Toen ik de auto kocht kreeg ik dus de standkachel niet aan de praat. Ook bij de technische dag heeft Dennis geconstateerd dat de kachel het niet doet.
Tot mijn verbazing begon een week of 2 geleden de auto aan de voorkant een beetje te roken.....witte rook...Ik heb er verder geen acht op geslagen.
Waarbij gisteren de rookwalmen echt behoorlijke properties aannamen......
Ik ben hier naar de plaatselijke Volvo Werkstatt geweest en wat blijkt nu.....Hij doet het dus wel!
De monteur vertelde dat de motor de kachel ALTIJD aanschakelt totdat de motortemperatuur 90gr is. Ook al heb je de kachel zelf niet geactiveerd.
Maar de kachel functioneert niet goed, anders zou ie niet zo roken.....De kachel veroorzaakt dus die rook.
Volgens de monteur heeft de kachel geen optimale verbranding en in ieder geval nagekeken moet worden.
Nu heb ik op dit forum al gelezen dat het aan diverse onderdelen kan liggen. Omdat ik zelf niet kan/durf te sleutelen en het, in het algemeen, beter is dat ik me daar ook niet aan waag
heb ik een vraag:
"...Wie heeft er een tip, waar ik de kachel na kan laten kijken en zonodig reviseren tegen een schappelijke prijs?.." Daarbij wil ik graag helpen, maar het alleen doen vind ik te risicovol....
De garage kan het doen (E400-E700), maar na een nieuwe cardanas en 2 nieuwe verstuivers is het 'opknap budget' een beetje uitgeput....
.
Ik dank jullie alvast voor de hulp...
.
Tot mijn verbazing begon een week of 2 geleden de auto aan de voorkant een beetje te roken.....witte rook...Ik heb er verder geen acht op geslagen.
Waarbij gisteren de rookwalmen echt behoorlijke properties aannamen......
Ik ben hier naar de plaatselijke Volvo Werkstatt geweest en wat blijkt nu.....Hij doet het dus wel!

De monteur vertelde dat de motor de kachel ALTIJD aanschakelt totdat de motortemperatuur 90gr is. Ook al heb je de kachel zelf niet geactiveerd.
Maar de kachel functioneert niet goed, anders zou ie niet zo roken.....De kachel veroorzaakt dus die rook.
Volgens de monteur heeft de kachel geen optimale verbranding en in ieder geval nagekeken moet worden.
Nu heb ik op dit forum al gelezen dat het aan diverse onderdelen kan liggen. Omdat ik zelf niet kan/durf te sleutelen en het, in het algemeen, beter is dat ik me daar ook niet aan waag

"...Wie heeft er een tip, waar ik de kachel na kan laten kijken en zonodig reviseren tegen een schappelijke prijs?.." Daarbij wil ik graag helpen, maar het alleen doen vind ik te risicovol....
De garage kan het doen (E400-E700), maar na een nieuwe cardanas en 2 nieuwe verstuivers is het 'opknap budget' een beetje uitgeput....

Ik dank jullie alvast voor de hulp...
.