webasto voor mij een te onduidelijke omschrijving.
@Grunns60 dat is inderdaad de handleiding die ik gevolgd heb, maar ook hier vind ik geen mogelijkheid om de 2 kleine stekkertjes in te pluggen.
waal70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 45
Berichten: 718
Geregistreerd: 01 / 2011
Subject:

Re: Standkachel starten via telefoon/app

 · 
Posted: 24.11.2015 - 11:51  ·  #26
Je mist de Volvo-harness adapter, in het plaatje met de pijltjes aangegeven.

Je zult dus de bestaande bedrading moeten integreren met soldeerbout en/of deze kabel bij Volvo bestellen (geen idee of dat kan).

De huidige connector van de standkachel plugt hier aan de groene kant in, halverwege komen de kabels van je SMS-module erbij, en vervolgens gaat de rode kant in je standkachel.

Zo te zien aan de instructie veel werk, waarbij ruitenwissers e.d. moeten worden gedemonteerd en je ook, bij montage van de SMS-unit in de cabine, een extra doorvoer door het schutbord moet boren!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
harfsen
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Harfsen
Leeftijd: 45
Berichten: 20
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Standkachel starten via telefoon/app

 · 
Posted: 24.11.2015 - 12:00  ·  #27
@waal70
De handelingen van het verijderen van de ruitenwissers, en het bereiken van het schutbord ben ik al aan toe gekomen, en het handschoenenkastje verwijderen enzo. Alleen dat gaatje boren nog niet.
Alleen de kabel die je aangeeft is bij mij anders.(zie foto 2 posts geleden.) ik heb een grotere stekker die naar de gsm unit moet en 2 kleinere.
Dus volgens jou moet ik dan andere connectors hebben om het wel passend te kunnen maken? En dan in principe de handleiding volgen die ik eerder uitgevoerd heb en @grunns60 ook aanhaalde?
waal70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 45
Berichten: 718
Geregistreerd: 01 / 2011
Subject:

Re: Standkachel starten via telefoon/app

 · 
Posted: 24.11.2015 - 12:33  ·  #28
Ja, een omgekeerde Y-splitter.

Kijk het doel is om de aansturing van de SMS-unit te combineren met die van je auto (de reguliere aansturing). Ergens moet dus de huidige stekker in kunnen, dat is dus een volvo-stekker (één pootje van de Y), dat wordt gecombineerd met de SMS-unit-kabel (andere pootje van de Y) en dat moet naar je standkachel (het "staande" pootje van de Y)

Je zoekt dus een kabel met 3 stekkers: 1x mannetje standkachel-connector en 1x vrouwtje standkachel-connector en de 3e is de aansluiting naar je SMS-unit.

Volvo kennende zijn de connectors in/op de auto specifiek, en zul je die dus ook niet in de standaard Webasto-kit vinden. Dus of zelf klussen (maar dat betekent knippen in je huidige Volvo-bedrading) of de Volvo-kabel ergens vandaan toveren.
harfsen
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Harfsen
Leeftijd: 45
Berichten: 20
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Standkachel starten via telefoon/app

 · 
Posted: 24.11.2015 - 15:24  ·  #29
@waal70 ik ga eens kijken of ik daar iets mee kan. Misschien maar gewoon 3 stukjes kabel kopen, geel, rood en zwart. Deze koppelen aan de gsm module en de andere kant verbinden met een moeilijk bereikbare kabel van de standkachel. Kijken of hij dan gewoon al werkt. Misschien denk ik ook te moeilijk met die kabel.
Hoewel ik wel een andere handleiding heb gevonden voor de telestart waarbij de t-kabel verbonden wordt met de AEM module.
Zie plaatje!
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2716
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Standkachel starten via telefoon/app

 · 
Posted: 24.11.2015 - 15:56  ·  #30
Dit is niet van toepassing op jouw type v70, alleen op type 2000-2007.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0